• Anonym (Hatar att åldras)

Tänker du åldras naturligt?

Jag har nåt år kvar till 50 och har rätt länge varit hyggligt nöjd med hur jag ser ut, men nu tycker jag att det börjar hända saker som jag inte alls vill vara med om.

Tycker helt plötsligt att jag fått kråksparkar som inte fanns där nyss. Och under ögonen tycker jag också att jag börjar förändras. Jag har inga planer på att bara acceptera mitt förfall utan vill försöka hålla emot ett tag I alla fall så nu har jag bokat in mig på botox för kråksparkarna och hoppas det hjälper.

Så ni andra som märker av att saker börjar röra på sig åt fel håll... Hur gammal är du och vad stör du dig på? Tänker du göra nåt åt saken? Om du redan gjort något, vad gjorde du och blev du nöjd?

• Svar på tråden Tänker du åldras naturligt?
  • Anonym (Nä)

Om det behövs så skulle jag kunna tänka mig vissa ingrepp. Det finns ingen anledning att åldras "naturligt" så länge det man gör är relativt ofarligt och utan att se konstigt ut.

• Anonym (Q)

Några gråa hår. Rynkor under ögonen. Rumpan dallrar typ nere vid knävecken. Celluliter så det räcker Gäddhäng de lux. Magmusklerna behöver tightas till. 
    Kan acceptera detta även om det inte är kul. Vill inte göra några ingrepp alls. Jobbigast är att blåsan blivit oförutsägbar. Inte så att det ofta händer olyckor, det är sällan men det händer. Oron för att det ska hända något är dock gigantisk.  Tack och lov har jag en man som älskar min kropp som den är. Skulle vi av någon anledning gå ifrån varandra i framtiden skulle jag kanske behöva tänka om.  

• cosinus

Tja, det återstår väl att se men än så länge har jag inget behov av att göra något. Inte ens färga håret.

Är som du något år från 50 och det är klart jag har lite linjer runt ögonen och såna saker men upplever ändå att kroppen än så länge är som den alltid varit.

Fött fyra barn men yngsta går på högstadiet så kroppen har inte behövt den typen av påfrestningar på länge och jag tränar mycket så jag upplever eg inte att något ändras än. Lika stark, lika uthållig.

Eller jo, en sak skvallrar om att jag är äldre. Otroligt oregelbunden mens. Kan gå 3-4 månader mellan gångerna och det hände aldrig förr. Så jag misstänker ju att kroppen drabbats av någon form av självbevarelsedrift och anser sig för gammal för att iaf reproducera sig. Men i övrigt ställer den upp på allt jag hittar på.

• Anonym (Elin79)

Jag är 44 och det enda som stör mig som jag märkt, är att saker inte "hålls ihop" på samma vis trots att jag upplever att jag äter och tränar som vanligt.
    Jag är van vid hur min kropp i olika delar brukar se ut men där finns numera visst förfall som jag inte rår på. Eller så måste jag modifiera litegrann.
    Och sen att huden under ögonen har blivit mer sladdrig. Men det försöker jag råda bot på men såna under eye pads. Vet inte om de har nån effekt men det känns bra. 

Har inga planer på ingrepp eller så, det är som det är liksom. Man åldras...

• Anonym (Em)

Tycker att rynkor och hängigare byst mm är lite charmigt och inget jag bryr mig om. Däremot har jag börjat se tröttare ut för varje år med mindre lyster i huden och mörkt runt ögonen. Det vill jag gärna bli av med!

• Anonym (Absolut)

Absolut tänker jag det. Det enda jag kan tänka mig att göra är ta bort överflödig hud vid ögonlocken om jag får samma problem som mormor. 

Naturligt åldrande är vackert och bevis på att man levt ett liv.

• Anonym (Borderlina)

Är 32. Jag gillar väldigt mycket hur jag ser ut just nu. Jag vill konservera det. Det jag fasar över är att behöva börja klä mig "vuxet". Jag är redan för gammal känns det som för tex bootyshorts. 

• Anonym (K)
    Anonym (Borderlina) skrev 2024-12-03 13:58:17 följande:

Är 32. Jag gillar väldigt mycket hur jag ser ut just nu. Jag vill konservera det. Det jag fasar över är att behöva börja klä mig "vuxet". Jag är redan för gammal känns det som för tex bootyshorts. 

Det är inte åldern som spelar roll om du kan ha bootyshorts eller inte. Om skinkorna dallrar okontrollerat nedanför så är det inte snyggt eller aptitligt oavsett ålder. Gör de inte det kan du bära dem när du är 50 om du så vill.
  • Lynx123

Njae...har också åldrats rejält men vill inte riskera liv och lemmar på det yttre. Var och en gör ju så klart som det vill men jag känner personer som både fått nervskador och förlorat livet under ingrepp och operationer så det får vara. Inget skamligt i att åldras naturligt.

• Anonym (C)
    Anonym (Q) skrev 2024-12-03 13:26:10 följande:

Några gråa hår. Rynkor under ögonen. Rumpan dallrar typ nere vid knävecken. Celluliter så det räcker Gäddhäng de lux. Magmusklerna behöver tightas till. 
    Kan acceptera detta även om det inte är kul. Vill inte göra några ingrepp alls. Jobbigast är att blåsan blivit oförutsägbar. Inte så att det ofta händer olyckor, det är sällan men det händer. Oron för att det ska hända något är dock gigantisk.  Tack och lov har jag en man som älskar min kropp som den är. Skulle vi av någon anledning gå ifrån varandra i framtiden skulle jag kanske behöva tänka om.  

Att kissa på sig kan faktiskt hända enstaka gånger även när man är ung. 
Svar på tråden Tänker du åldras naturligt?