Hur tolkar ni detta?
Vill börja med att alla att, ja jag ska ta upp det med personen i fråga, men vill veta om jag övertänker 😂.
Träffade en man för 2 månader sedan. Vi stötte på varandra på en utekväll och har dejtat sedan dess. Han är helt utanför min comfort zone, jag brukar pricka in män som är mentalt och ekonomiskt ostabila (vilket ofta dolts väldigt bra och jag inte sett de gigantiska red flags).
Jag har inte varit med någon jag inte behövt ?rädda? eller ta hand om och nu har jag alltså hittat motsatsen.
Innan jul tog han med mig på en resa genom flera länder och det slutade med Paris, Frankrike innan vi flög hem. Innan vi lämnade Sverige så träffade jag också hans föräldrar.
För mig är det stort att bli introducerad för någons föräldrar, men jag är lite förvirrad över hela situationen.
Min plan är att flytta nästa år och då till samma stad han bor i. Jag hade flyttplaner innan vi träffades, så det är inte för hans skull jag flyttar. Han har ett jättestort hus och har skämtsamt sagt att han gärna ser att jag och katterna flyttar in till honom istället för en lägenhet. Hans föräldrar är överlyckliga att ha träffat mig och ville ha mitt nummer.
Nu till dilemmat. Mellan dejterna är han knäpptyst. Jag skriver max 2ggr/vecka för att inte verka tjatig. Det är ofta jag som skriver. Mina notiser har han tystade (det står när jag skickar meddelanden). Vilket innebär att jag hela tiden behöver trycka ?meddela ändå?. Frågade om det var för att han jobbar som han tystat dom, men enligt honom så visste han inte varför dom var tystade och att det var okej att meddela ändå. Nu har vi varandra på whats app istället. Vi har inte varandra på sociala medier. På dejterna är han charmig, rolig och generös, men jag kan verkligen inte läsa av honom om vi är i en ?situationship?, fortfarande i dejtingfas (vilket känns knepigt om jag blivit introducerad för föräldrarna) eller om vi är på väg in i något mer seriöst. Han är 11 år äldre än mig så vi är inga ungdomar. Vad tror ni? Hur skulle ni tolka denna relation?