• Anonym (Hoppas)

Positivt eller spökatreck?

Det är jättetidigt, ruvardag 4 av 5 dagars blastocyst. Insättning i naturlig cyklus.
    Men vad tror ni? Är det positivt eller spökatreck?

T

• Svar på tråden Positivt eller spökatreck?
  • Nealea
    Juliii86 skrev 2024-11-12 13:58:25 följande:
    Ja det är alltid pengar som kommer ivägen för en. Sätter stopp för ens planer men nu tycker jag att vi tänka positivt. Det här ska gå bra för oss! 
    Ja det ska det! Roligt att följas åt! 😊
  • Juliii86
    Nealea skrev 2024-11-12 14:10:47 följande:
    Ja det ska det! Roligt att följas åt! 😊
    Ja det ska bli kul! Jag känner mig lite ensamt i det här och det är alltid skönt att få prata med någon.

Jag går inte på någon medicin utan tog letrozol för ägglossning och sen bara vänta ut. Jag har ömma bröst men det har jag haf ända sen jag började med provera. Jag får ibland ömmade värk i äggstockarna. Det känns obekvämt att gå för det gör lite ont och för fyra dagar sen så kände jag mig kissnödig men sen inget mer.
    Ibland känns det som jag har en liten bula kula i livmoder som trycker men det kan nog vara tarmarna som spökar. 

Hur känner du dig?
  • Anonym (Hoppas)

Hur går det för er?

Skalade ägg till frukost och höll på att kräkas av den lukten. Tog ett test från clearblue som är starkare än vad alla de andra testen har varit. Rd7 i dag.
    Ska man ha hoppet för att detta ska gå vägen? Eller ger dessa tester spökstreck?

• Juliii86
    Anonym (Hoppas) skrev 2024-11-13 13:20:19 följande:

Hur går det för er?

Skalade ägg till frukost och höll på att kräkas av den lukten. Tog ett test från clearblue som är starkare än vad alla de andra testen har varit. Rd7 i dag.
    Ska man ha hoppet för att detta ska gå vägen? Eller ger dessa tester spökstreck?

Åh vad kul att se strecket starkare Glad Jag tycker inte den ser ut som spökstreck. 
    Jag har två cb tester hemma som jag ska spara till nästa vecka på tisdag. 

Själv testade jag igen med RFSU och jag vet inte om jag tycker den ser starkare. Jag tycker att strecket som visar positivt kommer lite sent. Jag läste att det beror på hur mycket hcg man har i kroppen som gör att den positiva strecket kommer sent. Jag fick vänta ungefär 2-3 min innan strecket dök upp. Vem om jag är för nojig? Det är ändå ett pluss...
  • brunetten900

Hallå hoppar in här jag med. Är på ruvar dag 2 idag. Igår satte vi in ett fryst embryo. Gjorde i oktober men blev tyvärr minus.. 
    Hoppas verkligen att det går vägen denna gång. Har testdag 23/11 
    Både de här å förra embryot, är starkt, pigg å jättefint samt att de vill ut från sitt skal. Har en son som gjordes via ivf, blev till på andra försöket. Är sjukt nervös å är sååå svårt att inte tänka på de. Med sonen då testade jag på dag 12 hade inga symptom alls, samt att hela den graviditet mådde jag kalas bra.

• Sola13
    Anonym (Hoppas) skrev 2024-11-13 13:20:19 följande:

Hur går det för er?

Det borde väl innebära att du isf är gravid i v 3+5? 

jag skickar med två av mina CB, de är ?testa tidigt? och tagna i v 4+0 och 4+1. jag tyckte själv att testet blev mycket starkare på bara den dagen, men hcgs dubblar väl varannan eller var tredje dag så vissa dagar kanske det inte händer så mycket och sedan plötsligt slår det till. Om man tänker att mitt test är testa tidigt och den svagare av linjerna tagen två dagar senare än vad du är nu, så ser det betryggande ut! Jag är nu i v 33 :) lycka till! 

• Juliii86

Måste bara fråga.. när jag har doppat min RFSU test i urinet och sen dyker kontrollatrecket...är det när kontrollatrecket som man räknar ner minuterna? Jag tycker att strecket som visar positivt visas upp efter 2-3 min. Borde det inte dyka inom 1 min? Det ser helt blankt innan en minut eller jag bara flummig?

• Sola13
    Juliii86 skrev 2024-11-13 16:33:22 följande:

Måste bara fråga.. när jag har doppat min RFSU test i urinet och sen dyker kontrollatrecket...är det när kontrollatrecket som man räknar ner minuterna? Jag tycker att strecket som visar positivt visas upp efter 2-3 min. Borde det inte dyka inom 1 min? Det ser helt blankt innan en minut eller jag bara flummig?

Jag brukade räkna från det att jag satte stickan i urinen, men det är väl bara ett par sekunder från det till att man ser att det har tagit sig hela vägen upp, så borde inte hänga på de sekunderna? Vad står det på testet, när ska det läsas av? 
  • Juliii86
    Sola13 skrev 2024-11-13 16:42:37 följande:
    Jag brukade räkna från det att jag satte stickan i urinen, men det är väl bara ett par sekunder från det till att man ser att det har tagit sig hela vägen upp, så borde inte hänga på de sekunderna? Vad står det på testet, när ska det läsas av? 
    På RFSU står det doppa testet i 15 sek och vänta 1-5 minuter för resultat.  Då börjar jag räkna minuterna när jag har lagt ner testet på plan yta. Då har det gått 2-3 min. 

Jag kom på en sak annan som jag inte tänkt på, det är att jag köpte RFSU testa ofta och den är ju inte lika känslig som baby plan tidig. Med baby plan tidig dök strecket upp ganska snabbt. Kan det vara det?
  • Sola13
    Juliii86 skrev 2024-11-13 17:06:38 följande:
    På RFSU står det doppa testet i 15 sek och vänta 1-5 minuter för resultat.  Då börjar jag räkna minuterna när jag har lagt ner testet på plan yta. Då har det gått 2-3 min. 

Jag kom på en sak annan som jag inte tänkt på, det är att jag köpte RFSU testa ofta och den är ju inte lika känslig som baby plan tidig. Med baby plan tidig dök strecket upp ganska snabbt. Kan det vara det?
    Juste! Ja men då brukade jag ställa klockan på 4 min och 40 sekunder och sätter igång klockan direkt efter 15 sekunder av doppande, och läsa av den (och ta bild) då. Jag brukade inte titta på hur den ser ut efter varje minut utan jämföra med samma tid varje gång. Och samma med testen, man kan inte ta olika tester och jämföra dem emellan för det är alltid olika. Tar du test varje morgon nu? 
Svar på tråden Positivt eller spökatreck?