Frågor om potens
Hej!
Kände att jag ville svara på detta inlägg och ge dig (TS) lite mera på fötterna.
Jag är 44 och har sildenafil (blå) utskrivna och även om det inte är något jag pratar med alla om så har jag inga problem att prata med min läkare om det, min sambo vet också om att jag har detta på recept men jag talar kanske inte om när jag tar ett halvt piller. Jag har 50mg på recept. Svårighet att få stånd kan vara indikation på något hälsoproblem så därav kan det vara bra att prata med en läkare men det kan lika gärna bero på stress, alkohol eller sömnbrist.
Jag personligen tycker det är befriande att få ett hårt stånd och precis som du skriver så kan även min partner tycka det är ett tecken på att man är kåt och tänder på henne - men det behöver inte vara hela sanningen. Vi har haft sex där jag varit mer eller mindre slak och både min sambo och jag har njutit av tillfället. I mitt fall så går jag igång på hennes njutning och därför behöver jag inte ens få orgasm för att tycka att det varit en bra stund, om hon njuter och kommer kan det räcka. Jag har också lärt mig att få orgasm utan utlösning och behöver då inte vara hård heller - den orgasmen är annorlunda men inte sämre än den som samtidigt ger utlösning.
Att du träffat någon som kan köra direkt efter en orgasm och som snabbt blir hård igen så har du troligtvis haft lite tur, jag saknar den förmågan och tror vi är fler som har svårt att ladda om till en andra gång förutom om man då är preppad med en blå tablett förståss, då skulle det nog funka för mig med några minuters 10-15 min vila mellan.
Som sagt, jag kan vara riktigt kåt och på utan att vara så hård som behövs för ett penetrerande samlag.
Jag skulle tycka det var okej om min partner tog upp det någon gång. Kanske när man ligger i sängen och kramas och att då fråga om han blir hård när han är själv, om det är något du kan göra och/eller om han funderat på hjälpmedel vilket är väldigt vanligt idag när man kommer upp i åldern.