Anonym (Dumpa) skrev 2024-11-24 11:34:26 följande:
Om jag dör så kommer mina föräldrar, som fortfarande är unga och en stor del av mina barns liv, att ta över vårdnaden. Jag har ett stort socialt nätverk och har tänkt i rätt många år innan jag fattade beslutet att få barn på egen hand. Jag blev också utredd av psykolog innan jag blev godkänd som ensam förälder. Jävligt trist attityd du har. Men grejen är att jag kan ta att folk ser ner på mig och mina val kring hur min familj ser ut. (Den är dessutom harmonisk och väl fungerande till skillnad från många heliga kärnfamiljers). Jag är väldigt säker och trygg med mina livsval. Men jag är däremot inte ok med om mina barn skulle bli utsatta för nedvärderande kommentarer.
Det är myndigheterna som avgör vem som tar över vårdnaden om något händer dig, om du inte visste det.
SÅ unga kan dina föräldrar knappast vara heller. Har de uttryckligen sagt att de skulle vara beredda på att bli småbarnsansvariga igen?
Tror du att deras ord isåfall står över lagen?
Jag har inte trist attityd. Jag tycker helt enkelt att det du gjort är fel och inte borde tillåtas. Inte med hjälp av skattemedel och vårdpersonal, vars löner bl a jag betalar. Det är inte att ha "trist attityd".
Skulle gissa att det finns skattefinansierade saker som du inte heller innerst inne är så glad åt att stödja via skattesedeln. För mig är detta en sån sak.
Läste att det är brist på donerade spermier, och nu efter jag hamnat i denna tråd så har jag pratat lite med män i min närhet om detta.
Den reaktion jag främst fått är att män inte vill donera till singelkvinnor, och jag kan inte säga att jag inte förstår varför. At tmedvetet skapa faderslösa barn är inget de vill medverka till.
Utöver det så ser de risken större att efter arton år ha en besökande avkomma som plingar på dörren. Något de inte ser som intressant.
Till sist så vill jag ändå säga att jag, personligen, aldrig skulle komma på tanken att kalla dina barn för något nedsättande, de kan inte rå för hur de kom till världen.
Däremot skulle jag tycka synd om dem som blivit berövade sin far och sitt farsarv.
Och jag lovar dig, jag är inte ensam om denna inställning.