Smällare och raketer, vem?
Hej, jag skriver detta inlägget för jag är redigt förbannad just nu. Jag bor i södra Sverige i en relativt liten stad
Hej, jag skriver detta inlägget för jag är redigt förbannad just nu. Jag bor i södra Sverige i en relativt liten stad
Jag glömde nämna, att det lagts fram en motion till riksdagen i September. Om att förbjuda försäljning av fyrverkerier helt till allmänheten. Som dom just nu tittar på.
Många verkar positivt inställda till detta. Så mycket möjligt att riksdagen kommer godkänna detta. Folk kan uppenbarligen inte sköta sig.
Står att polisen just nu fått larm om att det skjuts hej vilt, och emot fastigheter. Så här har det varit varje år. Även trots nyare lagar. Och förenat med livsfara. Dags att ta i med hårdhandskarna.
Jag har inte hört en smällare eller raket än, när jag var liten/ung var det mycket värre. Vi sprängde allt möjligt med thunder kings och annat, vet inte hur många brevlådor som gick åt.
Det är skönt att man inte bor i orten eller granne med sådana som vi var
Jag har inte hört en smällare eller raket än, när jag var liten/ung var det mycket värre. Vi sprängde allt möjligt med thunder kings och annat, vet inte hur många brevlådor som gick åt.
Det är skönt att man inte bor i orten eller granne med sådana som vi var
Fast och andra sidan har vi bott här i över femton år och det har aldrig varit något skjutande. Så det är nog ett lugnt område bara, inget där man hänger som ungdom.
Bor på en mindre ort och här har det smällts smällare i ett par dagar redan.