Inlägg från: Anonym (Antiextremist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Antiextremist)

Antisionism är inte antisemitism

Sanningen dödas i Gaza.

• Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2024-12-26 12:37:13 följande:
    Precis, fem terrorister av islamska jihad. 
    Lögn. Det finns absolut inga bevisnför det.

Det är sionistiska propagandalögner som presenteras av sionistiska källor. 

Alla civila är tydligen terrorister.

www.aftonbladet.se/nyheter/a/LMeQPp/soldatkallor-urskillningslost-dodande-i-gaza

"Anonyma israeliska soldater larmar om ett urskillningslöst dödande av civila på marken i centrala Gaza, i en granskning av tidningen Haaretz.

De säger att soldater tävlar i ihjälskjutningar ? och att de döda stämplas som terrorister i efterhand."

• Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2024-12-26 12:35:49 följande:
    Till NORRA Gaza. Dvs. de har inte fått det precis till sitt kvartér. Det är bara några kilometer till Erez Shalom. Där står allt. 
    Norra Gaza är en del av Gaza. Eller menar du att det i te räknas som Gaza? Utför man en terrorarack i Tel Aviv räknas det då inte som Israel?
  • Anonym (Antiextremist)

"Israel har också genomfört en omfattande juridisk och politisk kampanj för att pressa stora sociala medieföretag att ta bort innehåll från palestinska och pro-palestinska konton med argumentet att de främjar terrorism och antisemitism. Hittills har Israel skickat omkring 10 000 borttagningsförfrågningar. Närmare 90 procent av dem har hörsammats av företagen. [...] Ledande internationella och palestinska människorättsorganisationer ? Amnesty International, Human Rights Watch, Access Now och the Arab Center for the Advancement of Social Media (7amleh) ? har också i flera år kritiserat Meta och andra företag för deras dubbelmoral och ojämna moderering: medan inlägg och konton som delar (mestadels fredliga) palestinska perspektiv censureras använder extremistiska israeliska grupper öppet samma plattformar för att hetsa till våld och hatbrott mot palestinier.""

www.iffs.se/nyheter/informationskriget-om-gaza-techbolagen-formar-det-offentliga-samtalet-utan-transparens-eller-ansvar/

• Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2024-12-26 16:26:03 följande:
    Helt rätt gjort! Det visar också att Israel beter sig helt korrekt. Det är så man ska göra! Att påpeka att sånt främjar terrorism och antisemitism är ju ett argument som ingen borde kunna förneka. 
    Fast det är lögner, propagandalögner. Precis som alla andra lögner tex att civila som dödas är terrorister, att journaluster som dödas är terrorister, att ICJ,ICC, Amnesty, FN är antisemiter osv. Man tom sanktionerar Haretz, en av de äldsta israeliska tidningar, eftersom Haretz skriver kritiskt mot Netanyahu. Det är propaganda som vill förbjuda all kritik mot Israel. Det är smutskastning och demonisering framförallt av palestinier och sedan alla andra som vågar kritisera Israel för hemska krigsbrott, ockupation, etnisk rensning och folkmord. Israel redovisar aldrig några bevis.
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2024-12-26 16:27:43 följande:
    Nej, jag skulle självklart aldrig säga något så ologiskt. Men det finns mat i Gaza - det är det jag säger. Bara inte så mycket i norra Gaza. Och Gaza är inte stor. 
    Humanitär hjälp blickeras av Israel i hela Gaza. Det finns oerhört många rapporter om det. Israel har tom avviserat ddet i början av kriget.

• Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2024-12-26 16:22:30 följande:
    Hamas brukade åka runt i ambulanser. Kanske har de bytt till pressbilar.
    Kanske? Kanske är det Israel som begår folkmord och dödar alla som rapporterar om det.
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2024-12-26 15:33:20 följande:
    Sorry, men jag kan inte svara mer på detta. Det är som jag säger, det var inte min åsikt utan min tolkning av det de skrev. Nej, min åsikt var INTE med där. Om någon hade frågat efter min åsikt, så hade jag sagt att jag anser att OM det är så som de säger, så är det säkert Hamas som har orsakat detta. 
    🤣 Ingen logik alls. Jag tror inte att det är en vuxen som skriver de kommentarerna. 
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2024-12-26 16:26:03 följande:
    Helt rätt gjort! Det visar också att Israel beter sig helt korrekt. Det är så man ska göra! Att påpeka att sånt främjar terrorism och antisemitism är ju ett argument som ingen borde kunna förneka. 
    Netanyahu skriker "antisemitism" när ICC vill utreda anklagelser om folkmord. Ska det då vara förbjudet att utreda judar? 

Att påpeka riktiga fall av antisemitism är självklart välkommet och bra. Men att missbruka antisemitism, genom falska anklagelser, för att dölja krigsbrott, folkmord och etnisk rensning är absolut inte ok. Att döda civila och journalister sedan ljuga att de var terrorister är vidriga brott. Att anklaga alla som rapporterar vad som sker i Gaza för antisemitism är också propagandalögner. Av någon anledning låter man Israel diktera "saningen".
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2024-12-26 20:52:19 följande:
    Hur kan det vara en lögn att hets mot Israel/judar ökar antisemitism och terrorism? Det är en logisk följd, en självklar slutsats. 
    Har du svårt att förstå vad jag skrev? Det är lögner att civila som dödas är terrorister (IDF soldater har rapporteratom det), att journalister som dödas är terrorister, att ICJ, ICC, Amnesty, FN är antisemiter osv. Det är lögner. Man anklagar alla som inte stödjer Israels krugsbrott, för terrorism och antisemitism. Man tom anklagar och sanktionerar Haretz, en av de äldsta israeliska tidningar, eftersom Haretz skriver kritiskt mot Netanyahu. Det är propaganda som syftar tilla att förbjuda all kritik mot Israel. Det är smutskastning och demonisering framförallt av palestinier och sedan alla andra som vågar kritisera Israel för hemska krigsbrott, ockupation, etnisk rensning och folkmord. Israel redovisar aldrig några bevis. Kritik mot Israels hemska brott är inte hat mot judar och är inte antisemitism.
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2024-12-26 20:54:59 följande:
    "blockeras" menar du? Nej, det gör det inte. Det finns belägg, det finns på film. Och den filmen har jag publicerat här ganska nyligen. 
    Haha va moget att påpeka skrivfel. Och tragikomiskt att der kommer just från dig 🤣

Dina källor är uteslutande högerextremistiska och extremsionistiska. Noll i trovärdighet.
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2024-12-26 21:15:54 följande:
    Helt oacceptabelt förtal ifrån din sida!

Det fanns NOLL egen åsikt i mitt inlägg utan jag bara försökte för klara nedanstående, väldigt enkelt, för en person som uppenbarligen inte förstod texten.
    Det är inte förtal att påpeka vissa rasistiska åsikter.

Det finns många som blir avstängda pga rasistiska åsikter eftersom det strider mot lagen och FL policy. Det vet du.
  • Anonym (Antiextremist)

Våra hamnarbetare gör det som regeringen borde göra.

www.aftonbladet.se/ledare/a/bmalr5/hamnarbetarna-ar-julens-riktiga-hjaltar

"Man kan förstås fråga sig vad Sverige sysslar med, som inte försökt stoppa detta på annat sätt. Enligt Amnesty, Humans Rights Watch, FN-organ och många andra ledande organisationer och experter säger det rätt ut: Israel gör sig i dag skyldiga till folkmord. Men oavsett vilka ord man vill använda kan ingen normalbegåvad person med tillgång till information undvika att se de vidrigheter som palestinier utsätts för av Israel och dess militär."
    "
    "? Vi känner att vi måste göra något när det är så stort antal civila offer i Gaza. Många av våra medlemmar reagerar på att det är så många barn som dödas. Vi kan inte stoppa detta på egen hand, men vi kan försvåra det och fördyra det och det kanske är gott nog, säger Helgeson till DN."

• Anonym (Antiextremist)
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-12-26 21:33:26 följande:

Appropå skrivfel, dina redan förvirrade inlägg blir ännu mer förvirrade när du skriver tvärtom emot vad du menar, vilket jag antar är fallet. Eller menar du verkligen att Haretz anklagas och sanktioneras? 

https://sv.m.wiktionary.org/wiki/sanktionera

sanktionera

officiellt godkänna (ett förslag av underordnad part)

• Anonym (Antiextremist)
    Rataxes skrev 2024-12-26 23:44:45 följande:
    5 terrorister från palestinska jihad...
    Jerusalem Post har kritiserats för sin sionistisk propaganda. Rapporter visar att den israeliska regeringen har finansierat artiklar i tidningen för att främja stöd för  sionistisk politik. Kritiker hävdar att detta återspeglar en bredare trend där tidningar som Jerusalem Post ses som portaler för sionistiska meddelanden snarare än oberoende journalistik. Det ger upphov till farhågor om integriteten och objektiviteten i deras rapportering om Israelrelaterade frågor.

De dödade var bara journalister, precis som hundratals andra journalister som dödades av Israel. Att kalla de för terrorister (utan några bevis) förändrar inget. 

Dessutom är det märkligt att Israel visar att kan utföra sådana precisa atacker och vet exakt vilka som är terrorister men endå påstår att det var nödvändigt att döda ca 30 000 oskyldiga kvinnor och barn. 

Svar på tråden Antisionism är inte antisemitism