Anonym (M) skrev 2025-01-05 22:58:17 följande:
Du är medveten om att folk normalt håller sina djur inhägnade? Även vargstängsel som hävdas skydda mot varg hjälper föga. Vilka skrämsel detektorer skulle det vara?
Bejaka livet inte döden... Du är medveten om att varg dödar, och knappast på ett humant sätt. Dessutom är döden en del av livet det mest naturliga som finns. Människan är dessutom i grunden en jägare, så ska vi gå tillbaka till grunden som jägare/samlare kanske. Om det nu är att vi ska värna om hur saker har varit och inte hur de faktiskt ser ut idag.
Tror knappast att du själv skulle bli så välvilligt inställd om du hade djur och fick se dem dödas och plågas till döds av vargen. Men det är klart lätt att tycka som du när det inte är du som drabbas.
Om du hade läst allt jag skrivit i denna tråd hade du fått svar på allt. Nej hur ska en varg kunna döda humant? Humant betyder väl mänskligt? Vargen är ingen människa. Jag har redan skrivit hur mycket jag skulle gråta om något av mina djur dör på grund av vargen, så jag förstår inte ditt påhopp riktigt här.