Mäns penisfixering
Hur kommer det sig att män (i allmänhet, undantag finns alltid) är så fixerade vid det egna könsorganet? Min uppfattning är att det är en typiskt manlig egenskap och att män på denna punkt skiljer sig mycket från kvinnor. Svårt så klart att leda i bevis men det är min klara uppfattning som heterosexuell man.Med risk för att blotta sig för raljanta kommentarer så har bekräftelse av min penis varit central för min sexualitet så länge jag kan minnas. Det går tillbaka till barndomens doktorslekar med jämnåriga flickor, vidare via tonårens sensationella upplevelse av att få sin mandom bekräftad till det samliv med stadig partner jag lever i idag.
Jag är den första att erkänna banaliteten i det men att få uppskattning för min erigerade kuk (positiv uppskattning beträffande dess storlek, hårdhet, utseende och sexuella funktion) är och har alltid varit en oerhörd trigger för mig. Jag upplever mig som närmast underkastad denna fixering.
Jag vill understryka att det inte nödvändigtvis är ett problem och att jag aldrig haft problem att hålla mig inom det acceptablas gränser. Då menar jag inte bara att jag aldrig skulle påtvinga någon mitt könsorgan någon annan i en icke-sexuell situation (blottning, övergrepp) utan även att jag alltid är följsam i relation till partnerns lust inför mitt kön.
Men återigen - varför denna fixering? Varför är kvinnor inte lika fixerade?