Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Frågor om potens

Det är inte så ovanligt att män inte kan komma. Som någon skrev så kan det bli svårare med åldern. Både erektionen och förmågan att få utlösning kan avta småningom. För mig har det varit en långsam tillbakagång 

• Anonym (Man)
    Anonym (Liknande) skrev 2025-01-02 10:00:12 följande:

Följer den här tråden då vi har det ungefär liknande. Här är sambon lite drygt 40 bara. Kan det börja avta redan då? Vi har vart tillsammans i ca 5 år och upplever att det har varit så här i perioder. I början tänkte jag nervositet. Det blev bättre. Men han kan också slakna ibland eller ha svårt att få upp den. Som kvinna är det lätt att känna sig oattraktiv. Vi försöker dessutom få barn vilket jag är rädd är en bidragande orsak då pressen att prestera är ännu högre.

För mig började det gå utför vid 45. Som tur var hade vi barnafödandet undan då. En kompis var nästan 40 när han gifte sig och hade ganska jobbigt att få till barn. Jag tror det tog 5 år. Jag vet inte om han var helt oerfaren, men i alla fall hade han inte levt i någon relation tidigare. Han berättade att det ibland var nästan hopplöst att få till lyckade samlag, speciellt just de tidpunkter de skulle behövas. 
    Hoppas ni kan hitta ett avslappnad förhållningssätt som gör att din sambo inte behöver känna press.
Svar på tråden Frågor om potens