• Mayjel

Nån mer som känner sig ensamma

Ibland. Kände mig lite ensam när jag var på julbord igår. Tror personalen kände av detta också då en av dem kom fram och småpratade lite med mig.

Men jag fick åtminstone allt serverat och slapp stressen med att fixa all julmatlagning själv. 

• Mayjel
    Eurydike skrev 2024-12-18 16:49:57 följande:
    Kul att du kom iväg på julbordet! Hoppas du fick en fin och mysig upplevelse, trots att du kände dig lite ensam 🎄 Ja, det är en fördel att slippa laga all maten själv! Om du känner dig ensam någon mer gång så kan vi sammanstråla när jag är i Göteborg! Vi verkar ju ändå hänga på samma ställen ☺️ Har du ingen lust med det så är det bara att ignorera det jag skrev!
    Det låter som ett fint erbjudande, om än lite osäkert kanske? Jag vet inget om dig eller om du är i samma åldersspann som jag. Är själv mellan 40-45. Men du är snäll som frågar. Trevligt att det fortfarande finns folk med hjärtat på rätt ställe Solig

Ja, det var en trevlig upplevelse i sin helhet, om än lite ensamt kanske. Håller med dig om dessertbordet, detta var enormt, nästan lite övermäktigt Glad Smakade på alla tryfflar. Gillade den med apelsin bäst. Får åter tacka för tipset! Blir nog julbord nästa år också, om man blir ensam till julafton. 
  • Mayjel
    Anonym (David) skrev 2024-12-18 17:02:52 följande:

Jag känner mig ensam, men det får man väl inte säga som kille för då gnäller man och tycker synd om sig själv 

Det är väl okej att ömka sig själv ibland. Så länge man inte låter det gå över till nån sorts besatthet i vältrandet av sin egen sorg eller låter det gå ut över andra.
  • Mayjel
    Eurydike skrev 2024-12-18 17:51:59 följande:
    Du får fundera på det så länge du vill och jag förstår om det känns lite osäkert! Erbjudandet står kvar och om du får lust att ses någon gång så kan du skicka ett PM. Jag är 37 år och kan nog bäst beskrivas som en livsnjutare som tycker om att resa, besöka olika museer och äta god mat (fast vem gör inte det 😅). Kul att du uppskattade förslaget och du verkar också ha hjärtat på rätt ställe! 🌞

Nu har tar jag inte upp det igen om inte du gör det 😊

Och angående julbordet så är jag glad att det blev en trevlig upplevelse i sin helhet! Jag kände inte till det julbordet innan, utan det var min kompis som hade kollat upp det. Ja, det var det största dessertbord jag sett och håller med om att det nästan var lite övermäktigt 😋 Den med apelsin var extra god och även den vita med saffran i! Det var så lite och roligt att du gick dit och åt du med 🤩
    Då skiljer det ca 7 år mellan oss. Eller möjligen 6, om du råkar vara född mycket sent på året. Men vi är ju båda 80-talister iallafall. Jag har tidigare också haft kontakt med en manlig medlem härinne då vi pratade i telefon en gång.

Detta gick ju bra så varför inte ha kontakt med fler medlemmar? Solig De flesta här på forumet verkar rätt hyvens och trevliga ändå. 

Om du får för dig att resa in till götet igen för nåt evenemang du vill ha sällskap till så kan du alltid meddela mig privat lite i förväg om du vill Glad Tack för ditt svar!
  • Mayjel
    Eurydike skrev 2024-12-19 23:11:46 följande:
    Ja, det skiljer inte så mycket i ålder! Jag har också positiva erfarenheter från att ha träffat och pratat i telefon med medlemmar från Familjeliv. Dessutom tycker jag om att lära känna nya människor så det blir säkert jättekul Solig

Det ska jag se till att göra! Nu kommer jag ta en liten paus från FL över jul, men sedan är jag tillbaka igen och då reser jag säkert till götet för att testa någon ny restaurang eller besöka något museum. Då vore det kul med sällskap och jag ska absolut skicka ett meddelande! Tack själv! 🤩
    Då får jag önska dig en lugn och fin julstämning utan stress och krav! Och ett gott nytt SkålSolig Vi hörs!
Svar på tråden Nån mer som känner sig ensamma