Inlägg från: Anonym (Elsa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Elsa)

Hur kan ni jägare leva med er själva efter att ha dödat ett djur?

Anonym (O) skrev 2025-01-05 20:18:17 följande:
    Vem har sagt nåt om att härja fritt. Inte jag. Men höj upp antalet individer till detsamma som Tyskland Spanien, vad menar du är problemet med det. Vet du vad jag tror? Jag tror att du vill att människan ska ha kontroll på allt som händer och sker här i världen. Varför är du på jägarnas sida i detta, är det personligt?
    Vi kan öka vargstammen till samma som i Tyskland och riskera att vissa av våra arter blir utrotningshotade då? Du tycker du? 
  • Anonym (Elsa)
    Anonym (O) skrev 2025-01-05 20:35:08 följande:
    Eller så låter man vargen leva o större utsträckning och tar ner jägarnas kvot.
    A men det slutar ju med att jägarna får skjuta varg istället för annat 
  • Anonym (Elsa)
    Anonym (O) skrev 2025-01-05 21:00:39 följande:
    Va? Så det är så dom gör i resten av Europa menar du? Jag tycker du har fel. Vi svenskar borde inte vara så rädda för våra inhemska arter. Och inte ha så stor kontroll över dom. Det är fel att det är så. Faktiskt. 
    Men du inser att du säger emot dig själv nu va? 

Läs igen : i övriga Europa har vargen redan hunnit skada vissa djurarter så pass mkt att dom är på god väg att bli utrotningshotade. 

Det vill jag absolut inte ska hända här i svergie där jag bor. Vill du? Det va frågan från början som du ännu inte tagit ställning till. Du tar upp att vi ska kunna ha lika mkt varg som i övriga länder i Europa. Det är ju ett problem återigen för andra djurarter. Återigen vill du det? 

Att det är ett visst antal vargar I tex tyskland är ett problem på riktigt där. Här har vi tack o lov inte hunnit dit och jag hoppas vi slipper hamna där.
  • Anonym (Elsa)
    Anonym (O) skrev 2025-01-05 22:10:48 följande:
    Svenskar överlag verkar vara ett gäng fegisar som inte tolererar andra arter (som är hotfulla mot deras egna existens). Ja jag tycker att vargsläktet ska få större spelrum i vårt land. Oavsett. Om det betyder att jägare inte får sin tilldelade kvot så - ja då är det så. Det är livets gång, och inget vi ska lägga vår näsa i blöt i.
    Vargen är inget jättehot mot oss människor ÄN. 
    Den är som sagt ett hit mot övriga vilda djur. Men det fattar inte du. 
  • Anonym (Elsa)
    Anonym (O) skrev 2025-01-05 22:25:07 följande:
    Ännu mer totalt skitsnack från en totalt indoktrinerad människa. Skaffa lite perspektiv på livet.
    Börjar bli lite jobbigt nu va? 
  • Anonym (Elsa)
    Anonym (O) skrev 2025-01-05 22:38:33 följande:
    Nä inte ett dugg. Jag tycker du har fel oavsett om du är jägare eller ej. Bejaka livet inte döden, och om du har problem med det så lös det på ett sätt som rättfärdigar en människa. Bygg ett stängsel, skaffa skrämseldetektorer, vad som helst, men låt vargen vara. 
    Fortfarande är problemet ute i skogen. Vargen äter/dödar inte bara inhägnade djur. Vi kan inte skydda de djuren. 
  • Anonym (Elsa)
    Anonym (O) skrev 2025-01-05 22:54:43 följande:
    Anonym (Elsa) skrev 2025-01-05 22:48:17 följande:
    Fortfarande är problemet ute i skogen. Vargen äter/dödar inte bara inhägnade djur. Vi kan inte skydda de djuren. 
    Är det något du brukar göra? Skydda dom vilda djuren i skogen mot vargar? mot Jägare? 

Så spelar vi dumma när vi inte kan svara då ja. Smart 
  • Anonym (Elsa)
    Anonym (Elsa) skrev 2025-01-05 22:48:17 följande:
    Anonym (O) skrev 2025-01-05 23:16:35 följande:
    Ja men svara då i så fall då. Skyddar du djuren mot vargar och jägare? Det är ju du som påstår att du skyddar djuren? Jag tror ju inte att du gör det, du skrev tidigare ?våra vilda djur? vad menar du med våra? Menar du att du/vi äger djuren i skogen. För det gör vi inte kan jag berätta för dig.

Har jag påstått att jag skyddar djuren? 
  • Anonym (Elsa)
    Anonym (O) skrev 2025-01-05 23:37:17 följande:

Anonym (Elsa) skrev 2025-01-05 23:26:00 följande:

Har jag påstått att jag skyddar djuren? 
    Ja det står i det första stycket längst ner. ?Vi kan inte skydda dom djuren?. 
    Och det tolkar du som att jag skyddar dom djuren? 

Tolkar du allt helt som du själv vill? 
  • Anonym (Elsa)
    Anonym (O) skrev 2025-01-05 23:48:33 följande:
    Hur ska jag annars tolka det. Är du dum? Eller låtsas du bara. Om du skriver så, hur menar du att
    jag ska förstå det? Att du låtsas skydda djuren? I så fall förstår jag dom djurhållare som klagar när vargen kommer och dom inte har skaffat ett stängsel, du är väl en av dem? Som säger att har skyddat sina djur men egentligen vill dom bara skylla allt på vargen.
    Att vi inte kan skydda våra vilda djur från vargangrepp är intr samma sak som att jag skyddar dom. Nej. 

Det var ett argument du smet ifrån eller så låtsas du va dum för att slippa det argumentet. 

Men jag håller med Therese. Månen blir nog bäst för vargarna. 

Gonatt alla 
Svar på tråden Hur kan ni jägare leva med er själva efter att ha dödat ett djur?