• Anonym (V)

Använder ni handsprit hemma?

Har ni också en flaska handsprit stående vid handfatet hemma? Många hade vid pandemin men verkar slutat med det. Läste nyligen att handtvål inte kan ta bort all smitta, så därför bör man komplettera. Enkel åtgärd om man kan undvika att bli smittad av någon ohyra tänker jag. 

• Svar på tråden Använder ni handsprit hemma?
  • EpicF

Nej, det har jag inte. Kan eventuellt ha vid magsjuka om jag kommer ihåg det. 
    På jobbet har vi derimot. 

• Agda90

Nej och har inte använt handsprit under pandemin heller. De enda gångerna handsprit har varit aktuellt är om det inte finns någon möjlighet att tvätta händerna med tvål och vatten.

Är noga med handvygienen och har alltid varit. 

• Anonym (Visst)

Ja, jag använder handsprit - under armarna. 

• mammatill6
    EpicF skrev 2024-11-25 11:49:48 följande:
    Smittan sprids inte vidare... 
    Men använder du   då handspriten efter vvarje moment du gör i hemmet? För är barnen sjuka lär det ju finnas spår över hela hemmet. Så även om du spritar händerna så tar du sen i ett handtag barnen tagit i så har du ju det på händerna igen. 
  • Alvina

Nej. Vi använder bara tvål. Hade ingen handsprit under pandemin heller och vi lever än. 

• Anonym (Hell no!)

Hell no! Hade det inte hemma under pandemin heller. Inte blev vi sjukare för det heller. 

• Tukt

Tycker det kan vara bra att ha som ett komplement, så man inte behöver tvätta händerna lika ofta. Om man tex bara varit i tvättstugan eller så. Men också bra att ha till hands för småsår och annat som behöver lite disinfektion.

• Tukt
    EpicF skrev 2024-11-25 11:51:53 följande:

Nej, det har jag inte. Kan eventuellt ha vid magsjuka om jag kommer ihåg det. 
    På jobbet har vi derimot. 

Alkogel dödar ju inte magsjukebassilusker tyvärr.
  • Anonym (Q)

Vi har en flaska handsprit hemma, men den används aldrig. Eller jo, om vi ska ut där det inte finns möjlighet till handtvätt så slinker den väl ner i packningen, men hemma står den orörd. Borde nog kolla om den har ett bäst före datum...

• Anonym (Nja)

Till er som raljerar kring handsprit, corona och att ni minsann lever ändå - andra kanske INTE gör det för att friskare människor har varit oförsiktiga.

Svar på tråden Använder ni handsprit hemma?