• Anonym (Man)

Kristna Regler

Ni som är Kristna vad har ni för regler när det gäller sex, vad bör man undvika att göra inom äktenskapet, och hur långt har ni gått alltså innan äktenskapet?

• Svar på tråden Kristna Regler
  • Anonym (värderingar)

Jag menar någon som jag vill bygga en relation med där det är ömsesidigt, man tycker om varandra för den man är, det utvecklar sig och båda vill lära känna varandra mer och ger det tid innan man har sex, och jag är beredd att ge det tid. På det sättet som det borde vara att man lär känna varandra först, inte som man luras att tro att drt är på film och det bara klickar och dem har sex och sen är dem kära.

Jag har haft sex tidigare, både tillfälligt och relationer, har märkt av erfarenhet att det inte tillfredställt mitt behov som är djupare att dela intimitet, bli sedd, älskad, kunna visa sårbarhet, och ge och få en kärleksfull behandling. inser det är något jag längtat efter och trott det kanske går att uppleva ganska fort med en annan person eller en tillfällig sexuell kontakt, vilket är en illusion,
    sen förstår jag inte hur många kan bara se sex som en fysisk akt för njutning frånkopplat emotioner och själsligt,

Vill vända mig starkt ifrån casual sex kulturen, porr, det alla programmeras med idag, det har förstört sex för mig, delvis relationen till män, den får negativa konsekvenser på uppfattningar, relationen till sex, relationsbygge, jag har varit med om flera sexuella övergrepp blivit väldigt utnyttjad och överkörd,

Har behov av att gå tillbaka till något som jag trodde på innan sexuella debuten, kärlek, intimitet, att vara värdefull som människa och kunna bli älskad för den man är. 

• Anonym (Väntar)
    Anonym (värderingar) skrev 2024-12-21 07:45:09 följande:

Jag menar någon som jag vill bygga en relation med där det är ömsesidigt, man tycker om varandra för den man är, det utvecklar sig och båda vill lära känna varandra mer och ger det tid innan man har sex, och jag är beredd att ge det tid. På det sättet som det borde vara att man lär känna varandra först, inte som man luras att tro att drt är på film och det bara klickar och dem har sex och sen är dem kära.

Jag har haft sex tidigare, både tillfälligt och relationer, har märkt av erfarenhet att det inte tillfredställt mitt behov som är djupare att dela intimitet, bli sedd, älskad, kunna visa sårbarhet, och ge och få en kärleksfull behandling. inser det är något jag längtat efter och trott det kanske går att uppleva ganska fort med en annan person eller en tillfällig sexuell kontakt, vilket är en illusion,
    sen förstår jag inte hur många kan bara se sex som en fysisk akt för njutning frånkopplat emotioner och själsligt,

Vill vända mig starkt ifrån casual sex kulturen, porr, det alla programmeras med idag, det har förstört sex för mig, delvis relationen till män, den får negativa konsekvenser på uppfattningar, relationen till sex, relationsbygge, jag har varit med om flera sexuella övergrepp blivit väldigt utnyttjad och överkörd,

Har behov av att gå tillbaka till något som jag trodde på innan sexuella debuten, kärlek, intimitet, att vara värdefull som människa och kunna bli älskad för den man är. 

Det låter bra. Hoppas du hittar någon som du får uppleva detta med. Tråkigt att du har fått gå igenom så mycket dåligt. Hoppas du kan bearbeta detta och komma vidare. Vi försöker väl följa det du lyfter fram, att ha en kärleksfull relation först och låta sex komma in senare. Vi har inte bestämt något om giftermål och sexdebut ännu, utan väntar tillsvidare. Det är som du säger väldigt sexfixerat i dagens samhälle, speciellt när det gäller unga, så det känns väldigt udda att vara så gamla och oerfarna. 
  • Anonym (värderingar)
    Anonym (Väntar) skrev 2024-12-21 09:33:47 följande:
    Det låter bra. Hoppas du hittar någon som du får uppleva detta med. Tråkigt att du har fått gå igenom så mycket dåligt. Hoppas du kan bearbeta detta och komma vidare. Vi försöker väl följa det du lyfter fram, att ha en kärleksfull relation först och låta sex komma in senare. Vi har inte bestämt något om giftermål och sexdebut ännu, utan väntar tillsvidare. Det är som du säger väldigt sexfixerat i dagens samhälle, speciellt när det gäller unga, så det känns väldigt udda att vara så gamla och oerfarna. 
    Tack för förstående svar, det inger hopp för mig att se det finns människor med en sundare inställning. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (Väntar) skrev 2024-12-21 09:33:47 följande:
    Att inte vilja ha sex och vill vänta anses att man inte tillhör det normala tyvärr i dagens samhälle särskilt som kille
  • Anonym (-)
    Anonym (Man) skrev 2024-12-21 18:15:22 följande:
    Att inte vilja ha sex och vill vänta anses att man inte tillhör det normala tyvärr i dagens samhälle särskilt som kille
    Är det av religiösa skäl som en man vill vänta med sex så skulle jag det hela som fullt normalt. Bättre att låta sig styras av en högre övertygelse än av dingelidonget mellan låren, likt många andra män.
  • Anonym (Man)
    Anonym (-) skrev 2024-12-21 23:02:54 följande:
    Är det av religiösa skäl som en man vill vänta med sex så skulle jag det hela som fullt normalt. Bättre att låta sig styras av en högre övertygelse än av dingelidonget mellan låren, likt många andra män.
    Nu vet jag inte om du är Kvinna eller Man men det hade varit fantastiskt om fler tänkte som dig
  • Anonym (Min man är kristen)
    Anonym (-) skrev 2024-12-21 23:02:54 följande:
    Även kristna män kan styras med dingelidongen. Det kräver bara lite större ansträngning av kvinnan än om han inte var religiös.. 
  • Anonym (-)
    Anonym (Min man är kristen) skrev 2024-12-22 16:55:01 följande:
    Även kristna män kan styras med dingelidongen. Det kräver bara lite större ansträngning av kvinnan än om han inte var religiös.. 
    Fast nu var det inte såna horbockar jag riktade mitt beröm till heller, oavsett religiös tro eller om mannen är ateist.
  • Krassekrisse
    Anonym (Man) skrev 2024-12-19 15:25:17 följande:
    Nu är det olika hur väl man följer Kristendomen men att säga att det är okej för att inte följa det blir hyckleri, dock menar jag inte att ni har gjort det på något sätt, men ska man följa Kristendomen så ska man inte göra något som är skadligt, exempelvis att analsex är skadligt där det är högst risk att könssjukdomar sprids samt E Coli bakterier men oralsex huruvida det är skadligt finns det delade meningar om ändå anses det också vara fel av många, hur förhåller ni er till dessa inom äktenskapet?
    Känns konstigt att någon skulle tolka oralsex som fel; det nämns i Höga Visan.
  • Anonym (Man)
    Krassekrisse skrev 2024-12-23 10:40:06 följande:
    Känns konstigt att någon skulle tolka oralsex som fel; det nämns i Höga Visan.
    Du Menar i Solomon, fast det är bara en tolkning vissa har att det handlar om det, många andra tolkar det inte alls så eller menar du något annat kanske?
  • Anonym (A)

Troende, har inga sådana regler.

• Anonym (Man)
    Anonym (A) skrev 2024-12-23 18:19:54 följande:

Troende, har inga sådana regler.

Vad menar du kan du förklara?
  • Anonym (Haft troende fv)

När jag träffade henne var hon oskuld. Hon sa att hon inte hade räknat med att hålla sig till hon gifte sig men ändå hållt på sig. I övrigt fanns inga regler och uppenbart hade hon stor lust som hon kände att hon hade försakat och nu tog igen med råge.

• Krassekrisse
    Anonym (Man) skrev 2024-12-23 17:52:26 följande:
    Du Menar i Solomon, fast det är bara en tolkning vissa har att det handlar om det, många andra tolkar det inte alls så eller menar du något annat kanske?
    "Som ett äppelträd i skogen
    är min vän bland de unga männen.
    Jag njuter av att sitta i dess skugga,
    dess frukt är söt för min gom"

Om inte detta handlar om att suga penis så är jag jultomten. 
Svar på tråden Kristna Regler