Anonym (Nej till Botox) skrev 2024-12-04 09:39:37 följande:
Många anser nästan att Botox är något naturligt och ofarligt. Men det är ju ett nervgift, och "ökar risken för nervgiftsrelaterade biverkningar som kan misstas för neuromuskulär sjukdom". Och det är egentligen ingen som känner till långtidseffekterna, så de som nu använder detta är försökskaniner. Det finns ju bilder på Hollywoodstjärnor som har mixtrat med läppar och Botox under en längre tid, och nu ser de helt bedrövliga ut.
Och det är samma sak med detta helt obegripliga mode ankläppar. Hur kommer läpparna att se ut om de år ut och år in är så pass fyllda att de blir släta och ibland ser ut som korvar? Och med tiden behövs det bara mer och mer eftersom läpparna har blivit uttänjda. En läkare har gått ut med en varning, och menar att detta kan göra så att läpparna sedan ser sladdriga ut och helt tappar spänsten. Och det kan man inte göra någonting åt.
Jag menar inte att vara dömande och negativ, vi har alla en fri vilja. Men många lever i nuet, och tänker inte på biverkningarna i framtiden. Och detta är ju en miljardindustri, och många tjänar mycket pengar på detta. Så naturligtvis säger de att det är helt ofarligt. Men det får framtiden utvisa. Så var rädda om er, och ta det försiktigt med nervgift och utfyllnad av läpparna.
Finns det några fall av folk som slutat med botox och den på nåt sätt hängt kvar längre än, låt oss säga, 1 år? Att en en hel del folk med fillers ser jäkligt konstiga ut efter ett tag (Graaf *host* *host*) håller jag med om, sen vet jag inte om det är filler som "fastnat" på nåt sätt eller om det beror på att det är relativt nyinjicerat.