• Borås61

Nån mer som känner sig ensamma

Hej. Saknar nått i mitt liv.

• Svar på tråden Nån mer som känner sig ensamma
  • Anonym (Håller med)

Same. Har ett attraktivt, fritt och kul jobb, har en fin familj och bra men få vänner. Bor på ett trevligt ställe etc, är frisk osv...
    Men är verkligen inte genuint lycklig...
    Lever ut mina dagar men saknas något även här. 

Vill bara svepas med i ett bra flöde, intensivt på ett positivt sätt och få wow-känslor för livet - det kan gälla kärlek, ekonomi, positiva nyheter u Name it...men känns som att det står still.

• Anonym (Håller med)

Hoppas 2025 blir mitt/vårt år 

• Mayjel

Ibland. Kände mig lite ensam när jag var på julbord igår. Tror personalen kände av detta också då en av dem kom fram och småpratade lite med mig.

Men jag fick åtminstone allt serverat och slapp stressen med att fixa all julmatlagning själv. 

• Eurydike

Jag tränar på att vara ensam. Efter att knappt ha spenderat en timme själv under tio års tid så hade jag tappat bort mig själv. Jag hade blivit vi. Mina drömmar hade blivit gemensamma drömmar. De senaste åren har jag bott själv och kanske finns de nya drömmarna där, i ensamheten i den ?nya? lägenheten. Det tror och hoppas jag. Trots att jag spenderar mycket tid själv så tillbringar jag även mycket tid med andra människor, vilket jag är tacksam över.

• Eurydike
    Mayjel skrev 2024-12-18 15:24:24 följande:

Ibland. Kände mig lite ensam när jag var på julbord igår. Tror personalen kände av detta också då en av dem kom fram och småpratade lite med mig.

Men jag fick åtminstone allt serverat och slapp stressen med att fixa all julmatlagning själv. 

Kul att du kom iväg på julbordet! Hoppas du fick en fin och mysig upplevelse, trots att du kände dig lite ensam 🎄 Ja, det är en fördel att slippa laga all maten själv! Om du känner dig ensam någon mer gång så kan vi sammanstråla när jag är i Göteborg! Vi verkar ju ändå hänga på samma ställen ☺️ Har du ingen lust med det så är det bara att ignorera det jag skrev!
  • Mayjel
    Eurydike skrev 2024-12-18 16:49:57 följande:
    Kul att du kom iväg på julbordet! Hoppas du fick en fin och mysig upplevelse, trots att du kände dig lite ensam 🎄 Ja, det är en fördel att slippa laga all maten själv! Om du känner dig ensam någon mer gång så kan vi sammanstråla när jag är i Göteborg! Vi verkar ju ändå hänga på samma ställen ☺️ Har du ingen lust med det så är det bara att ignorera det jag skrev!
    Det låter som ett fint erbjudande, om än lite osäkert kanske? Jag vet inget om dig eller om du är i samma åldersspann som jag. Är själv mellan 40-45. Men du är snäll som frågar. Trevligt att det fortfarande finns folk med hjärtat på rätt ställe Solig

Ja, det var en trevlig upplevelse i sin helhet, om än lite ensamt kanske. Håller med dig om dessertbordet, detta var enormt, nästan lite övermäktigt Glad Smakade på alla tryfflar. Gillade den med apelsin bäst. Får åter tacka för tipset! Blir nog julbord nästa år också, om man blir ensam till julafton. 
  • Anonym (David)

Jag känner mig ensam, men det får man väl inte säga som kille för då gnäller man och tycker synd om sig själv 

• Mayjel
    Anonym (David) skrev 2024-12-18 17:02:52 följande:

Jag känner mig ensam, men det får man väl inte säga som kille för då gnäller man och tycker synd om sig själv 

Det är väl okej att ömka sig själv ibland. Så länge man inte låter det gå över till nån sorts besatthet i vältrandet av sin egen sorg eller låter det gå ut över andra.
  • Anonym (Jökel)
    Anonym (David) skrev 2024-12-18 17:02:52 följande:

Du kan helt klart berätta att du känner dig ensam, alla skulle visa sympatier med det. Men stycket "det får man inte säga som kille" är gnäll och bitter självömkan.
Svar på tråden Nån mer som känner sig ensamma