Inlägg från: Anonym (Lena) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lena)

Behöver hjälp i tankesätt kring närhet&sexliv

Hon kanske helt enkelt inte varit särskilt attraherad av dig från början. Hon kan vara kär men inte kåt. 

Det syns tydligt i det du skriver om hennes otrohet då hon också låg med andra och testade annat sex... Men tillbaka till dig blev det mellanmjölk igen eller knappt ens det. 

Hon har en trygghet i dig, en familj att vara upptagen med. Ni har det kanske bra ekonomiskt .Hon kan få sex nån gång ibland.  Ni har det kanske rätt hyfsat ihop. Men hon är inte attraherad.  Hon vill inte ha det sexet med dig som hon får med andra för att hon inte är tillräckligt intresserad av dig på det sättet. 

Jag har själv levt i ett sånt äktenskap. Sexet var sådär redan från början och tänkte att det kan bli bättre ju mer vi lär känna varandra.  Kär blev jag men inte särskilt attraherad. Sexet fortsatte vara sådär. Han var bra i sängen, det fanns en lust och vilja att utforska etc men jag fick aldrig dom känslorna tillbaka hos mig själv. Jag ville mest bara få det överstökat.  Och då har jag precis som din fru mycket hög sexlust och stor erfarenhet av sex. Men inte lust på min man.  Vi var gifta i 15 år och det blev aldrig bättre. Sista året ville jag inte alls  ha sex och smet undan så mycket jag kunde. Vi skilde oss och jag hittade en ny man och blixten slog ner och herregud vilket sex.   Nu stämmer kemin och attraktionen. 

Attraktion handlar ju om vad man tilltalas av . Min man var snygg men jag tände inte på honom fysiskt. Många kvinnor drägglade efter honom men jag kände inte alls samma. Han var snäll och rolig och bra pappa till våra barn men jag blev liksom aldrig kåt på honom. Kemin saknades. 

• Anonym (Lena)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-12-03 14:19:37 följande:

Alltså jag förstår det låter som jag bara vill ha sex, jag menar inte det, jag menar hela närhets biten och allt va de innebär, men jag förstår ditt svar, kanske inte är så mottaglig för sånt just nu jag vet inte, hoppas hitta konkreta tips på hjälp :(

Grejen är att du kan inte göra nånting alls så länge hon själv inte vill .
    Och det är där ni måste börja och det du har att utgå ifrån.  Svaret ligger i varför ni inte har mer än mellanmjölksex. Och kan hon inte eller vill inte ge dig svar på varför så har du du två val.
    1. Acceptera att se sexlivet ser ut som det gör 
    2. Lämna henne.

Trots allt finns det i bakgrunden en anledning till att hon valde att vara otrogen och lämna dig. Den anledningen finns fortfarande kvar 
Svar på tråden Behöver hjälp i tankesätt kring närhet&sexliv