• Anonym (Anonym)

Behöver hjälp i tankesätt kring närhet&sexliv

Nu blir det kanske lång text ska försöka få ner det mesta jag funderar på. behöver främst hjälp av kvinnor som kan känna sig träffade av texten och förklara lite hur ni tänker. det jag vill göra är att förstå henne och mig själv bättre för att kunna bli bättre!

men vart ska jag börja, vi har varit gifta ett längre tag ca 14år + några år sambo. Vi har 3 barn. I mitten av tiden var hon otrogen och lämnade mig hittade en annan och så, under den tiden hann hon med mycket sex o så med andra. Även innan vi träffades har hon varit mkt aktiv, hon har nog gjort de mesta man kan göra sexuellt men andra personer. Vi gick tillbaka till varandra efter nåt år. Vi har det jättebra på alla sätt o vis gemensamma mål och ja allt. Utom närhet och sex. jag saknar det jätte mkt. Jag fick någon konstig magkänsla för ca en månad sen och känner mig svartsjuk fast jag vet inte varför. Jag känner att jag saknar hon och det som vi inte har helt enkelt, jag har pratat med hon om närhet framför allt. De slutade med att jag tänkte på sex och att hon inte har samma sexlust som mig och att jag får hitta någon annan om jag inte är nöjd typ. Men vi hade ändå rätt bra snack endå men fortfarande så kan jag inte förstå vissa saker. Alltså hon har gjort saker med andra som jag aldrig kommer få se hon, och jag blir svartajuk av det tror jag. Känner inte att hon vill ge sig själv till mig så att säga. Hon har varit sexuellt aktiv men inte med mig? Känns det som? Vi har mest vaniljsex jag slickar henne kör lite sen klart. Sen vet man aldrig igen när de blir av igen, hon skyller alltid på nåt, känns som jag närmar mig hon fast hon inte vill. även när jag bara vill vara nära, jag ger hon utrymme. tjatar inte, jag älskar att göra det skönt för henne, försöker experimentera lite men hon vill inte.
    jag vet inte vad jag ska göra för det känns alltid som fel tillfälle hela tiden. ibland kan det gå nån månad innan vi har sex, inland en gång i veckan ja osv, vi har inte regelbundet om man säger så.
    vi delar på alla sysslor och jag stöttar hon i allt, j vi har det väldigt bra i livet, förutom att jag känner mig som att hon inte är attraktiv av mig!? De känns som det är mig det är fel på? De måste det väl vara. Varför skulle hon annars avstå mig? Med tankte på hennes ?historik? hon säger själv att hon inte märker någon skillnad på lust, nähä vart är den till mig då undrar jag? Får inga svar. Fan va mkt luddig text det vart.

sammanfattar lite.
    vi har aldrig haft ett utforskande sexliv
    ej regelbunden sex
    hon har bra erfarenhet av sex
    men nåt gillar hon eftersom vi varit ett par så pass länge.
    otrogen kan jag inte tänka mig att hon är. Visst män dras till hon som bi till honung, men hon kan omöjligt haft tid med det!? Vi är med varandra typ jämt. Jag tror inte hon är det.

älskar den här människan, och hon mig. Men vad ska jag göra för att få liv i det lilla som saknas!? 

kan en tjej pausa sitt sexliv? Alltså känna att man kan vara utan helt? Vart tar dom kånslorna vägen då? Måste väl då utspel av dom nångång? Iaf om man varit väldigt intresserad av det innan och emellan mig?

hoppas ni förstår nåt av vad jag skriver nu kom det upp massa tankar påengång..
  • Svar på tråden Behöver hjälp i tankesätt kring närhet&sexliv
  • Ascendere

Du har i korthet tre alternativ : 
    1 Fortsätta tillsammans och skaffa någon vid sidan av som du kan ha bra sex med
    2 Separera och träffa någon ny som du klickar med 
    3 Fortsätta som nu, ert sexliv kommer troligen inte kunna förbättras nämnvärt 

Jag skulle nog ta altermativ 2 med tanke på att hon saknar respekt och attraktion för dig. 

• Anonym (Lena)

Hon kanske helt enkelt inte varit särskilt attraherad av dig från början. Hon kan vara kär men inte kåt. 

Det syns tydligt i det du skriver om hennes otrohet då hon också låg med andra och testade annat sex... Men tillbaka till dig blev det mellanmjölk igen eller knappt ens det. 

Hon har en trygghet i dig, en familj att vara upptagen med. Ni har det kanske bra ekonomiskt .Hon kan få sex nån gång ibland.  Ni har det kanske rätt hyfsat ihop. Men hon är inte attraherad.  Hon vill inte ha det sexet med dig som hon får med andra för att hon inte är tillräckligt intresserad av dig på det sättet. 

Jag har själv levt i ett sånt äktenskap. Sexet var sådär redan från början och tänkte att det kan bli bättre ju mer vi lär känna varandra.  Kär blev jag men inte särskilt attraherad. Sexet fortsatte vara sådär. Han var bra i sängen, det fanns en lust och vilja att utforska etc men jag fick aldrig dom känslorna tillbaka hos mig själv. Jag ville mest bara få det överstökat.  Och då har jag precis som din fru mycket hög sexlust och stor erfarenhet av sex. Men inte lust på min man.  Vi var gifta i 15 år och det blev aldrig bättre. Sista året ville jag inte alls  ha sex och smet undan så mycket jag kunde. Vi skilde oss och jag hittade en ny man och blixten slog ner och herregud vilket sex.   Nu stämmer kemin och attraktionen. 

Attraktion handlar ju om vad man tilltalas av . Min man var snygg men jag tände inte på honom fysiskt. Många kvinnor drägglade efter honom men jag kände inte alls samma. Han var snäll och rolig och bra pappa till våra barn men jag blev liksom aldrig kåt på honom. Kemin saknades. 

• Tom Araya

Jag uppfattar det som att hon sökt och fått tryggheten i dig och förhållandet med dig, men sökt och fått tillfredsställelse för sin behov av sexuella äventyr på annat håll. Det verkar som att hon inte attraheras sexuellt av dig. Vad det i sin tur beror på kan jag inte svara på. Kanske skär det sig mellan trygghet och sexuellt äventyr för hennes del, att det på ett psykologiskt plan är omöjligt för henne att få båda behov tillfredsställda från samma håll.

• Anonym (Anonym)

Intressanta svar!!

vad kan jag göra? Finns det något jag kan göra?
    går det att fixa sånt här?

hur ska jag snacka med hon? Hon säger att hon är attraherad av mig, att hon älskar att ha sex med mig när vi har det, för det är så speciellt då. de låter så bra när vi väl snackar men så går det tillbaka till de gamla vanliga direkt, sist jag med hon om dehär så fick vi till det 3 gånger på en dag, men tankarna släpper inte då de känns som innan igen nu.

säger hon bara det? Jag blir snurrig av att känna att det är nåt som inte stämmer men jag kan inte koppla till vad?

otrogen/lämna vill jag absolut inte vara/göra jag vill ju på nåt vis få dehär att fungera :( 

finns det någonting vi kan göra åt dehär?

• Ascendere
    Anonym (Anonym) skrev 2024-12-03 13:10:33 följande:

Intressanta svar!!

hur ska jag snacka med hon? Hon säger att hon är attraherad av mig, att hon älskar att ha sex med mig när vi har det, för det är så speciellt då. de låter så bra när vi väl snackar men så går det tillbaka till de gamla vanliga direkt, sist jag med hon om dehär så fick vi till det 3 gånger på en dag, men tankarna släpper inte då de känns som innan igen nu.

säger hon bara det? Jag blir snurrig av att känna att det är nåt som inte stämmer men jag kan inte koppla till vad?

otrogen/lämna vill jag absolut inte vara/göra jag vill ju på nåt vis få dehär att fungera :( 

Tagga ner och fokusera på annat i livet ett tag. 
    Om du inte har nåt annat som är viktigt än att en viss kvinna ska vilja ha sex med dig så är det där du ska börja. 

Sen när du gjprt det ett tag kan du fundera vilket av de 3 alternativen jag listat ovan som verkar mest lockande. 
  • Anonym (Anonym)

Alltså jag förstår det låter som jag bara vill ha sex, jag menar inte det, jag menar hela närhets biten och allt va de innebär, men jag förstår ditt svar, kanske inte är så mottaglig för sånt just nu jag vet inte, hoppas hitta konkreta tips på hjälp :(

• Tom Araya
    Anonym (Anonym) skrev 2024-12-03 13:10:33 följande:

Intressanta svar!!

Du borde berätta hur du känner, att det skaver när du tänker på hennes äventyr på annat håll, när det samtidigt är ganska torftigt mellan er.
    Kanske borde ni gå på rådgivning eller terapi. Försöka reda ut vart problemet ligger och utgå därifrån.
  • Anonym (Konkret)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-12-03 14:19:37 följande:

Alltså jag förstår det låter som jag bara vill ha sex, jag menar inte det, jag menar hela närhets biten och allt va de innebär, men jag förstår ditt svar, kanske inte är så mottaglig för sånt just nu jag vet inte, hoppas hitta konkreta tips på hjälp :(

Konkreta tips:

Gå på parterapi 
    Gå till en sexolog 

Prata med varandra. Rör ni varandra? Kysser, kramas, myser i soffan när barnen somnat? Saker som inte nödvändigtvis behöver leda till sex. 

Jag saknade just myset något enormt i min relation med mitt ex. Varje gång vi mös skulle det leda till sex, det skulle pillas på bröst etc. Ja, det ledde till trevligt se  men det var ju i te därför jag ville vara nära. Jag ville bara ha närhet. 

I min nuvarande relation-ish kan vi kramas, kyssas, mysa i soffan etc utan att det nödvändigtvis leder någonstans. Det enda som alltid leder någonstans är massage men det är vi båda väldigt införstådda med också.... och skulle jag nån gång säga att jag inte vill så skulle han acceptera det utan problem, liksom jag gör när han säger stopp av någon anledning. 
  • Ascendere

Låtsas att du är singel, vad skulle du gjort då? Gör det.
  • Anders1970

Hur vet du vad hon sexuellt gjort o varit med om? Samt hon haft massor av sex med andra?

Vad är det för sexuella moment hon gjort mot andra men inte dig? 

Känns som hon är ihop med dig för ekonomi, trygghet och att du är bra o snäll. 

• Anonym (Lena)

Grejen är att du kan inte göra nånting alls så länge hon själv inte vill .
    Och det är där ni måste börja och det du har att utgå ifrån.  Svaret ligger i varför ni inte har mer än mellanmjölksex. Och kan hon inte eller vill inte ge dig svar på varför så har du du två val.
    1. Acceptera att se sexlivet ser ut som det gör 
    2. Lämna henne.

Trots allt finns det i bakgrunden en anledning till att hon valde att vara otrogen och lämna dig. Den anledningen finns fortfarande kvar 
  • Anonym (Man)

Min situation är inte precis som din utan bara på några få punkter. Min fru har inget större intresse i att ha sex med mig. Nu tror jag inte hon är otrogen eller att hon har eller har haft ett vidlyftigt sex med någon annan heller för den delen.

Men jag har valt att acceptera att jag inte tänder henne sexuellt. Hon ser andra värden i mig och jag väljer att fokusera på det i stället. Det är vissa saker som jag är duktig på (bevisligen) och andra som jag inte är bra på. Att vara sexuellt intressant och attraktiv är en av dom. Jag blev inte fotbollsproffs eller rockstjärna heller. Man får acceptera hur livet utvecklar sig.

Så ett levande och berikande sexliv är en del som jag har accepterat att jag inte har. Jag har annat istället. 

Svar på tråden Behöver hjälp i tankesätt kring närhet&sexliv