• Anonym (Orolig mamma)

Orolig mamma

Jag Har en dotter som precis har fyllt 15år. Hon har kommit i kontakt med en man som är 60år gammal. Han har tvingat henne att ha sex då hon är ?byxmyndig ? Är det laglig att en 15åring och en 60åring har sex? Känner mig genuint äcklad vad har en 60årig man med en 15årig flicka . Hon är fortfarande ett litet barn. Tycker det är synd att vuxna män har kontakta med små flickor för de har blivit ?byxmyndiga? . Och det är lagligt att en en 15 åring och 18+ har sex. Vad ska jag göra?? hon har blivit manipulerad och skyller på att hon är byxmyndig 

• Svar på tråden Orolig mamma
  • Anonym (TuffBrud)

Det där är sjukt. Rakt av. 
    Vad du gör? Ringer polisen och anmäler pedofilen. 
    Ditt barn har inget konsekvens tänk i den åldern och har därmed inte rätt till en åsikt. 
    Jag hoppas verkligen du redan ringt polisen.  

Sen hade jag hittat fanskapet och hälsat på. 
    Men det är jag det. 

• Anonym (Men nej)

Är det här på riktigt?
    Du skriver att han har tvingat henne. Då vet du ju att det inte har med annat än våldtäkt att göra och ska polisanmälas. 

När jag var 15 år hade en kontakt med en 60 åring varit otänkbart. 

Så hur har dessa fått kontakt? Hur har de setts?

Har svårt ta tråden på allvar i och med att du inte verkar inse att det är en våldtäkt.

Det finns så många sjuka människor. Bland annat äldre som i psyket verkar tro att de är barn. Som inte förstår att ett barn inte är intresserad av kontakt. Och om de tvingar sig på ett barn tror att de har rätt till det. Så pass sjuka att de även tror att barnet vill det. 

Så om den här tråden är skriven av en riktig mamma till en dotter som har en äckelgubbe efter sig så borde du ringa polisen Genast.

• Anonym (isch)

Är ju en lag på gång som ska förbjuda sex med barn för äldre män. Men det ligger en bit fram. Uttrycker hon att hon blivit tvingad ring polisen!

• Anonym (Orolig mamma)

Jag har anmält och pratat med dottern. Och kommit i kontakt med soc nu! Det är byxalyddeslagen som har kommit nu och nu är det olagligt tack och lov. Visste inte vad jag skulle göra då hon är byxmyndig och det LAGLIGT.. hemskt 

• KimLinnefeldt
    Anonym (Orolig mamma) skrev 2024-12-28 13:19:11 följande:

Jag har anmält och pratat med dottern. Och kommit i kontakt med soc nu! Det är byxalyddeslagen som har kommit nu och nu är det olagligt tack och lov. Visste inte vad jag skulle göra då hon är byxmyndig och det LAGLIGT.. hemskt 

Eh... va? "Byxalyddeslagen"? 

Aldrig hört talas om. Den som är 15 år är byxmyndig och någon kan ha sex med hen utan att det är olagligt. Även en 60-åring. Men om han tvingat henne så är det självklart en våldtäkt och ska polisanmälas.

En del tycker att det är äckligt att en 60-årig man har sex med en 15-årig flicka. Det är mer en moralisk fråga.

Jag kan tycka att det är oansvarigt av gubben, en 15-åring har inte kunskaperna, insikten eller konsekvenstänket klart, och vet inte hur han eller hon kommer att påverkas. 
  • Anonym (H)

Tvingad till sex.....? Ja, en polisanmälan kanske

• BlåFisk

Även om ni tvekar på att göra upp rättsligt så kan ni så klart kontakta polis för att höra er för om både proceduren i sig och lite detaljer kring det juridiska. Där lär ni ju få bättre information än av oss olika amatörer här i tråden.
    Då kan ni ju nämna hur tvånget gick till, om hon blivit drogad eller fasthållen eller om det mer var någon form av utpressning eller annan påverkan.

I övrigt tänker jag att samma 60-åring kan ha varit flitig med en hel del annat  olämpligt sexuellt och det gör att polis är väldigt intresserade av att veta vem han är, särskilt lokal polis på orten.
    Och om ni tar det den rättsliga vägen så är det nog klart bättre att göra det nu och inte förlora tid.

• molly50
    Anonym (Orolig mamma) skrev 2024-12-28 13:19:11 följande:

Men har hon blivit tvingad så är det ju inte lagligt oavsett. Även om hon varit vuxen. 
    Då är det ju en våldtäkt.
    Bra att du i alla fall har anmält.
  • Anonym (Em)

Att tvinga någon att ha sex är alltid olaglig. Polisanmäl!

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Orolig mamma