Kristna Regler
Ni som är Kristna vad har ni för regler när det gäller sex, vad bör man undvika att göra inom äktenskapet, och hur långt har ni gått alltså innan äktenskapet?
Ni som är Kristna vad har ni för regler när det gäller sex, vad bör man undvika att göra inom äktenskapet, och hur långt har ni gått alltså innan äktenskapet?
Maken är kristen, han har en del saker han tycker är "dekadent". Jag gillar att han är pryd och väldigt vanilj och speciellt när han säger att "nej det kan vi inte göra det är dekadent" (sex utomhus tex) ...då funkar det tvärtom på mig att jag vill få honom att ändra sig och jag vinner alltid.
Är väl upp till var och en. Det är ingen sekt. Vi tror på Gud och var och en har väl sina tankar precis som alla andra. Vi lever inte på 1800-talet längre.
Kristen kan ju betyda allt från att man är troende men ganska liberal, till att man lever ganska strikt, väntar med sex till äktenskapet osv.
Och allt däremellan.
Mindre strikta kristna lever ungefär som andra. Man kanske prioriterar äktenskap samt väntar med sex tills man har en stadig relation, men det gör många andra också. Förbud mot onani eller utomäktenskapligt sex generellt, finns inte.
Ingen kristen jag har känt, har varit emot onani eller väntat med sex till äktenskapet, men det finns ju de som gör det. Några kommer från familjer där det förväntas, men det är vanligare i andra kulturer samt inom vissa frikyrkor.
Ingen kristen, eller annan religion heller för den delen, varken tror på "Guds ord" dvs det som står i bibeln eller lever efter de religiösa böckerna heller för den delen. Så personligen anser jag frågan som sådan är totalt orelevant.
Lite trist, eller snarare extremt trist, är det att det är så många präster som begått sexuella övergrepp mot barn. Så det är ju lite märkligt att de som rimligen borde ha mest kontakt med "chefen" dvs Gud är de som begår flest sexuella övergrepp.