Varför går vissa kvinnor upp så mycket i vikt i yngre år?
Börjar med att poängtera att jag INTE menar att kritisera kvinnors kroppar, vet att vissa tar åt sig lite för lätt. Arbetar och umgås med män och kvinnor av alla storlekar och skiter fullständigt i storleken på hullet....
Reflekterat över att en del på mitt jobb gjort s.k. gastric by-pass operationer. Många som varit relativt smala till att på några få år blivit väldigt runda, till att efter operationen blivit smala igen.
En tjej i 25-års åldern på en utbildning jag gick på var väldigt rund, kollade av nyfikenhet på hennes FB och bara några år innan var hon smalare än mig.
En tjej på mitt förra jobb gick också upp väldigt mycket i vikt på bara några år.
Jag som äter som en häst själv går knappt upp ett kilo ens. Om det inte vore för min grå kalufs hade folk trott jag vore tonåring....
Nu har jag iofs ingen aning om vad de äter, hur mycket de rör sig (mitt förra jobb innebar ändå att man inte direkt satt still, och hon på skolan var väldigt aktiv med skidåkning och rubbet på fritiden)
Som sagt åter igen, ingen kritik mot någon, är bara en undran varför det blir så stora uppgångar.
En annan tjej jämngammal med mig är smal som en sticka fastän hon äter lika mycket som mig och inte rör sig eller motionerar så ofta...