Inlägg från: Anonym (Nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej)

Är smycken med guldhjärtan av olika slag töntigt?

Ja. Hjärtan slutar man med när man lämnar tonåren. Jag hade ett ex som gav mig smycken hjärtan trots att jag närmade mig 30. Fick till slut säga åt honom för han verkade inte märka att jag typ aldrig använde dem. 

Men han gav mig gosedjur i present några gånger också. 😆

• Anonym (Nej)
    Anonym (J) skrev 2024-11-13 06:54:47 följande:
    Varför skulle det vara fjantigt med ett smycke med ett hjärta på. Däremot gosedjur var löjligt. 
    För att det hör till en stil småflickor har och dessutom en sån fantasilös symbol. Jag älskar dig så här får du ett hjärta. Noll eftertanke alls.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (J) skrev 2024-11-13 12:37:55 följande:
    Småflickor? Jag tänker mer att den personen är snäll och mjuk. Ska inte vara cool och tror den är nåt.
    Anonym (J) skrev 2024-11-13 12:38:59 följande:

Jag tycker ett guldhjältar snarare isåfall säger att den personen har ett guldhjälta. Den är snäll. Vänlig. Lugn. Omtänksam. Så tolkar jag det. Alltid gjort. 

Men de som ska vara häftiga kan ju såklart inte ha det. Det fsttar man väl. Jag vill inte umgås med sådana. Så det passar ju bra då.

Det handlar inte om att vara häftig (vad du nu lägger i det ordet) utan att hitta en gåva som är personlig. Ett hjärta är inte personligt. En berlock med en anka kan vara personlig om den återkopplar till att man matade fåglarna tillsammans på sin första dejt. En smaragd kan vara personlig om den matchar partnerns ögon osv. Ett hjärta är bara fantasilöst.

På dig låter som om du köper egen smycken med hjärtan för att visa hur snäll du är.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (J) skrev 2024-11-13 14:40:51 följande:
    Äh som sagt, du blandar ihop det med de billiga halsbanden av plast hade med sina vänner som tonåring. Då hade man varsitt för att symbolisera vänskapen. 
    Jag blandar inte ihop någonting. Jag tycker även hjärtan med ädelstenar är ett barnsligt och fantasilöst val av smycken.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (J) skrev 2024-11-13 12:41:19 följande:

Ofta köper man väl snarare ett sådant själv.

Du tänker kanske på sådana hjärtan man gav varann när man var tonåring, som passar med varann. Isåfall är det inte ett sådant jag menar utan ett vanligt fint hjärta, ett guldhjärta. Det andra var ju ett hjärta som passsde med den andras, så hade båda det på sig. Det symboliserade vänskapen. Hur mkt man tycker om varann. Gulligt då, ja. Men inte nu. 

Du blandar nog ihop saker. 

Ingen av de äkta smycken jag har har jag köpt själv. Jag har fått dem av partners och familj. Frånsett exet som var förtjust i hjärtan är alla jag fått personligt valda för att passa mig, förutom de jag ärvt.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Hjärta av guld) skrev 2024-11-13 14:38:37 följande:

Blandad kompott i åsikterna här ser jag.

Låt mig poängtera igen att det är äkta guld och diamanter vi pratar om och inte plast och brythjärtan som någon drog upp trots att det står klart och tydligt i ts att det är äkta vara som ska diskuteras.

Det är ju synd att förpassa smycken som är fina i sig till en låda bara för att man har blivit lite äldre och därför ville jag veta vad andras åsikter är om ni ser en medelålders kvinna med sådana smycken.

Tycker du att de är fina så ha dem. Jag tycker som sagt det är en barnslig stil och skulle gå med sådana smycken till en guldsmed för att göra om till något som passar mig.
  • Anonym (Nej)
    Anonym skrev 2024-11-13 21:40:28 följande:

Jag har ett i rött guld som jag fått av mormor
    Ett i vitt guld med diamanter som jag fått av mamma
    Jag bär dem ofta, älskar dem

Verkar gå i släkten. 😄
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Hjärta av guld) skrev 2024-11-14 15:36:46 följande:
    Bara affektionsvärdet måste ju vara högt och att du sen gillar själva smycket är ju en bonus.

När vi ändå är igång så tänker jag på andra symboler som har varit populärt som evighetstecknet och fjärilar t ex. Vad tycker ni om det? Är det också barnsligt?
    Evighetstecken, fredstecken, kvinnosymboler etc är för bokstavliga för mig. Inget jag skulle ta på mig. Fjäril beror helt på utformandet om det är snyggt eller barnsligt.
Svar på tråden Är smycken med guldhjärtan av olika slag töntigt?