Inlägg från: Anonym (Tänker) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tänker)

Mäns penisfixering

Tänker att det är lätt att bli fixerad av något som hänger och dinglar utanpå kroppen och gör sig påmind då och då. Man kan ju se samma mönster hos kvinnor och deras bröst. Eftersom de sitter utanpå kroppen så borde de också då och då göra sig påminda och flertalet kvinnor är väldigt medvetna om hur deras bröst ser ut, uppfattas osv. 

• Anonym (Tänker)
    Men and women have been obsessed with the penis for as long as records exist. The impact that culture and society has upon the sense of self worth of men is hard to quantify. However certain attributes are deemed to be important in defining masculinity including the capacity to earn money, win battles through good muscular form, be witty and charming through intellectual capacity and to father healthy offspring through virility. Large is deemed essential in all senses and so the man who fails to achieve these expectations may consider himself to be less worthy.
    Capacity to satisfy a partner, is therefore possible only with a large penis! Superiority over men whose penis does not fit gladiator proportions means that many men become focused on the size of their penis, This happens rather than acknowledging the limited reality of their perception of the needs of their culture and in particular those of their partner.
    The way forwards with the obsession with the penis
  • Anonym (Tänker)
    If this fixation on size is affecting so many men, what can we do as a society to change it? It is no secret that women have an inordinate amount of scrutiny surrounding their bodies. We do not have to ignore this in order to extend more empathy to men dealing with insecurities as well. Quite the opposite ? showing vulnerability and compassion for this topic might begin to soften some of that toxic masculinity and allow men to share how they actually feel about their bodies.

People often try to hide their shame rather than dealing with it as a way to preserve their honor or reputation, but this is not the healthiest method. Men and women, and all those in between, can help to bring this topic out in the open for healthier self-image and external relationships, alike. Dr. Riser shared that she had been working to educate both her daughter and son on gender equality and the importance of allowing both of them to feel complex feelings without judgment.

?I kind of think that?s the beautiful thing about feminist theory and feminism and how inclusive it is,? she said. ?Because the toxic masculinity and sexist rhetoric we have in our society has just as much pushback and limiting on men as it does on women.?
  • Anonym (Tänker)

Hmm. 

* Penisen är en ful kroppsdel
    * Penisen ger bara max 15 procent av sexet och verkar inte vara något krav vid sex
    * Med mera

Varför vill kvinnor överhuvudtaget ha män??

Det räcker ju med en kvinna som är bra på att stimulera klitoris och ge emotionell närhet. Vi vet ju att kvinnor är duktigare på att prata känslor än män o kvinnor verkar ha djupare samtal med andra kvinnor. 

Varför överhuvudtaget går ni efter män? Vad är det som är attraktivt med män som inte kvinnor har????

• Anonym (Tänker)
    Anonym (Qwerty) skrev 2024-11-23 07:28:02 följande:
    Och varför vill män ha en kvinna, de behöver inte en slida. De kan ju dra en handtralla till porrfilmen, och prata sport med sina manliga kompisar. 

Tänker inte behöver som i ordets rätt betydelse "ett måste". Får då behöver ingen av oss någon. Utan jag tänker varför väljer kvinnor att vara med en man, varför vill de gå på dejt med en man och varför önskar de en man. 

Jag kan svara på det omvända. 

Både män och kvinnor kan ju vara emotionellt duktiga på att ge stöd, ha djupgående samtal med osv. Så när det kommer till en skön o god personlighet så finns det egentligen inget könsspecifikt. Självklart är det viktiga saker att ha på sin partner men om det enbart var det man sökte så kunde man lika gärna ta en man. 

Med det sagt, så får vi kolla på varför jagar man en tjej istället för en man då. 

Jo, en tjej har ett könsorgan som är himla skönt för mig som man. Den kvinnliga kroppen för övrigt gör att det väcker känslor inom mig som gör mig attraherad av tjejen mer än mannen. Där finns bröst, kvinnlig kroppsform osv. Kvinnor har oftare ljusare röst vilket också jag finner mer attraktivt än en manlig röst. 

Dessa saker är nog varför man just söker en kvinna istället för en man. De egenskaperna måste också finnas där plus det relationella.

Men när kvinnor säger att mannens utseende, kroppsdelar m.m. inte spelar någon roll. Då är ju frågan varför så många kvinnor jagar män när de kunde jaga kvinnor lika mycket. Vad är det exakt som gör att man vill ha mannen före kvinnan?

• Anonym (Tänker)
    beli skrev 2024-11-25 16:49:32 följande:
    Jag lever just nu i celibat för att det är lugnare så. Män beter sig sällan på ett sätt som får mig att må bra. Då lever jag lugnare ensam.

Men ibland kan jag känna ett sug efter en manskropp. Att hångla (men då MÅSTE han vara bra på att kyssas!), att smeka ett manligt (gärna hårigt) bröst, att känna mannens lust till mig.

Men ibland blir del fel i verkligheten, han är dålig på att kyssas, han är tafflig, han fokuserar på sin kuk istället för på mig. Då är jag hellre utan.
    Förståeligt att du hellre då är utan. 

Samtidigt så är det inte enstaka fall jag är nyfiken på. Utan vad det är som gör att kvinnor blir attraherade av mannen (faktorer som inte finns hos kvinnan)? Så i ditt fall vad är det som gör att du blir sugen efter manskroppen, lusten till dig och det manliga bröstet som inte kvinnor kan ge?
  • Anonym (Tänker)
    beli skrev 2024-11-25 17:21:03 följande:
    Att jag är heterosexuell? Lusten är ju ändå en instinkt som får arten att överleva. Så det är väl inget konstigt? Är man heterosexuell, så attraheras man av de attribut som kännetecknar det andra könet.

I tråden ovan så diskvalificeras många av de attribut som kännetecknar det andra könet med argument att det inte är något som man går igång på. 

Då blir det en befogad fråga vad det finns kvar som egentligen attraherar kvinnan som inte en kvinna också kan ge.

Svar på tråden Mäns penisfixering