• Anonym (Hjärta av guld)

Är smycken med guldhjärtan av olika slag töntigt?

Har funderat ett tag på om hjärtan på smycken är töntigt när man är vuxen och över vad ska vi säga... 40 år?

Jag pratar om smycken i äkta guld och hjärtan i olika former både med och utan diamanter. Vad tycker du? Kan man bli för gammal för att använda halsband eller andra smycken med hjärtan?

I know, I know, man ska ha det man gillar och trivs i men nu frågar jag om andras ärliga åsikter.

• Svar på tråden Är smycken med guldhjärtan av olika slag töntigt?
  • Anonym (Ella)

Det tycker jag inte. Jag har flera hjärtformade smycken och jag är 33. Jag tänker inte sluta använda dem bara för att jag blir äldre.

• Zoegazz

Jag skulle inte vilja få det av min partner om du funderar på att ge. Gäller det dig själv gör du såklart som du vill.

• Anonym (Nej)

Ja. Hjärtan slutar man med när man lämnar tonåren. Jag hade ett ex som gav mig smycken hjärtan trots att jag närmade mig 30. Fick till slut säga åt honom för han verkade inte märka att jag typ aldrig använde dem. 

Men han gav mig gosedjur i present några gånger också. 😆

• Anonym (J)

Nej. Jag fick ett av min pappa när jag var liten och har kvar det ännu. 

• Anonym (J)
    Anonym (Nej) skrev 2024-11-13 06:32:52 följande:

Ja. Hjärtan slutar man med när man lämnar tonåren. Jag hade ett ex som gav mig smycken hjärtan trots att jag närmade mig 30. Fick till slut säga åt honom för han verkade inte märka att jag typ aldrig använde dem. 

Men han gav mig gosedjur i present några gånger också. 😆

Varför skulle det vara fjantigt med ett smycke med ett hjärta på. Däremot gosedjur var löjligt. 
  • Anonym (strikt)

Jag vill inte ha några hjärtformade smycken, det är för mig barnsligt och jag förknippar det med en kvinnotyp som jag inte vill identifiera mig med.

• Anonym (Teresa Q)

Jag tycker det är ok om de är små och diskreta och av äkta material. Är de för stora eller gjorda av plast/oäkta metall tycker jag lätt att det kan se barnsligt eller tonårigt ut.

Tänkte själv på exakt detta häromdagen när jagvrensade bland mina smycken :)

• Anonym (Nej)
    Anonym (J) skrev 2024-11-13 06:54:47 följande:
    Varför skulle det vara fjantigt med ett smycke med ett hjärta på. Däremot gosedjur var löjligt. 
    För att det hör till en stil småflickor har och dessutom en sån fantasilös symbol. Jag älskar dig så här får du ett hjärta. Noll eftertanke alls.
  • Anonym (J)
    Anonym (Nej) skrev 2024-11-13 11:59:16 följande:
    För att det hör till en stil småflickor har och dessutom en sån fantasilös symbol. Jag älskar dig så här får du ett hjärta. Noll eftertanke alls.
    Småflickor? Jag tänker mer att den personen är snäll och mjuk. Ska inte vara cool och tror den är nåt.
Svar på tråden Är smycken med guldhjärtan av olika slag töntigt?