Smällare och raketer, vem?
Hej, jag skriver detta inlägget för jag är redigt förbannad just nu. Jag bor i södra Sverige i en relativt liten stad
Hej, jag skriver detta inlägget för jag är redigt förbannad just nu. Jag bor i södra Sverige i en relativt liten stad
Här med, de smäller tittt som t tätt på nätterna.
Det smälldes nog betydligt mer när jag var liten. Då hade vi tillgång till riktiga smällare.
Barn, speciellt pojkar, tycker det är skitkul. Sen får man väl diskutera vad som är rimligt. Men bara för att man skaffat hund och bor i en stad, så kan man inte helt förbjuda detta för att man har den åsikten.
Det smälldes nog betydligt mer när jag var liten. Då hade vi tillgång till riktiga smällare.
Barn, speciellt pojkar, tycker det är skitkul. Sen får man väl diskutera vad som är rimligt. Men bara för att man skaffat hund och bor i en stad, så kan man inte helt förbjuda detta för att man har den åsikten.
Det är nog få föräldrar som har stenkoll på sina tonåringar varje sekund. De flesta låter sina barn gå ut utan vuxet sällskap i den åldern.
Hundägarna behöver inte förbjuda smällandet. Det är redan förbjudet.
https://www.msb.se/sv/rad-till-privatpersoner/fyrverkerier/regler-for-att-skjuta-fyrverkerier/
Och hur vet du att det är personer under 18?
Jag köpte det som hade 15-årsgräns när sonen var 13 och 18-årsgräns när sönerna var rån 15.
Sedan när de hade åldern inne så var de inte intresserade längre.
Varför gjorde jag det?
För att det var så, alla kompisar hade också fått utköpt av föräldrarna.
Förstår att det var fel av oss, men så var det.
Har däremot aldrig köpt ut på systemet till dem innan de fyllt 20.
Var glad att det är smällare ungdomarna kastar. I min stadsdel är det granater.