• Kratius

Jag är bättre än dig

Jag förstår att rubriken är antagonistisk, men det är sanningen. Så varför skriver jag den här tråden undrar du säkert. 

Helt enkelt, för att jag är nyfiken på hur ni som faktiskt inte är så bra hanterar sådana som jag. Dvs någon som tänker snabbare, kommer fram till fler rätt beslut, har lätt för nästan allting och livet är vad jag gör det till. 

Jag förstår att du är arg nu, upprörd och jag bryter normen så du vill attackera mig, för du känner dig attackerad. Det är normalt för dig, men testa att bryt det förväntade mönstret och svara på frågan. Du som inte är speciellt bra, hur hanterar du det känslomässigt, mentalt och i relationer? 

Om din första instinkt är att ifrågasätta mig, så kan du se mig som en abstraktion i ett hypotetiskt scenario. 

: )

• Svar på tråden Jag är bättre än dig
  • Kratius
    Anonym skrev 2024-12-17 21:06:31 följande:

Snark

Det är ok att du vill invalidera tråden, och intentionen för att du är emotionell. Du kan dessutom inte hålla dig ifrån att svara trots att du är upprörd. 

Skulle sätta dig bland botten 20% i samhället, för impulsiv och känslomässig. 

• Anonym

Ja vi är alla jätteupprörda så snart vi svarar dig i helt vanlig ton så varför skulle vi tro på ett nytt resultat denna gång? Uttråkad är otroligt känsloladdat tillstånd. VerkligenDöd

• Anonym (Grallimatiken)

*Jag är bättre än du.

Övrig kommentar överflödig.

• Anonym (So fo mo po)

Har ingenting emot att du anser dig vara bättre än alla andra. 

Har däremot problem med hur du använder "antagonistiskt"

Det stör mig.

• Anonym (Real)
    Kratius skrev 2024-12-17 21:05:32 följande:
    Jag är bättre än dig

Jag förstår att rubriken är antagonistisk, men det är sanningen. Så varför skriver jag den här tråden undrar du säkert. 

Helt enkelt, för att jag är nyfiken på hur ni som faktiskt inte är så bra hanterar sådana som jag. Dvs någon som tänker snabbare, kommer fram till fler rätt beslut, har lätt för nästan allting och livet är vad jag gör det till. 

Jag förstår att du är arg nu, upprörd och jag bryter normen så du vill attackera mig, för du känner dig attackerad. Det är normalt för dig, men testa att bryt det förväntade mönstret och svara på frågan. Du som inte är speciellt bra, hur hanterar du det känslomässigt, mentalt och i relationer? 

Om din första instinkt är att ifrågasätta mig, så kan du se mig som en abstraktion i ett hypotetiskt scenario. 

: )

Jag är dålig på vissa saker.

Lösningen är enkel. Spelar egentligen ingen roll om man är bra eller dålig. Det viktiga är att man fokuserar på att utvecklas och ta sig framåt.
  • Dr Nail

Jag är okej med det. Jag accepterar situationen så som den är. Du är bättre än vad jag är, någon annan är bättre än vad både du och jag är, sånt är livet. Du är nästan något av en förebild för mig, en chans att utvecklas och att bli bättre. Det spelar nämligen ingen roll hur dålig/bra man är; det enda som spelar roll är viljan att växa och lära sig.

• Kratius
    Anonym (Grallimatiken) skrev 2024-12-17 21:15:50 följande:

*Jag är bättre än du.

Övrig kommentar överflödig.

Inte alls, jag föredrar dig framför du. Det är ett medvetet val, inte bara för att jag föredrar det, utan därför att det lockar fram människor som du. Vilka tror att den som är smartast är den som följer alla arbiträra normer och regler. 

Dvs du saknar kreativitet och är som bäst en kugge i hjulet. 

;  )

• Kratius
    Anonym (So fo mo po) skrev 2024-12-17 21:17:03 följande:

Har ingenting emot att du anser dig vara bättre än alla andra. 

Har däremot problem med hur du använder "antagonistiskt"

Det stör mig.

Ja, visst är det kul hur sådana små saker kan vara irriterande. Ofta brukar det vara en reflex, för att någon/något sticker ut från accepterat konsensus. 

Just sådana här små saker, leder ofta till mobbning eller utstötning från gruppen.

Svar på tråden Jag är bättre än dig