• Chewbacca723

All förbannad reklam!

Hej!
    finns det nåt sätt att bli av med all reklam?
    nåt sorts premium medlemskap?

mvh Chew

• Svar på tråden All förbannad reklam!
  • Anonym (Less på reklam)
    RaYzLeR skrev 2024-12-10 02:07:05 följande:
    Här kan du ladda hem AdBlock:
    getadblock.com/sv/
    Tack för hjälpen, det blev så mycket bättre!   Glad
  • Mayjel
    RaYzLeR skrev 2024-12-10 02:07:05 följande:
    Här kan du ladda hem AdBlock:
    getadblock.com/sv/
    Vill tacka dig så hjärtligt härifrån också Hjärta Du har räddat min dag och min fortsatta tid här på forumet. Blev galen av all störig reklam som ständigt förföljde en och nu äntligen fick jag en länk till en reklamblockerare som inte kräver några ekonomiska förbindelser.

Tack igen! Du är guld värd {#emotions_dlg.flower}
  • RaYzLeR
    Anonym (Less på reklam) skrev 2024-12-10 02:24:38 följande:
    Tack för hjälpen, det blev så mycket bättre!   Glad
    Så bra. Glad
  • RaYzLeR
    Mayjel skrev 2024-12-10 06:16:50 följande:
    Vill tacka dig så hjärtligt härifrån också Hjärta Du har räddat min dag och min fortsatta tid här på forumet. Blev galen av all störig reklam som ständigt förföljde en och nu äntligen fick jag en länk till en reklamblockerare som inte kräver några ekonomiska förbindelser.

Tack igen! Du är guld värd {#emotions_dlg.flower}
    Tack så mycket. Det är bara kul att kunna hjälpa till. Skönt att slippa reklamen på Familjeliv och andra webbplatser va? Glad
  • Mayjel
    RaYzLeR skrev 2024-12-10 11:34:16 följande:
    Tack så mycket. Det är bara kul att kunna hjälpa till. Skönt att slippa reklamen på Familjeliv och andra webbplatser va? Glad
    Ja, sannerligen! Skillnaden märks på fler ställen, Youtube bland annat SkrattandeSkål

Sååå skönt och avstressande att slippa all tröttsam reklam numera! Bättre julklapp kunde du inte ha gett mig. God jul Tomte
  • molly50
    RaYzLeR skrev 2024-12-09 22:20:39 följande:
    Det är meningen att man ska råka klicka på reklamen. Familjeliv tjänar pengar på varje klick på reklamannonser. Lite fult är det.
    Ja,så är det ju säkert.
    Men de riskerar ju också att förlora medlemmar på det.
    Alla vet inte om att AdBlock finns t ex.

Det var en stor lättnad att slippa all denna reklam som man blir så irriterad på, och måste ta bort om och om igen. Nu är forumet "rent" och så mycket trevligare att läsa utan att hela tiden bli avbruten. 

• Anonym (jappjapp)
    RaYzLeR skrev 2024-12-09 18:00:33 följande:
    Du kan ställa in adblock att pausa på vissa sidor. Så du kan välja vilka hemsidor som adblock ska blockera reklam på.

Åh tack, det visste jag inte. Jag är inte så tekniskt begåvad uppenbarligen :P

Men ändock, tycker inte man ska behöva hålla på. INGEN annan sida jag använder har störig jävla reklamm som poppar upp i fejset varannan sekund.

• Tukt

Familjeliv har ju aldrig riktigt velat värna sin sajt... eller kanske. Men definitivt inte forumen. Man bryr sig helt enkelt inte om upplevelsen och hur klimatet är här inne.
    Men det är kanske inte så konstigt, eftersom Familjeliv förmodligen inte gör det här för att det ska vara bra eller trevligt, utan för att tjäna pengar.
    Det som däremot är riktigt skruvat, är att företag betalar för reklam där det i många fall skapar en dålig bild av produkten eller det de försöker sälja in. Nu har ju inte företagen möjlighet att välja så mycket, var det ska hamna. Men ändå. Det är inte bara FL det här berör.

Tukt skrev 2024-12-10 20:21:17 följande:

Familjeliv har ju aldrig riktigt velat värna sin sajt... eller kanske. Men definitivt inte forumen. Man bryr sig helt enkelt inte om upplevelsen och hur klimatet är här inne.
    Men det är kanske inte så konstigt, eftersom Familjeliv förmodligen inte gör det här för att det ska vara bra eller trevligt, utan för att tjäna pengar.
    Det som däremot är riktigt skruvat, är att företag betalar för reklam där det i många fall skapar en dålig bild av produkten eller det de försöker sälja in. Nu har ju inte företagen möjlighet att välja så mycket, var det ska hamna. Men ändå. Det är inte bara FL det här berör.

Allting handlar ju om pengar, men med tanke på att de trycker in så mycket reklam som det bara går så känner jag mig nästan utnyttjad. Och jämfört med andra forum, som inte har så här mycket reklam, så är det mycket som fattas när det gäller det tekniska. Att man inte kan rätta i efterhand är väl en funktion som kostar pengar att installera, så det bryr de sig inte om. Och samma sak med att det ibland går så segt. Finns det någon sök-funktion när det gäller olika ämnen? På något sätt har jag tappat intresset, det känns som om allting handlar om att tjäna så mycket pengar som möjligt på oss.
  • molly50
    Anonym (Less på reklam) skrev 2024-12-11 17:25:59 följande:
    Allting handlar ju om pengar, men med tanke på att de trycker in så mycket reklam som det bara går så känner jag mig nästan utnyttjad. Och jämfört med andra forum, som inte har så här mycket reklam, så är det mycket som fattas när det gäller det tekniska. Att man inte kan rätta i efterhand är väl en funktion som kostar pengar att installera, så det bryr de sig inte om. Och samma sak med att det ibland går så segt. Finns det någon sök-funktion när det gäller olika ämnen? På något sätt har jag tappat intresset, det känns som om allting handlar om att tjäna så mycket pengar som möjligt på oss.
    Längst upp till vänster på sidan finns en sökfunktion.
  • Blond tjej
    molly50 skrev 2024-12-11 18:15:22 följande:
    Längst upp till vänster på sidan finns en sökfunktion.
    Fast du funkar tyvärr inte så bra när man är här inne med mobilen 
  • molly50
    Blond tjej skrev 2024-12-12 17:00:47 följande:
    Fast du funkar tyvärr inte så bra när man är här inne med mobilen 
    Ok. Ja,jag använder ju mest datorn så jag vet inte riktigt hur det funkar eller ser ut på mobilen.
  • Blond tjej

Jag är inne med mobilen ibland och nån gång skulle jag söka och då upptänkte jag att man inte fick nån träff fast jag vet att tråden finns 

Svar på tråden All förbannad reklam!