Pascal skrev 2024-11-20 19:56:18 följande:
Det här? Dom har ju inte blivit bjudna till TS? Dom verkar ju bjuda in sig själv vilket definitivt inte är nåt man behöver tycka om och uppskatta.
Jag förstår att ni tycker det är konstigt, men jag har faktiskt alltid älskat att få gå in hos folk. Det är något så speciellt med att få komma in i någon annans värld, få en glimt av deras liv, och ibland vara en del av deras vardag. Här, i vårt samhälle, känns det som att alla har något de vill dela, om man bara tar sig tid att lyssna. Och ja, jag erkänner, ibland är det så att jag bara går för att få se vad de har för nya gardiner eller om de fått en ny växt i fönstret.
Men det är inte bara för att snoka, verkligen inte! Jag tycker att det är en del av att bygga relationer. Att få gå in, ta en kopp kaffe och känna sig välkommen. Det känns som om folk är mer öppna när man har den där lilla, personliga kontakten, och för mig är det en av livets små glädjeämnen.
Och för att vara ärlig, tror jag att vi alla behöver de där små pauserna, där vi släpper in någon i vårt hem. Det behöver inte vara något stort, bara att få känna att man delar en stund tillsammans. Man märker så mycket om en person genom hur de inreder, hur de bjuder in en. Det är för mig ett sätt att känna mig mer levande, mer kopplad till de omkring mig.