Utmattning
Hej,
jag skulle behöva stöd och information från andra som har eller haft utmattningssyndrom.
Jag blev sjukskriven för ca 5 veckor sedan och har sedan dess försökt att återhämta mig. Jag upplever att jag är lika trött som tidigare och jag är så ledsen över att det inte blir bättre. jag har tre barn på halvtid och känner att jag sviker dom hela tiden. De har en trött, orkeslös och lättirriterad mamma som inte klarar av ljud och stimmiga miljöer.
Jag förstår inte hur man får tröttheten att gå över?! Ena läkaren sa till mig att det inte hjälper att vila utan att jag måste försöka komma igång och den andra läkaren säger att vila är precis det jag behöver. Jag vill bara orka någonting. Det går inte att ha det såhär. Allt i vardagen är så svårt och ibland är det en utmaning att komma ur morgonrocken och i kläderna även fast det hunnit bli eftermiddag.
Jag kanske har för lite tålamod och fel förväntningar? Det kanske behöver gå mycket längre tid? Men jag känner mig bara så uppgiven. Mina barn förtjänar en bättre mamma och jag själv orkar inte ha det såhär. När blir det bättre? Är det någon som har bra tips på hur man kan vända detta?