• Anonym (Man)

Kristna Regler

Ni som är Kristna vad har ni för regler när det gäller sex, vad bör man undvika att göra inom äktenskapet, och hur långt har ni gått alltså innan äktenskapet?

• Svar på tråden Kristna Regler
  • Anonym (Min man är kristen)
    Anonym (Min man är kristen) skrev 2024-12-19 10:12:31 följande:

Maken är kristen, han har en del saker han tycker är "dekadent". Jag gillar att han är pryd och väldigt vanilj och speciellt när han säger att "nej det kan vi inte göra det är dekadent" (sex utomhus tex) ...då funkar det tvärtom på mig att jag vill få honom att ändra sig och jag vinner alltid.

Vet inte om det är hans kristna tro, men han tjatar inte om sex heller eller pushar inte på...eller så beror det på att vi har 2 ggr om dagen de flesta dagar och han vet att han får det ändå?
  • Anonym (Väntar)
    Anonym (Min man är kristen) skrev 2024-12-19 19:10:46 följande:
    Vet inte om det är hans kristna tro, men han tjatar inte om sex heller eller pushar inte på...eller så beror det på att vi har 2 ggr om dagen de flesta dagar och han vet att han får det ändå?
    Hur var er debut? Förförde du honom eller ? :) 
  • Anonym (Väntar)
    Anonym (Individuellt) skrev 2024-12-19 11:38:20 följande:
    Ja han hade sex med två andra innan mig, men bara i stadiga förhållanden då han alltid tyckt att sex är en kärleksakt. 

När vi träffades så ville jag egentligen vänta till äktenskapet. Men vi pluggade på universitet i olika städer så dejting stadiet fick ta sin tid. är vi väl förlovade oss så bytte vi ringar och lovade varandra trohet ... seal it with a...samlag Solig det hade han inte förväntat sig men jag var redo och vi bestämde att 3 år av väntan räckte. 
    Du och din familj verkar ha att avslappnat men balanserat förhållande till sex :)
  • Anonym (Väntar)
    Anonym (Man) skrev 2024-12-19 15:25:17 följande:
    Nu är det olika hur väl man följer Kristendomen men att säga att det är okej för att inte följa det blir hyckleri, dock menar jag inte att ni har gjort det på något sätt, men ska man följa Kristendomen så ska man inte göra något som är skadligt, exempelvis att analsex är skadligt där det är högst risk att könssjukdomar sprids samt E Coli bakterier men oralsex huruvida det är skadligt finns det delade meningar om ändå anses det också vara fel av många, hur förhåller ni er till dessa inom äktenskapet?
    Man ska förstås inte gör något som är skadligt. Men också ett "vanligt" samlag kan vara skadligt, sprida könssjukdomar, leda till oönskad graviditet, vara förknippat med tvång eller press etc.
  • Anonym (Väntar)
    Nu är det olika hur väl man följer Kristendomen men att säga att det är okej för att inte följa det blir hyckleri, dock menar jag inte att ni har gjort det på något sätt, men ska man följa Kristendomen så ska man inte göra något som är skadligt, exempelvis att analsex är skadligt där det är högst risk att könssjukdomar sprids samt E Coli bakterier men oralsex huruvida det är skadligt finns det delade meningar om ändå anses det också vara fel av många, hur förhåller ni er till dessa inom äktenskapet?
    Analsex känns avtändande. Oralsex låter spännande. Jag har svårt att se att man skulle välja bort det på kristna grunder, men jag kan förstå att man väljer bort det för att det är jobbigt eller obehagligt. Jag vet inte hur fästmön förhåller sig till det. Om det ev. ingick i "pettingen" hon hade.
  • Anonym (Individuellt)
    Vi har oralsex men inte analsex. Det har inget med religion att göra, vi experimenterade lite men ingen av oss tyckte att det kändes skönt eller upphetsande. 

Jag blandar inte min tro med sexuella aktiviteter. Det vi är nyfikna på testar vi, det vi tycker om fortsätter vi med. Det är vår kärleksakt. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (Individuellt) skrev 2024-12-20 09:42:04 följande:
    Vi har oralsex men inte analsex. Det har inget med religion att göra, vi experimenterade lite men ingen av oss tyckte att det kändes skönt eller upphetsande. 

Jag blandar inte min tro med sexuella aktiviteter. Det vi är nyfikna på testar vi, det vi tycker om fortsätter vi med. Det är vår kärleksakt. 

Så jag antar att ni är mer liberala men andra får gärna också svara?
  • Anonym (Min man är kristen)
    Anonym (Väntar) skrev 2024-12-19 19:26:01 följande:
    Hur var er debut? Förförde du honom eller ? :) 
    Ja. 
  • Anonym (värderingar)

Jag har valt att söka mig till kyrkan nu i vuxen ålder (30)  Jag har den typen av värderingar när det gäller sex och vill hitta en man som delar liknande värderingar. Anser att sex är till för kärleksrelationer.

• Anonym (Väntar)
    Anonym (värderingar) skrev 2024-12-21 07:00:11 följande:

Jag har valt att söka mig till kyrkan nu i vuxen ålder (30)  Jag har den typen av värderingar när det gäller sex och vill hitta en man som delar liknande värderingar. Anser att sex är till för kärleksrelationer.

"Den typen av värderingar". Menar du att sex tillhör kärleksrelationer då, eller ingår något mera? Har du haft relation/sex eller väntar du ännu?
Svar på tråden Kristna Regler