Anonym (Qwerty) skrev 2024-11-23 07:28:02 följande:
Och varför vill män ha en kvinna, de behöver inte en slida. De kan ju dra en handtralla till porrfilmen, och prata sport med sina manliga kompisar.
Tänker inte behöver som i ordets rätt betydelse "ett måste". Får då behöver ingen av oss någon. Utan jag tänker varför väljer kvinnor att vara med en man, varför vill de gå på dejt med en man och varför önskar de en man.
Jag kan svara på det omvända.
Både män och kvinnor kan ju vara emotionellt duktiga på att ge stöd, ha djupgående samtal med osv. Så när det kommer till en skön o god personlighet så finns det egentligen inget könsspecifikt. Självklart är det viktiga saker att ha på sin partner men om det enbart var det man sökte så kunde man lika gärna ta en man.
Med det sagt, så får vi kolla på varför jagar man en tjej istället för en man då.
Jo, en tjej har ett könsorgan som är himla skönt för mig som man. Den kvinnliga kroppen för övrigt gör att det väcker känslor inom mig som gör mig attraherad av tjejen mer än mannen. Där finns bröst, kvinnlig kroppsform osv. Kvinnor har oftare ljusare röst vilket också jag finner mer attraktivt än en manlig röst.
Dessa saker är nog varför man just söker en kvinna istället för en man. De egenskaperna måste också finnas där plus det relationella.
Men när kvinnor säger att mannens utseende, kroppsdelar m.m. inte spelar någon roll. Då är ju frågan varför så många kvinnor jagar män när de kunde jaga kvinnor lika mycket. Vad är det exakt som gör att man vill ha mannen före kvinnan?