• Anonym (S)

Partner tycker jag är en ekomisk börda

Hej! 
    Som rubriken lyder så tycker min partner att jag sabbar hans ekonomi, vilket tillägga att jag är föräldraledig och får precis ihop det med räkningar och så att det är pengar över som går till mat, ersättning, blöjor, kläder osv då sonen växer för fullt nu. Jag ber aldrig om pengar och när jag får frågan om jag har pengar så det räcker för månaden så säger jag ja, men det slutar med att han swishar mig ändå? Jag kommer ju inte och ber om pengar, men känner mig bara så emotionellt dränerad och får knappt avlastning i hemmet, jag får ta hand om disk/tvätt/städning överlag medans jag har hand om sonen som han knappt umgås med när han kommer hem från jobbet. Behöver bara få bolla lite idéer, vad hade ni gjort i en sån situation? 

• Svar på tråden Partner tycker jag är en ekomisk börda
  • Jemp
    Anonym (S) skrev 2024-11-21 11:58:32 följande:
    Ja absolut, vi hade ett gemensamt matkonto innan men det sa han upp. Ja han gör ju det just nu men när jag jobbade så delade vi det på hälften. Han sköter ju delvis inhandling av mat, men händer att jag gör det också. Men handlar inget till sonen då han tycker att det är mitt ansvar. Och när jag väl gör det så spenderar jag för mycket pengar. 
    Vad gör han just nu?
  • Anonym
    Jemp skrev 2024-11-21 12:01:19 följande:
    Utgift/skuld.
    Han är inte skyldig något...
  • Anonym (S)
    Anonym (Skärpning) skrev 2024-11-21 11:37:51 följande:
    Då får han fanimej växa upp och fatta att det är hans ansvar som förälder att se till att hans barn och den som tar hand om barnet blir försörjda.

Att ha barn kostar pengar. Så är det bara 
    Håller med!
  • Anonym (S)
    Jemp skrev 2024-11-21 12:02:52 följande:
    Vad gör han just nu?
    Just nu är han på jobbet.
  • Anonym (S)
    Jemp skrev 2024-11-21 12:00:58 följande:

Förutom de ekonomiska bitarna:
    Han swishar dig alltså oombedd och klagar sen på att du förstör hans ekonomi? (trots att du betalar mest och han utnyttjar dig).

Trycker han ner dig på andra sätt också?

Ja han gör ju det..
  • Anonym (S)
    MsM84 skrev 2024-11-21 12:00:36 följande:

Ni behöver ha seriösa snack om både ekonomi och ansvarsfördelning rent praktiskt.

Försökt innan utan resultat 
  • Anonym

Beställ tid på familjerådgivning
    Gå själv om han vägrar följa med

Det är oacceptabelt det han gör

• Liventill

Förlåt men du verkar ha normaliserat att bli behandlad som en påse hundskit. Du är den stora förloraren utifrån hur er uppdelning ser ut nu. Att han inte vill vara föräldraledig är också ett förjävligt sätt, han valde ju att göra dig gravid men han vill inte ta något som helst ansvar?? Om jag var i din sits så skulle jag bädda så bra det går med målet att separera, för såna som honom ändrar sig aldrig.

• Anonym (K)
    Anonym (S) skrev 2024-11-21 11:24:15 följande:
    Vi hade diskuterat det innan han föddes att han kommer behöva hjälpa till både i hemmet, samt ekonomi och ansvarsfördelning men när han väl föddes så stängde han in sig i sin egna bubbla. Han var alltid hjälpsam och så innan men det bara upphörde några månader efteråt. 
    Jadu, det känns dessvärre igen.
  • Anonym (K)
    Liventill skrev 2024-11-21 12:14:31 följande:

Förlåt men du verkar ha normaliserat att bli behandlad som en påse hundskit. Du är den stora förloraren utifrån hur er uppdelning ser ut nu. Att han inte vill vara föräldraledig är också ett förjävligt sätt, han valde ju att göra dig gravid men han vill inte ta något som helst ansvar?? Om jag var i din sits så skulle jag bädda så bra det går med målet att separera, för såna som honom ändrar sig aldrig.

Håller med om det här. Då får han varannan vecka med allt det innebär. Högre kostnad för honom b la och mindre utrymme att satsa på jobbet. Alternativt att du har barnet på heltid så får han betala underhåll istället.

Visar han någon kärlek och respekt för dig annars?
Svar på tråden Partner tycker jag är en ekomisk börda