Anonym (Namn?) skrev 2024-12-12 12:34:45 följande:
Ja jag vet, ska fråga i efterhand när vi ses igen om varför detta avtal enligt honom bara gäller 2024 ut...alltså inte många dagar kvar på det där såkallade avtalet.
Tänker aldrig gå med på att skriva avtal igen sålänge 2025 står för dörren. Precis, bara för att han har barn sedan tidigare och inte jag betyder ju inte det att abort är första bästa alternativ för att skona honom och hans barn?
Han initierar ju inte heller på kondom liksom...och han vet ju om att jag inte skyddar mig. Varför han vill vara på säkra sidan om olyckan är framme är väl för att jag blivit gravid tidigare trots preventivmedel med honom så risken finns alltid. Sen vet han om att jag drömmer om ett framtida barn så tror inte han litar på mig fullt ut alla gånger i detta ämne.
Men så fort 2025 kommer somsagt så är det andra bullar och inget meseri från mitt håll.
Han kan ibland svara ganska fort typ inom 15 min och ibland kan det gå typ 6 timmar innan respons på sms, så väldigt olika. När han skriver så får man känslan av att han delar med sig av sitt och är öppen för förslag på att ses osv, men han är mindre bra på att höra sig för om mig och mitt. Somsagt det gör han mer när vi ses face to face. Han har aldrig vart bra på text och skriver jätte osammanhängande så man ibland inte förstår haha!
Nej vi ses ofta och äter en matbit, delar en flaska bubbel, ligger, åker på någon weekend, tar en promenad osv men skulle säga att vi har sex 9/10 gånger. Både han och jag har närhet, beröring och sex som kärleksspråk.
Men kanske borde ses utan den biten också. Svårt bara att låta bli ibland när det kan gå 2,5 vecka mellan varven och man då har lite fööör trevligt i stunden...
Får kanske skylla mig själv att det är som det är när jag har så svårt för att hålla en karaktär där.
Inte meningen att denna tråden skulle börja handla om mig och mina issues men blev fascinerad av att det fanns fler i liknande sits. Och ja, jag kan hålla med om att detta med ex kvinnor är fruktansvärt störigt ibland.
Hur ofta har din partner och barnets mamma kontakt? Kan dom liksom umgås och fira födelsedag etc ihop eller är det helt och hållet noll umgänge?
Hur lång tid ett svar dröjer tycker inte jag är så viktigt. Det viktigaste är hur engagerat svaret är! Kan själv dröja flera timmar med svar om jag håller på med annat så jag verkligen kan sätta mig tillrätta och skriva något vettigt.
Att ni har sex nästan varje gång ni ses är inte samma sak som att relationen bara är sexuell ju? En sexuell relation för mig är när man inte gör saker som inte involverar sex. Men att hålla tillbaka med sexet kan nog göra det bra också så den andre får längta lite mer. (Otroligt svårt!)
Jag är bara glad att du delar med dig, det känns skönt att hlra att man inte är ensam. Har letat mycket men inte stött på så många liknande situationer. Känns som att det borde vara rätt vanligt men kanske är de inte aå bra på att skriva på nätet bara? Haha
Min kille har förut haft någon middag här och där med exet, ofta vid överlämning. Kanske ses de ett par rimmar och leker med sonen på hlgtider men de ses väldigt lite och har alltid uppfattat deras relation som "business-orienterad". Hur är det med din kille och hans ex?
Hur känner du inför det faktum att han har barn ihop med någon, dvs upplevt detta stora? Jag är liksom inte svartsjuk på exet i NUET och aldrig varit. Alltid varit helt likgiltig till deras små middagar och julfiranden men när jag tänker på det de gick igenom med graviditer, ultraljud etx kokar jag inombords.