• Anonym (Ledsen)

Blir ledsen

Min pojkvän har åkt iväg och självklart så förstår jag att han är upptagen men glömmer man verkligen bort sin flickvän, bara för man rest bort? Hela dagen har gått utan ett svar och jag känner mig totalt bortglömd :( och vi alla vet ju hur frekvent folk håller i sina mobiler idag.

• Svar på tråden Blir ledsen
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (C) skrev 2024-12-28 23:27:50 följande:

Jag har så svårt att höra av mig när jag är borta. Om jag ska sitta på en middag så har jag så svårt att ursäkta mig och gå ifrån och ringa. Det är klart är det tråkigt så kan jag väl lätt gå ifrån men är det trevligt har jag så svårt att avbryta mig. Jag kan vara helt uppslukad av det som föregår runt omkring och då glömma tid och rum och bara vara i nuet. Att gå undan känns mest besvärligt. Det tar fokus från här och nu. Sen beror det ju på vad man är iväg på men är man på en konferens med ett visst upplägg så kan man inte bara gå ifrån hur som helst. Då ska man göra det i en paus och då missar jag lätt det då man har lite tid att ägna sig åt ett samtal och lära känna folk runt omkring. 
    Men jag är ju såhär inte bara när jag är bortrest. Jag har tendenser att inte vilja avbryta det jag håller på med i vanliga fall heller. Men beror ju på situation och så. 

Ja men nu har hela dagen passerat och natten har kommit. Han behöver inte ringa, han kan skriva som tar några sekunder.
  • Ectea

Kan det hänt något?
    Vilken typ av resa?
    Polare? Familj? Jobb?

• Anonym (Ledsen)
    Ectea skrev 2024-12-29 00:28:26 följande:

Kan det hänt något?
    Vilken typ av resa?
    Polare? Familj? Jobb?

Tror inte då mitt meddelande kommit fram men han har inte ens läst det men min Snap story kan han glo på... han har åkt iväg med vänner och kusiner.
  • Ectea

Kan han ha läst det på notisen bara utan att öppna?
    Så råkar jag göra rätt ofta och glömmer att svara sedan 

• Anonym (Ledsen)
    Ectea skrev 2024-12-29 00:37:46 följande:

Kan han ha läst det på notisen bara utan att öppna?
    Så råkar jag göra rätt ofta och glömmer att svara sedan 

Kan vara så men tycker ändå det gått för långt nu. Jag känner ju mig total oviktig och bortglömd.
  • Mkay

Berätta hur du känner när han är tillbaka, prata om det så han förstår dina behov. han kanske inte har samma behov av att hålla kontakten när han är borta men älskar han dig kommer han se till att möta dig i vad du behöver. 

Själv vill jag prata varje dag med min fästman för att jag är nyfiken på vad han hittar på men också för att jag bara saknar honom. brukar be honom ringa mig när han har tillfälle till det och då han vet att det är viktigt för mig gör han alltid det. 

• Anonym (Ledsen)
    Mkay skrev 2024-12-29 01:44:07 följande:

Berätta hur du känner när han är tillbaka, prata om det så han förstår dina behov. han kanske inte har samma behov av att hålla kontakten när han är borta men älskar han dig kommer han se till att möta dig i vad du behöver. 

Själv vill jag prata varje dag med min fästman för att jag är nyfiken på vad han hittar på men också för att jag bara saknar honom. brukar be honom ringa mig när han har tillfälle till det och då han vet att det är viktigt för mig gör han alltid det. 

Han har haft många tillfällen att skicka iväg ett meddelande även om han är upptagen. När han äter, strax innan han ska duscha samt innan läggdags men inte ens det gjorde han. Han har gått och lagt sig utan att höras med mig. 
  • Anonym
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-12-29 02:19:54 följande:
    Han har haft många tillfällen att skicka iväg ett meddelande även om han är upptagen. När han äter, strax innan han ska duscha samt innan läggdags men inte ens det gjorde han. Han har gått och lagt sig utan att höras med mig. 
    Uppsträckning! Ta dig samman! Han är iväg. Litar du inte på att ni är ihop? Tror du att han är ihop med dig för att slippa vara ihop med dig?
  • Mkay
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-12-29 02:19:54 följande:
    Precis, men det jag menar är att han kanske inte förstår att det är viktigt för dig att han svarar/skriver då han inte har samma behov av att hålla kontakten när han gör annat. Låt det vara tills han kommer tillbaka även om det är jobbigt, svara bara när han skriver och skriv inte annars, och prata om detta när han är tillbaka istället. förklara för honom att det var jobbigt för dig att han inte skrev till dig/svarade när du skrev och inte verkade vilja höras alls när han var där. Säg att du saknade honom och fråga om han inte saknade dig. Och förklara dina behov och varför det är viktigt för dig att höras av när man är borta. Älskar han dig så kommer han vilja möta dig i dina behov.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym skrev 2024-12-29 02:34:59 följande:
    Uppsträckning! Ta dig samman! Han är iväg. Litar du inte på att ni är ihop? Tror du att han är ihop med dig för att slippa vara ihop med dig?
    Jag ser ju mönster på att något är konstigt. Är han iväg med vänner/kusiner så brukar han skriva. Börjar tro att han är iväg med någon tjej.
Svar på tråden Blir ledsen