Inlägg från: Anonym (Hatar att åldras) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hatar att åldras)

Tänker du åldras naturligt?

Jag har nåt år kvar till 50 och har rätt länge varit hyggligt nöjd med hur jag ser ut, men nu tycker jag att det börjar hända saker som jag inte alls vill vara med om.

Tycker helt plötsligt att jag fått kråksparkar som inte fanns där nyss. Och under ögonen tycker jag också att jag börjar förändras. Jag har inga planer på att bara acceptera mitt förfall utan vill försöka hålla emot ett tag I alla fall så nu har jag bokat in mig på botox för kråksparkarna och hoppas det hjälper.

Så ni andra som märker av att saker börjar röra på sig åt fel håll... Hur gammal är du och vad stör du dig på? Tänker du göra nåt åt saken? Om du redan gjort något, vad gjorde du och blev du nöjd?

• Svar på tråden Tänker du åldras naturligt?
    Anonym (Absolut) skrev 2024-12-03 13:58:03 följande:

Absolut tänker jag det. Det enda jag kan tänka mig att göra är ta bort överflödig hud vid ögonlocken om jag får samma problem som mormor. 

Naturligt åldrande är vackert och bevis på att man levt ett liv.

Det har jag faktiskt redan gjort på övre ögonlocken. Har genetiskt tunga ögonlock (pappa hade likadant och opererades i 70-årsåldern) och fick huvudvärk då och då av att lyfta dom med hjälp av pannan. Operationeb gjorde att argrynkan mellan ögonen blev betydligt också för min del för pannan behövde inte jobba hela tiden.
    Anonym (ggoo) skrev 2024-12-04 08:56:18 följande:

Jag har samma figur som innan, men ansiktet börjar se bedrövligt ut. Brösten och magen har påverkats av mina graviditeter, dessa tänker jag operera. Har lagt fillers under ögonen och lite på kindbenen vilket hjälpte mot svarta ringar under ögonen och lyfte ansiktet lite, men kan tänka mig även botox. Är lite rädd för botox dock när man sett på vissa har det inte blivit bra. Har dock väninnor som blivit väldigt fina efter att ha fått det.

Hur ofta gör du fillers? Har funderat lite på om det ev kan hjäkpa under ögonen men jag är mer rädd för fillers än botox för jag har hört att det inte riktigt går ur kroppen och kan hamna fel, men det kanske är missvisande. 
    Anonym (Nej till Botox) skrev 2024-12-04 09:39:37 följande:

Många anser nästan att Botox är något naturligt och ofarligt. Men det är ju ett nervgift, och "ökar risken för nervgiftsrelaterade biverkningar som kan misstas för neuromuskulär sjukdom". Och det är egentligen ingen som känner till långtidseffekterna, så de som nu använder detta är försökskaniner. Det finns ju bilder på Hollywoodstjärnor som har mixtrat med läppar och Botox under en längre tid, och nu ser de helt bedrövliga ut. 

Och det är samma sak med detta helt obegripliga mode ankläppar. Hur kommer läpparna att se ut om de år ut och år in är så pass fyllda att de blir släta och ibland ser ut som korvar? Och med tiden behövs det bara mer och mer eftersom läpparna har blivit uttänjda. En läkare har gått ut med en varning, och menar att detta kan göra så att läpparna sedan ser sladdriga ut och helt tappar spänsten. Och det kan man inte göra någonting åt. 

Jag menar inte att vara dömande och negativ, vi har alla en fri vilja. Men många lever i nuet, och tänker inte på biverkningarna i framtiden. Och detta är ju en miljardindustri, och många tjänar mycket pengar på detta. Så naturligtvis säger de att det är helt ofarligt. Men det får framtiden utvisa. Så var rädda om er, och ta det försiktigt med nervgift och utfyllnad av läpparna. Flört

Finns det några fall av folk som slutat med botox och den på nåt sätt hängt kvar längre än, låt oss säga, 1 år? Att en en hel del folk med fillers ser jäkligt konstiga ut efter ett tag (Graaf *host* *host*) håller jag med om, sen vet jag inte om det är filler som "fastnat" på nåt sätt eller om det beror på att det är relativt nyinjicerat.
    Anonym (ggoo) skrev 2024-12-04 11:40:56 följande:
    Jag har bara gjort vid ett tillfälle, för ett halvår sedan, hon sa att det bör vara i minst ett par år.

Man gör det i omgångar lite i taget, tre tillfällen, sedan ska man inte behöva på ganska lång tid. Sedan passar det inte folk med påsar under ögonen då dessa kan bli värre 
    Tack för infon. Hur kom du på att det var just filler du behövde? Jag upplever att jag blivit något insjunken under ögonen, men kanske inbillar mig. Ska höra med botox-stället senare idag. 

Min botox gick bra. Tog glabella också för det skilde så lite i pris mellan ett och två ställen (1300 kr vs 1600 kr). Gjorde inte ens speciellt ont. Hoppas på positiva resultat om några dagar. Cool Ev. återbesök om två veckor om det inte tog ordentligt.

En liten fundering om "hull" i ansiktet. Det är ju vanligt att man ju äldre man blir tappar volym. Min mamma hade ganska smalt ansikte medan min pappa mer runt (han har alltid räknats som smal i övrigt). Mamma gick tyvärr bort för ett antal år sedan så kan inte jämföra mot pappa idag, men  han är nu 80 år, men ändå relativt rynkfri. 

Vad tror ni, ska man passa sig för att bli för smal som äldre?

Svar på tråden Tänker du åldras naturligt?