• Anonym (Hoppas)

Positivt eller spökatreck?

Det är jättetidigt, ruvardag 4 av 5 dagars blastocyst. Insättning i naturlig cyklus.
    Men vad tror ni? Är det positivt eller spökatreck?

T

• Svar på tråden Positivt eller spökatreck?
  • Juliii86
    Sola13 skrev 2024-11-13 18:50:16 följande:
    Juste! Ja men då brukade jag ställa klockan på 4 min och 40 sekunder och sätter igång klockan direkt efter 15 sekunder av doppande, och läsa av den (och ta bild) då. Jag brukade inte titta på hur den ser ut efter varje minut utan jämföra med samma tid varje gång. Och samma med testen, man kan inte ta olika tester och jämföra dem emellan för det är alltid olika. Tar du test varje morgon nu? 
    Egentligen borde jag också göra det och jämföra strecket istället. Jag blir så nojig att strecket inte kommer inom tidsramen men den gör ju det. Bara att strecket kommer så långsamt. Man blir fundersam om det är spökstreck. 
    Ja det var det jag tänkte också att olika märken fungerar olika. Så jag borde bara kunna slappna av men jag har svårt för det.
    Ja, jag har testat varje morgon nu med morgon urin. Jag har BIM den 19 November.
  • Anonym (Hoppas)
    Sola13 skrev 2024-11-13 14:13:00 följande:

Det borde väl innebära att du isf är gravid i v 3+5? 

jag skickar med två av mina CB, de är ?testa tidigt? och tagna i v 4+0 och 4+1. jag tyckte själv att testet blev mycket starkare på bara den dagen, men hcgs dubblar väl varannan eller var tredje dag så vissa dagar kanske det inte händer så mycket och sedan plötsligt slår det till. Om man tänker att mitt test är testa tidigt och den svagare av linjerna tagen två dagar senare än vad du är nu, så ser det betryggande ut! Jag är nu i v 33 :) lycka till! 

Åh ja, det låter ju lovande då om dina såg sådana ut I den veckan. Blir der julbebis för er? Så mysigt Skäms
  • Sola13
    Anonym (Hoppas) skrev 2024-11-13 21:53:32 följande:
    Åh ja, det låter ju lovande då om dina såg sådana ut I den veckan. Blir der julbebis för er? Så mysigt Skäms
    Kanske! Beräknad i precis början av januari, men man vet ju aldrig när han får för sig att komma haha ❤️
  • Sola13
    Juliii86 skrev 2024-11-13 19:50:08 följande:
    Egentligen borde jag också göra det och jämföra strecket istället. Jag blir så nojig att strecket inte kommer inom tidsramen men den gör ju det. Bara att strecket kommer så långsamt. Man blir fundersam om det är spökstreck. 
    Ja det var det jag tänkte också att olika märken fungerar olika. Så jag borde bara kunna slappna av men jag har svårt för det.
    Ja, jag har testat varje morgon nu med morgon urin. Jag har BIM den 19 November.

Ja! Det är jätteolika, skickar en bild som alla är tagna samma dag, v 4+4, men ser ju så olika ut! 

Tog du nytt idag med samma typ av test? Hur var det? :) 

• Juliii86

Tack för bilderna! Där ser man att det kan se olika ut med testerna. Glömde säga stort grattis till dig, så mysigt med en liten bebis. Jag har två cb paket, en digital och en vanlig som jag ska spara på tisdag nästa vecka som är min testdag. 

Jo jag testade idag. Är på ruvardag 7. 
    Detta testet tog jag imorses.

Min kamera är inte det bästa så det ser ut som att det är spökkstreck. Jag klippte ut foto och den förstorade sig så att strecket blev suddigt. Den ser inte ut så i verkligenheten.

• Sola13
    Juliii86 skrev 2024-11-14 18:03:41 följande:

Tack för bilderna! Där ser man att det kan se olika ut med testerna. Glömde säga stort grattis till dig, så mysigt med en liten bebis. Jag har två cb paket, en digital och en vanlig som jag ska spara på tisdag nästa vecka som är min testdag. 

Jo jag testade idag. Är på ruvardag 7. 
    Detta testet tog jag imorses.

Min kamera är inte det bästa så det ser ut som att det är spökkstreck. Jag klippte ut foto och den förstorade sig så att strecket blev suddigt. Den ser inte ut så i verkligenheten.

Tack! ❤️  ja det är ju uppenbart två streck och det är fortfarande tidigt, håller tummarna att det fortsätter ❤️
  • Juliii86
    Sola13 skrev 2024-11-14 19:57:38 följande:
    Tack! ❤️  ja det är ju uppenbart två streck och det är fortfarande tidigt, håller tummarna att det fortsätter ❤️
    Ja det är sant, det är rätt tidigt fortfarande. Man undrar lite om det kommer bli starkare? Synd bara att fotot jag tog inte blev så bra tagen. Jag hoppas att det håller sig hela vägen till testdag! PlusGravid
  • Juliii86

Jag vet jag är inte snäll mot mig själv när jag testar mig så mycket. 

Ruvardag 9

Ruvardag 4

Rfsu
    Ruvardag 9

Nu känner jag mig lugnare. Babyplan är ju testa tidigt då det är inte så konstigt att den ser starkare ut än Rfsu som inte är testa tidigt. Jag ser ialla fall stegring på babyplan än på Rfsu. Nu väntar jag tills på tisdag för att bli mer övertygad. Jag har mina cb tester sparat.

Jag känner mig lite illamående, lite mer ömma bröst, väldigt trött och inte mycket mensvärk som jag hade med dottern. Bara ibland gör lite ont men inget farligt.

Nu är det 3 dagar kvar!!! Hejja oss 🥰 Hoppas ni andra mår bra och att det mensen inte kommit.

• Sola13
    Juliii86 skrev 2024-11-16 08:58:48 följande:

Jag vet jag är inte snäll mot mig själv när jag testar mig så mycket. 

Ruvardag 9

Ruvardag 4

Rfsu
    Ruvardag 9

Nu känner jag mig lugnare. Babyplan är ju testa tidigt då det är inte så konstigt att den ser starkare ut än Rfsu som inte är testa tidigt. Jag ser ialla fall stegring på babyplan än på Rfsu. Nu väntar jag tills på tisdag för att bli mer övertygad. Jag har mina cb tester sparat.

Jag känner mig lite illamående, lite mer ömma bröst, väldigt trött och inte mycket mensvärk som jag hade med dottern. Bara ibland gör lite ont men inget farligt.

Nu är det 3 dagar kvar!!! Hejja oss 🥰 Hoppas ni andra mår bra och att det mensen inte kommit.

Jag tycker det ser ut som bra stegringar både på rfsu och  bandyplan! Håller tummarna på tisdag! ❤️
  • Juliii86
    Sola13 skrev 2024-11-17 07:25:01 följande:
    Jag tycker det ser ut som bra stegringar både på rfsu och  bandyplan! Håller tummarna på tisdag! ❤️
    Tack ♥️ Jag tror inte det kommer vara någon fara men jag försöker inte glädjas än tills jag vet säkert. Min syster gjorde ivf i somras och hon fick ett missfall. Hjärtat hade stannat. Då blir jag lite orolig att det ska hända mig. Inte konstigt heller när man själv haft missfall. 
Svar på tråden Positivt eller spökatreck?