Inlägg från: Anonym (Suck..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Suck..)

Varför går vissa kvinnor upp så mycket i vikt i yngre år?

Men om du skiter i det så varför skapa en tråd om det då? Uppenbarligen skiter du ju inte i det. Och varför frågar du bara om tjejer? Finns många killar som går upp med åldern också. Du skriver att du inte går upp och jämför dig med tjejer, varför då? Borde du inte jämföra dig med killar då du är en kille?

Så genomskinligt..

Och nej, jag är inte överviktig bara för att jag ifrågasätter och tycker att sådana här trådar är totalt iQ-befriade. Jag är bara trött på att tjejers kroppar och utseenden ska få diskuteras och kritiseras i det offentliga rummet av män.

• Anonym (Suck..)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-11-21 10:57:03 följande:

När man har gått upp lite för mycket hamnar man lätt i insulinresistens.
    Då har man jättehöga insulinnivåer konstant och effekten är att allt man äter snabbt lagras på magen och i övriga fettdepåer. 
    Eftersom all energi lagras och man tömmer blodet på socker för att lagra det som fett,  så blir man trött och hungrig. Och fortsätter att äta. 

Den som inte kommit in i denna onda spiral, kan inte förstå hur man kan äta så mycket och ändå hela tiden vara hungrig, sugen på mer. Jag kan förstå att ni som inte upplevt det inte kan förstå, men jag har själv upplevt det och läst en hel del kring detta fenomen och dess uppkomst. 

Detta är egentligen en evolutionär överlevnadsmekanism, när kroppen vill föbereda sig för vinter och eller svält av annan orsak så slår denna insulinresistens in, som leder till hetsätning. 
    Denna insulinresistens kan triggas av olika faktorer men en stor konsumtion av fruktos med samtidig brist på vitamin c verkar vara en faktor. Stress en annan. 

Detta är förklaringen till att vissa kan bli så abnormt feta. De är ständigt hungriga och trötta eftersom kroppen på ett felaktigt sätt hamnat i detta survival mode, insulinresistens. Kroppen vill då spara på all energi, därför blir man trött,  och kroppen vill hela tiden lagra så mycket  fett som möjligt, därför är man hela tiden sugen på mer socker. 

För att slå av denna mekansim äter många nu Ozempic. Läkare förklarar att människor som hela tiden tänker på mat slutar att göra det när de vår Ozempic. 

Förstår du inte att det här är en av alla trådar där man vill trycka ner och kritisera kvinnor? Du behöver inte förklara något för ts är inte intresserad av att ta till sig av fakta utan vill bara nå ut med sitt kvinnoförakt. Du slösar din tid och energi på att förklara. 
  • Anonym (Suck..)
    Anonym (Rob) skrev 2024-11-21 11:58:07 följande:
    Kvinnors övervikt är faktiskt mer farlig.  Det är farligare med bukfett för kvinnor och det finns massor med risker och komplikationer med att föda barn, m.m.

Dessutom ökar övervikten mer bland unga kvinnor än män.  
    Kvinnor är dessutom feta redan vid BMI 22 om du räknar i fettprocent vilket är mer korrekt.
    Det här är det enda du har att komma med och du upprepar dig konstant. Du verkar vara en väldigt osäker person som har ett behov av att kommentera kvinnors kroppar. 
  • Anonym (Suck..)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-11-21 12:49:17 följande:
    Det är väl inte så konstigt om en kille tittar mer på tjejer som han kanskr är intresserad av? Killar tittar inte på andra killar . Tjejer däremot tittar lika mycket på tjejer som på killar . Därför säljer en kvinna på ett tidningsomslag alltid bäst.
    Killar tittar visst på andra killars kroppar och jämför sig. Men nu handlar det inte om att titta på en kropp man är intresserad av, utan tråden berör kroppar som är överviktiga och det är ju märkligt att du inte ser det vi andra ser, att det här är en tråd där man vill trycka ner och kritisera kvinnors kroppar. Du skriver så märkliga saker.
  • Anonym (Suck..)
    Anonym (Varför?) skrev 2024-11-21 12:25:10 följande:

"Börjar med att poängtera att jag INTE menar att kritisera kvinnors kroppar,"

För att sen ägna hela inlägget åt att kritisera kvinnors kroppar..... 

Ja det är så genomskinligt. 
  • Anonym (Suck..)
    Anonym (Rob) skrev 2024-11-21 21:35:17 följande:
    Det går att säga nej tack också ?   Varför skylla på männen att du gick upp i vikt.   Män har högre förbränning än kvinnor och kan därför äta mer.  
    Fler män än kvinnor är överviktIga, hur ska vi få bukt med det anser du?
Svar på tråden Varför går vissa kvinnor upp så mycket i vikt i yngre år?