• Anonym (Marie)

Hur tolkar ni detta?

Vill börja med att alla att, ja jag ska ta upp det med personen i  fråga, men vill veta om jag övertänker 😂.

Träffade en man för 2 månader sedan. Vi stötte på varandra på en utekväll och har dejtat sedan dess. Han är helt utanför min comfort zone, jag brukar pricka in män som är mentalt och ekonomiskt ostabila (vilket ofta dolts väldigt bra och jag inte sett de gigantiska red flags).
    Jag har inte varit med någon jag inte behövt ?rädda? eller ta hand om och nu har jag alltså hittat motsatsen.

Innan jul tog han med mig på en resa genom flera länder och det slutade med Paris, Frankrike innan vi flög hem. Innan vi lämnade Sverige så träffade jag också hans föräldrar.
    För mig är det stort att bli introducerad för någons föräldrar, men jag är lite förvirrad över hela situationen. 
    Min plan är att flytta nästa år och då till samma stad han bor i.  Jag  hade flyttplaner innan vi träffades, så det är inte för hans skull jag flyttar. Han har ett jättestort hus och har skämtsamt sagt att han gärna ser att jag och katterna flyttar in till honom istället för en lägenhet. Hans föräldrar är överlyckliga att ha träffat mig och ville ha mitt nummer. 

Nu till dilemmat. Mellan dejterna är han knäpptyst. Jag skriver max 2ggr/vecka för att inte verka tjatig. Det är ofta jag som skriver. Mina notiser har han tystade (det står när jag skickar meddelanden). Vilket innebär att jag hela tiden behöver trycka ?meddela ändå?. Frågade om det var för att han jobbar som han tystat dom, men enligt honom så visste han inte varför dom var tystade och att det var okej att meddela ändå. Nu har vi varandra på whats app istället. Vi har inte varandra på sociala medier. På dejterna är han charmig, rolig och generös, men jag kan verkligen inte läsa av honom om vi är i en ?situationship?, fortfarande i dejtingfas (vilket känns knepigt om jag blivit introducerad för föräldrarna) eller om vi är på väg in i något mer seriöst. Han är 11 år äldre än mig så vi är inga ungdomar. Vad tror ni? Hur skulle ni tolka denna relation?

• Svar på tråden Hur tolkar ni detta?
  • Anonym (hmm)

Kolla upp honom. Om han bor ensam på sin adress. Kolla upp han på rastit, Linkedin. 

Var det verkligen hans föräldrar du träffade, just detta gjorde allt lite knepigare att förstå varför han introducerar dig så tidigt innan ni har en fast relation. 

Har ni sagt de tre orden till varandra?

Varför tog han med dig på resor så pass tidigt? 

Bodde ni i samma hotellrum och hur gick allt till? 

Märkligt och anar ugglor i mossen här...

• Tecum

Det blir ju bara gissningar, men jag får intrycket att han inte är så intresserad av att skriva på nätet eller höra om vad du gör på dagarna. Det räcker med dejterna. Kan tyda på att vardagen med honom kan bli lite ensamt och tyst. Eller inte...

Att han  introducerade dig för föräldrarna är kanske en stor grej för  dig men inte för honom. Men det visar att han inte är gift eller sambo...
    Så det är bara att fortsätta och se var det landar!

• Anonym (Marie)

Nej vi har inte sagt de tre orden till varandra. Så pass mycket har vi inte umgåtts. Han har haft två lååånga relationer tidigare, i det första fick han två barn, som båda är 30+ och han har ett barnbarn han är tokig i. Det är bara han som står på adressen. Senast förhållandet var 9 år, men hon var mycket yngre  och gillade inte hans familjeprioriteringar, så det sprack. Hans pappa bekräftade det. Resan var hans drömresa och han ville bjuda med mig och vi hade jättekul ihop. Å jo, det var verkligen hans föräldrar, med fotoalbum och allt.

Jag är skapligt förvirrad men ändå nyfiken hur han ser det när jag träffar honom nästa gång.

Anonym (hmm) skrev 2024-12-27 19:36:45 följande:

Kolla upp honom. Om han bor ensam på sin adress. Kolla upp han på rastit, Linkedin. 

Var det verkligen hans föräldrar du träffade, just detta gjorde allt lite knepigare att förstå varför han introducerar dig så tidigt innan ni har en fast relation. 

Har ni sagt de tre orden till varandra?

Varför tog han med dig på resor så pass tidigt? 

Bodde ni i samma hotellrum och hur gick allt till? 

Märkligt och anar ugglor i mossen här...

• Anonym (Inget att lita på)

Något som jag lärt mig är att ALDRIG lyssna på kommentarer som att du och katterna kan flytta in. Vi tjejer verkar falla för sådant prat och det vet männen. Fokusera  på vad han faktiskt gör i vardagen. Tar han sig tid att kontakta dig och höra hur du har det? (Nej, vad det verkar). Varför skulle han vilja bo med dig om han inte ens hör av sig varje dag? Jag tolkar det som att du svepts med av resan och att han har ett hus och imponeras av det. Låt dig inte luras.

• Anonym (Marie)

Ja jag tänker ta upp det nästa gång vi ses. Höra vad han har för tankar om det hela, så att vi är på samma plan. Ju längre tiden går desto jobbigare blir det om en av oss har mer känslor än den andra. Han kanske inte alls tycker att det var nåt speciellt med att träffa föräldrarna, men föräldrarna var ju helt överlyckliga att jag kom dit.

Tecum skrev 2024-12-27 19:38:43 följande:

Det blir ju bara gissningar, men jag får intrycket att han inte är så intresserad av att skriva på nätet eller höra om vad du gör på dagarna. Det räcker med dejterna. Kan tyda på att vardagen med honom kan bli lite ensamt och tyst. Eller inte...

Att han  introducerade dig för föräldrarna är kanske en stor grej för  dig men inte för honom. Men det visar att han inte är gift eller sambo...
    Så det är bara att fortsätta och se var det landar!

Anonym (Marie) skrev 2024-12-27 19:51:26 följande:

Ja jag tänker ta upp det nästa gång vi ses. Höra vad han har för tankar om det hela, så att vi är på samma plan. Ju längre tiden går desto jobbigare blir det om en av oss har mer känslor än den andra. Han kanske inte alls tycker att det var nåt speciellt med att träffa föräldrarna, men föräldrarna var ju helt överlyckliga att jag kom dit.

Fast det är ju inte föräldrarna du ska bli ihop med, så förstår inte varför du lägger sådan vikt vid det?
  • Anonym (Marie)

Jag är väldigt misstänksam pga tidigare förhållanden och har antennerna ute. Jag blev lurad en annan gång och det visade sig vara en fasad, precis allt. När han nämnde det där med att flytta in så sa jag stopp. Att vi omöjligt kan veta om vi kan bo ihop, vi känner ju inte varandra. Jag har alltid varit särbo och vet inte om jag klarar ett samboförhållande. Det tog vi upp redan på första dejten, vart vi står. Så att komma och ge förslag om att flytta in, fick mig att dra öronen åt mig.

Anonym (Inget att lita på) skrev 2024-12-27 19:49:27 följande:

Något som jag lärt mig är att ALDRIG lyssna på kommentarer som att du och katterna kan flytta in. Vi tjejer verkar falla för sådant prat och det vet männen. Fokusera  på vad han faktiskt gör i vardagen. Tar han sig tid att kontakta dig och höra hur du har det? (Nej, vad det verkar). Varför skulle han vilja bo med dig om han inte ens hör av sig varje dag? Jag tolkar det som att du svepts med av resan och att han har ett hus och imponeras av det. Låt dig inte luras.

• Anonym (Va?)
    Anonym (Marie) skrev 2024-12-27 19:51:26 följande:

Ni träffades för två månader sedan och föräldrarna var "överlyckliga" över att få träffa hans... dejt???
    Anonym (Marie) skrev 2024-12-27 19:57:04 följande:

Jag är väldigt misstänksam pga tidigare förhållanden och har antennerna ute. Jag blev lurad en annan gång och det visade sig vara en fasad, precis allt. När han nämnde det där med att flytta in så sa jag stopp. Att vi omöjligt kan veta om vi kan bo ihop, vi känner ju inte varandra. Jag har alltid varit särbo och vet inte om jag klarar ett samboförhållande. Det tog vi upp redan på första dejten, vart vi står. Så att komma och ge förslag om att flytta in, fick mig att dra öronen åt mig.

Ja, det tycker jag verkligen att du ska göra.
  • Anonym (Marie)

Nej. Det jag menar är att det inte är schysst att låta mig träffa dom och dom blir eld och lågor och så är vi inte ens i ett seriöst förhållande. Alltså inte schysst mot föräldrarna. För min del så t tycker jag att man träffar föräldrarna först när saker blivit mycket mer seriöst. Jag visste i sista minuten att vi skulle ta en detour innan avgång och att det skulle bli trerätters hos hans föräldrar. Hade ingen möjlighet att avböja med tanke på att det var ?på vägen?.

Anonym (Inget att lita på) skrev 2024-12-27 19:56:51 följande:
    Fast det är ju inte föräldrarna du ska bli ihop med, så förstår inte varför du lägger sådan vikt vid det?
Svar på tråden Hur tolkar ni detta?