• Anonym (V)

Använder ni handsprit hemma?

Har ni också en flaska handsprit stående vid handfatet hemma? Många hade vid pandemin men verkar slutat med det. Läste nyligen att handtvål inte kan ta bort all smitta, så därför bör man komplettera. Enkel åtgärd om man kan undvika att bli smittad av någon ohyra tänker jag. 

• Svar på tråden Använder ni handsprit hemma?
  • Anonym (jobb)
    Anonym (V) skrev 2024-11-25 10:16:11 följande:
    Använder ni handsprit hemma?

Har ni också en flaska handsprit stående vid handfatet hemma? Många hade vid pandemin men verkar slutat med det. Läste nyligen att handtvål inte kan ta bort all smitta, så därför bör man komplettera. Enkel åtgärd om man kan undvika att bli smittad av någon ohyra tänker jag. 

Nä. I hemmet räcker det med tvål och vatten. På jobbet använder jag handsprit. Tror att folk behöver få lite infektioner nu för att öka den allmänna immuniteten. 
  • Anonym (Näpp)

Nej, verkligen inte. Jag bor inte i en vårdinrättning och ingen av oss genomgår cellgiftsbehandling eller liknande. 

• Anonym (Näpp)
    Anonym (W) skrev 2024-11-25 10:40:59 följande:

Ibland, om barnen är sjuka.

Vad gör handspriten för nytta då, tänker du? 
  • Anonym (U)

Nej
    Tvättar händerna när jag kommer hem, det får räcka. 

• Postman

Nej det har vi inte och har aldrig haft tidigare heller. Har ingen handsprit på jobbet heller, känns inte viktigt längre.

• Anonym (Nja)

Vid magsjuka, ja. Då både för händerna och för ytor som kan behöva det. Annars nej.

Varken tvål eller handsprit skyddar mot allt.

• EpicF
    Anonym (Näpp) skrev 2024-11-25 10:42:52 följande:
    Vad gör handspriten för nytta då, tänker du? 
    Smittan sprids inte vidare... 
Svar på tråden Använder ni handsprit hemma?