• Anonym (Eva)

En ful gubbe o en snygg kvinna

En uppenbart oattraktiv man träffar en väldigt snygg yngre kvinna. Behandlar henne ändå som skit o de slutar med att hon lämnar honom efter ngr månaders dejting. Bryr han sig ens? Kommer han ångra sig?

• Svar på tråden En ful gubbe o en snygg kvinna
  • Anonym (Hittepå)
    Anonym (2) skrev 2024-11-14 16:28:35 följande:
    Det är inget bevis för någonting att du påstår dig veta något.
    Behövs inga bevis då det handlar om basal läs och tolkningsförmåga.
  • Anonym (2)
    Anonym (Hittepå) skrev 2024-11-14 16:30:18 följande:
    Jag syftade på psykopatbeteende och en del knäppskallar i tråden tycks heja på fulgubbens psykstörda beteende vilket tråden handlar om och jag säger bara att det inte är normalt att göra det, bara sjukt och lika stört det. 
    Fast nu diskuterade vi inte vad du syftade på, utan ett inlägg i tråden som nämnde karaktär och hur du tolkade det. Du vet inte vilket beteende eller egenskaper som åsyftades när han/hon skrev karaktär, för det framgick faktiskt inte.
  • Anonym (2)

Nej det är det inte att automatiskt tolka något som positivt menat om det inte uttryckligen står att det är menat negativt.

Anonym (Hittepå) skrev 2024-11-14 16:31:17 följande:
    Behövs inga bevis då det handlar om basal läs och tolkningsförmåga.
  • Anonym (Hittepå)
    Anonym (2) skrev 2024-11-14 16:34:51 följande:
    Fast nu diskuterade vi inte vad du syftade på, utan ett inlägg i tråden som nämnde karaktär och hur du tolkade det. Du vet inte vilket beteende eller egenskaper som åsyftades när han/hon skrev karaktär, för det framgick faktiskt inte.
    Jag pratade om det också och återigen - personen syftade på karaktären som nåt positivt, trots att äckelgubben visat psykopatbeteende. Jag behöver inga bevis som sagt. Uttryckssättet medlemmen har talar för sig självt. Det framgick inte för dig eftersom du saknar basal läs och tolkningsförmåga.
  • Anonym (Hittepå)
    Anonym (2) skrev 2024-11-14 16:36:58 följande:

Nej det är det inte att automatiskt tolka något som positivt menat om det inte uttryckligen står att det är menat negativt.

Jo, om man fattar basal jävla svenska i vardagsspråk så är det visst så.
  • Anonym (2)
    Anonym (Hittepå) skrev 2024-11-14 16:38:37 följande:
    Jag pratade om det också och återigen - personen syftade på karaktären som nåt positivt, trots att äckelgubben visat psykopatbeteende. Jag behöver inga bevis som sagt. Uttryckssättet medlemmen har talar för sig självt. Det framgick inte för dig eftersom du saknar basal läs och tolkningsförmåga.
    Fast nej du bestämmer inte vad andra syftar på. Du har inga belägg för vad du påstår utan det hittade du på helt själv.
  • Anonym (2)
    Anonym (Hittepå) skrev 2024-11-14 16:39:31 följande:
    Jo, om man fattar basal jävla svenska i vardagsspråk så är det visst så.
    Nej karaktär kan innebära ganska olika saker. Behöver inte alls betyda något som de flesta ser som positivt.
  • Anonym (Hittepå)
    Anonym (2) skrev 2024-11-14 16:40:00 följande:
    Fast nej du bestämmer inte vad andra syftar på. Du har inga belägg för vad du påstår utan det hittade du på helt själv.
    Korkad halmdocka från dig. Det handlar inte om vad jag?bestämmer? utan om hur folk faktiskt uttrycker sig och vad de menar i vanligt vardagsspråk som sagt. Jo, jag har visst belägg. Kallas normal tolkningsförmåga och vetskap i vad folk menar i vardagsspråk.
  • Anonym (Hittepå)
    Anonym (2) skrev 2024-11-14 16:42:37 följande:
    Nej karaktär kan innebära ganska olika saker. Behöver inte alls betyda något som de flesta ser som positivt.
    Igen - nej. Inte när man uttrycker det så som medlemmen gjorde med ordet karaktär.
  • Anonym (2)
    Anonym (Hittepå) skrev 2024-11-14 16:43:24 följande:
    Korkad halmdocka från dig. Det handlar inte om vad jag?bestämmer? utan om hur folk faktiskt uttrycker sig och vad de menar i vanligt vardagsspråk som sagt. Jo, jag har visst belägg. Kallas normal tolkningsförmåga och vetskap i vad folk menar i vardagsspråk.
     Du bestämmer inte vad andra menar. Står det inget om det så har du hittat på det själv vad de syftar på. Det finns absolut ingenting som du visa som tyder på att du har rätt tolkning. Att du påstår att du vet och kan en massa är inga belägg.
Svar på tråden En ful gubbe o en snygg kvinna