Frågor om potens
Nu måste jag slänga ur mig en fråga här. Träffade en superfin kille för tre månader sen, vi är båda 50. Kommer från en superlång relation i vilken jag fick barn, därefter en relation på 2,5 år. Före dessa var det ju bara unga killar jag var ihop med. Fram tills nu har jag aldrig varit med om att någon man haft sviktande potens utan de har alltid varit stenhårda och uthålliga. Naivt nog har jag inte fattat att jag är i den åldern då de män jag möter kanske kan ha potensproblem. Jag har ju hört om det, men egentligen inte tänkt på vad det praktiskt innebär eller hur det funkar. Den här mannen är helt underbar på alla sätt och vis. Faktiskt även i sängen då han verkar ha hittat vägar till hur vi kan njuta tillsammans även då potensen inte håller. Men jag fattar bara inte hur det funkar och jag vågar inte fråga. Rädd att förvärra saker och ting, mycket är ju psykologiskt i hans fall tror jag. Ska förklara varför: i början, de första veckorna var sexet väldigt svajigt. Han kunde ibland inte få upp den alls. Samtidigt verkade han njuta massor av allt jag gjorde med honom trots att den var mjuk. Jag fick intrycket av att han var kåt, men den svarade inte. Det gjorde mig bitvis ledsen och nedslagen för vilken kvinna vill inte få sin kille att bli hård och bli påsatt av en stenhård kuk liksom. Dessutom går jag igång på att han är hård. Jag saknade det massor och hade varit van att få komma många gånger på en och samma kväll. Killen jag hade före honom kunde fortsätta direkt efter han kommit. Det var dock tur att jag höll ut med denne för efterhand blev det bättre och bättre. Han kan vara stenhård en stund och jag har lärt mig att hålla ut själv, vänta in honom och sen se till att han får komma in först när han är som hårdast och jag som kåtast. Sen har han som sagt saker för sig som jag var obekant med men som är väldigt sköna även för mig och kan få mig att komma på andra sätt. Det jag undrar över är att han inte kommer/får utlösning så ofta, inte ens varje gång vi ses. Det verkar som han inte kan komma så ofta. Men han klagar inte utan gör det skönt för mig på alla sätt och säger att han med har det skönt. Detta är helt obekant för mig, alla killar jag nånsin haft har haft en sån enorm utlösningshets. Här är det ju snarare jag som jagar orgasm. Ombytta roller liksom. Men jag förstår inte riktigt fysiologin - varför kan han inte komma? Det verkar vara så även om han blir stenhård, han kommer inte om han kom dagen före verkar det som. I början kunde jag säga saker som att jag ville han skulle komma i mig, sånt som gjort andra killar kåta. Men med honom gissar jag det bara leder till stress. Hur ska jag fråga och prata med honom kring detta. Han verkar helt obrydd, men jag undrar? Han verkade ju nervös i början så det måste ju ligga en hel del psykologi bakom? Rädd att göra en grej av det om det inte är det för honom. Rädd också att han ska tycka jag är en sexgalning och svår att tillfredsställa med mitt stora behov. Någon med kunskap, tankar, tips?