• Anonym (Doktorn)

Mäns penisfixering

Hur kommer det sig att män (i allmänhet, undantag finns alltid) är så fixerade vid det egna könsorganet? Min uppfattning är att det är en typiskt manlig egenskap och att män på denna punkt skiljer sig mycket från kvinnor. Svårt så klart att leda i bevis men det är min klara uppfattning som heterosexuell man.

Med risk för att blotta sig för raljanta kommentarer så har bekräftelse av min penis varit central för min sexualitet så länge jag kan minnas. Det går tillbaka till barndomens doktorslekar med jämnåriga flickor, vidare via tonårens sensationella upplevelse av att få sin mandom bekräftad till det samliv med stadig partner jag lever i idag.

Jag är den första att erkänna banaliteten i det men att få uppskattning för min erigerade kuk (positiv uppskattning beträffande dess storlek, hårdhet, utseende och sexuella funktion) är och har alltid varit en oerhörd trigger för mig. Jag upplever mig som närmast underkastad denna fixering.

Jag vill understryka att det inte nödvändigtvis är ett problem och att jag aldrig haft problem att hålla mig inom det acceptablas gränser. Då menar jag inte bara att jag aldrig skulle påtvinga någon mitt könsorgan någon annan i en icke-sexuell situation (blottning, övergrepp) utan även att jag alltid är följsam i relation till partnerns lust inför mitt kön.

Men återigen - varför denna fixering? Varför är kvinnor inte lika fixerade?
  • Svar på tråden Mäns penisfixering
  • Anonym (Doktorn)

Kanske borde ha lagt tråden i sexforumet, men tänkte att den lika väl passar här (och att den skulle drunknat i alla kukstorlekstrådar).

• Anonym (Tänker)

Tänker att det är lätt att bli fixerad av något som hänger och dinglar utanpå kroppen och gör sig påmind då och då. Man kan ju se samma mönster hos kvinnor och deras bröst. Eftersom de sitter utanpå kroppen så borde de också då och då göra sig påminda och flertalet kvinnor är väldigt medvetna om hur deras bröst ser ut, uppfattas osv. 

• Anonym (Doktorn)
    Anonym (Tänker) skrev 2024-11-19 16:10:00 följande:

Tänker att det är lätt att bli fixerad av något som hänger och dinglar utanpå kroppen och gör sig påmind då och då. Man kan ju se samma mönster hos kvinnor och deras bröst. Eftersom de sitter utanpå kroppen så borde de också då och då göra sig påminda och flertalet kvinnor är väldigt medvetna om hur deras bröst ser ut, uppfattas osv. 

Ja du har nog rätt, mäns penisfixering är mer att likna vid kvinnors relation till sina bröst.
  • Tecum

Efter att ha läst ett antal trådar på FL är min uppfattning att kvinnor är mer fixerade vid kukstorlek än män. Många säger att de inte tänder på mannen eller kan njuta av sex om inte den erigerade penisen har en viss (läs avsevärd) storlek. Medan männen inte har några problem att njuta varken av sin lilla penis eller kvinnors bröst oavsett storlek... 

• Anonym (Mia)
    Anonym (Doktorn) skrev 2024-11-19 16:15:38 följande:
    Ja du har nog rätt, mäns penisfixering är mer att likna vid kvinnors relation till sina bröst.
    Vete sjutton hur mycket kvinnor bryr sig om sina bröst egentligen. Det är ju inte så att kvinnor håller på och klämmer på dom så som män kan röra vid sin penis. Eller jämför i duschar, har aldrig stött på det och inget jag gör själv.
  • Anonym (Qwerty)
    Tecum skrev 2024-11-19 16:55:59 följande:

Efter att ha läst ett antal trådar på FL är min uppfattning att kvinnor är mer fixerade vid kukstorlek än män. Många säger att de inte tänder på mannen eller kan njuta av sex om inte den erigerade penisen har en viss (läs avsevärd) storlek. Medan männen inte har några problem att njuta varken av sin lilla penis eller kvinnors bröst oavsett storlek... 

För det första, det är inte kvinnor som startar dessa trådar. För det andra, du verkar blunda för de kvinnor som skriver att de inte bryr sig om storleken, samt att det bara är ett fåtal som skriver att storleken är viktig. De flesta bryr sig inte och sitter inte och skriver det på FL. 

Sedan är det konstigt att du missat alla trådar av män som handlar om de inte mår bra av sin lilla penis. Konstigt att du inte lägger märke till dom, men till de kvinnor som vill ah en stor. 

Att utgå från att FL på något vis skulle spegla verkligheten är ju bara dumt och i vissa fall korkat. 

Detta är så typiskt dig, nu fick du chansen att trycka till kvinnor igen. 
  • Tecum
    Anonym (Qwerty) skrev 2024-11-19 17:31:43 följande:
    För det första, det är inte kvinnor som startar dessa trådar. För det andra, du verkar blunda för de kvinnor som skriver att de inte bryr sig om storleken, samt att det bara är ett fåtal som skriver att storleken är viktig. De flesta bryr sig inte och sitter inte och skriver det på FL. 

Sedan är det konstigt att du missat alla trådar av män som handlar om de inte mår bra av sin lilla penis. Konstigt att du inte lägger märke till dom, men till de kvinnor som vill ah en stor. 

Att utgå från att FL på något vis skulle spegla verkligheten är ju bara dumt och i vissa fall korkat. 

Detta är så typiskt dig, nu fick du chansen att trycka till kvinnor igen. 
    Jag har inte tryckt till någon, faktum är att fler kvinnor än man tror bryr sig om storleken och det är givetvis okej. Och jag hänvisade också till FL inte till verkligheten. Du bara letar fel.
  • Anonym (Ett par högljudda)

Jag tror det är en kombination av män uppbackade av ett litet antal högljudda kvinnor som skapar en illussion av att kvinnor är penisfixerade. Männen är män, och den lilla gruppen kvinnor pratar alltid om sex och penisar och saknar andra intresseområden.
  • Anonym (aldrig)
    Anonym (Tänker) skrev 2024-11-19 16:10:00 följande:

Bara män tror att kvinnor är lika tuttfixerade som män är/som män är kukfixerade.
  • Anonym (biologen)

Liten men högljudd minoritet eller omogna män som trollar, säger jag.

Seriösa studier visar siffror som att 80% av kvinnor är fullt nöjda med sin partners organ, medan 50+ % av män nojar en hel del över det ändå.
  • Anonym (A)
    Anonym (aldrig) skrev 2024-11-19 20:53:53 följande:
    Bara män tror att kvinnor är lika tuttfixerade som män är/som män är kukfixerade.
    Tror jag med
  • Anonym (Kvinnor)

Kvinnor bryr väl sig istället mer om deras bröst och deras vagina. 

• Tecum
    Anonym (biologen) skrev 2024-11-19 20:59:05 följande:
    Liten men högljudd minoritet eller omogna män som trollar, säger jag.

Seriösa studier visar siffror som att 80% av kvinnor är fullt nöjda med sin partners organ, medan 50+ % av män nojar en hel del över det ändå.
    Tja, jag vet inte... I studier typ enkäter tenderar folk att svara "korrekt" och följer det man tror är vad utfrågaren vill höra. Vilket är att storleken inte har någon betydelse. Men jag håller med om att det är en minoritet av kvinnor som är kukfixerade irl.

Men jag stör mig på att män utmålas som kukfixerade medan kvinnor påstås inte bry sig alls. Det är bevisligen fel, En hel del kvinnor bryr sig men drar sig för att säga eller erkänna det då det är något varken de eller mannen kan göra något åt. 
    Att män är bekymrade och undrande om de duger är inte så konstigt då kuken är ett väsentligt redskap för att både tillfredsställa honom själv och kvinnan. Plus att den ska bli hård och hålla sig hård tillräckligt länge. Slick och smek kan inte ersätta den.
    Och trådar som betonar vikten av grovlek och längd spär på mäns osäkerhet.
  • Anonym (Ett par högljudda)
    Tecum skrev 2024-11-19 21:49:44 följande:
    Tja, jag vet inte... I studier typ enkäter tenderar folk att svara "korrekt" och följer det man tror är vad utfrågaren vill höra. Vilket är att storleken inte har någon betydelse. Men jag håller med om att det är en minoritet av kvinnor som är kukfixerade irl.

Men jag stör mig på att män utmålas som kukfixerade medan kvinnor påstås inte bry sig alls. Det är bevisligen fel, En hel del kvinnor bryr sig men drar sig för att säga eller erkänna det då det är något varken de eller mannen kan göra något åt. 
    Att män är bekymrade och undrande om de duger är inte så konstigt då kuken är ett väsentligt redskap för att både tillfredsställa honom själv och kvinnan. Plus att den ska bli hård och hålla sig hård tillräckligt länge. Slick och smek kan inte ersätta den.
    Jag upplever att de kvinnor som pratar om penisstorlek bara är intresserade av sex och saker som rör sex och är väldigt jobbiga för andra kvinnor att ha att göra med mer än 5 minuter. Män verkar uppskatta dessa kvinnor. 
  • Anonym (Qwerty)

Det är män som skriver kuk-trådar. Det är män som undrar om de duger, undrar om andras storken, undrar vad kvinnor tycker osv. 

Då ser det ut som att män är kuk-fixerade och män spär på andra mäns osäkerhet. 

Dvs, detta är ett problem skapat av män. 

• Anonym (Qwerty)
    Tecum skrev 2024-11-19 18:10:53 följande:
    Jag har inte tryckt till någon, faktum är att fler kvinnor än man tror bryr sig om storleken och det är givetvis okej. Och jag hänvisade också till FL inte till verkligheten. Du bara letar fel.

Visa underlag på att kvinnor bryr sig mer än män. 

Nej, du skrev inte att kvinnor på FL bryr dig om storleken, du skrev att kvinnor bryr sig om storleken. 

Sedan upprepar du det i dina andra inlägg. 

• beli
    Anonym (Kvinnor) skrev 2024-11-19 21:03:38 följande:

Kvinnor bryr väl sig istället mer om deras bröst och deras vagina. 

Sina, menar du?
  • Anonym (Mia)
    Du är medveten om att penetration nästan bara uppskattas av män? En rätt liten andel kvinnor gillar det. Så nej, kuken är inte alls ett väsentligt redskap för att tillfredställa kvinnor. 

Kolla vad som säljs för kvinnors njutning. Gissar på att satisfyers fortfarande ligger i topp och inte en jävel skulle köpa en naturtrogen dildo som enda onaniredskap. Kan ge en hint.
  • Tecum
    Anonym (Mia) skrev 2024-11-21 00:37:42 följande:
    Du är medveten om att penetration nästan bara uppskattas av män? En rätt liten andel kvinnor gillar det. Så nej, kuken är inte alls ett väsentligt redskap för att tillfredställa kvinnor. 

Kolla vad som säljs för kvinnors njutning. Gissar på att satisfyers fortfarande ligger i topp och inte en jävel skulle köpa en naturtrogen dildo som enda onaniredskap. Kan ge en hint.
    Penetration är MER uppskattade av män men en stor majoritet kvinnor vill ha penetration, även de som inte kommer av den. Så här får du tänka om, du talar inte för alla.
  • Anonym (Qwerty)
    Tecum skrev 2024-11-21 07:19:18 följande:
    Penetration är MER uppskattade av män men en stor majoritet kvinnor vill ha penetration, även de som inte kommer av den. Så här får du tänka om, du talar inte för alla.

Men du talar gärna för alla kvinnor. Även de som säger att storleken inte spelar någon roll dissar du, för du tror de ljuger. Passar det inte in i din världsbild kan det inte vara sant.  

Svar på tråden Mäns penisfixering