• Anonym (Mb)

Ingen utlösning

Hej! 

jag och min man har varit tsm nu i 4år. Under dessa år fick jag veta att han aldrig haft utlösning via sex. Han valde att inte berätta för att inte såra och under tiden så jobbade han med sig själv för det ska funka genom tex träning och mentalt. jag är helt förkrossad för jag är 30år och vill ha barn. vill tillägga att Han får utlösning när han onanerar själv. Han har även två barn sen innan och enligt honom så funkade med andra innan mig.  Jag vet inte riktigt vart jag ska ta mig eller vad jag ska göra. Har någon varit med om samma situation, finns det hjälp för sånt? isåfall vad ? Kan det vara fel på mig? Men jag också haft relationer innan som funkade. jag är bokstavligen helt förstörd! 

• Svar på tråden Ingen utlösning
  • Blackeagle

Han är nog inte tillräckligt kåt på dig, eftersom han kan komma själv och har gjort med andra kvinnor. Det är faktiskt ganska vanligt.

Ända sättet för er att få barn är i så fall att han får runka och precis när han kommer stoppa in den i dig och därmed spruta i dig. Om han kan komma när du är med.

• MrBundy
    Anonym (Mb) skrev 2024-11-10 11:28:55 följande:
    Ingen utlösning

Hej! 

jag och min man har varit tsm nu i 4år. Under dessa år fick jag veta att han aldrig haft utlösning via sex. Han valde att inte berätta för att inte såra och under tiden så jobbade han med sig själv för det ska funka genom tex träning och mentalt. jag är helt förkrossad för jag är 30år och vill ha barn. vill tillägga att Han får utlösning när han onanerar själv. Han har även två barn sen innan och enligt honom så funkade med andra innan mig.  Jag vet inte riktigt vart jag ska ta mig eller vad jag ska göra. Har någon varit med om samma situation, finns det hjälp för sånt? isåfall vad ? Kan det vara fel på mig? Men jag också haft relationer innan som funkade. jag är bokstavligen helt förstörd! 

Har du aldrig tänkt på att du inte sett eller känt någon sperma? Brukar ju vara rätt så påtagligt när killen väl kommit...

Jaja, hursomhelst... han verkar ju ha någon mental hang-up på att komma tillsammans med dig. Tycker ni ska försöka lösa det tillsammans helt utan press eller krav. Om han nu kan komma på egen hand så kan ni ju lösa graviditeten rätt lätt ändå, med lite uppfinningsrikedom... 
  • Anonym (Mb)

man om han inte är tillräckligt kåt på mig är det då värt att kämpa?  Sen vill man ha barn men någon som inte kan njuta under samlag? Han är endå 34år, han kanske klarar av det nu men sen ? asså de 1000 tankar om slår i mitt huvud. 

men samtidigt så säger han att jag är den bästa som hänt honom! 

• Anonym (Gertie)
    Anonym (Mb) skrev 2024-11-10 12:47:11 följande:

man om han inte är tillräckligt kåt på mig är det då värt att kämpa?  Sen vill man ha barn men någon som inte kan njuta under samlag? Han är endå 34år, han kanske klarar av det nu men sen ? asså de 1000 tankar om slår i mitt huvud. 

men samtidigt så säger han att jag är den bästa som hänt honom! 

Kan det vara det som är problemet, att han känner att relationen med dig är en så viktig grej. Att det är det som skapar låsningen. 

Ni skulle kanske boka tid hos en sexolog? 

• Anonym (Mb)

Ja, han är rädd att förlora mig. han Är rädd att förlora stabilitet vi har, tilliten och allt vi byggt! Men samtidigt känner jag mig lite utnyttja om de därför han är kvar. sen vet jag även att han älskar mig och så, men hur ska man vara i en relation när man inte är nöjd med sexlivet ? 

han pratade själv med en sexolog och han känner att det inte kommer leda någonvart. 

• Hellishen

Men hur är ert sexliv? Om du inte märkt på fyra år att han fejkar? Är han potent? Vem tar initiativ till sex?

Antar att du då Aldrig försökt få honom att komma genom oralsex, eller med handen. Eller att han kommit på dig vid avbrutet samlag.

Njuter du av sex?
    Det låter som att sex kanske inte är så viktigt för någon av er?

Annars skulle jag testa familjerådgivningen, där kan man prata om allt inklusive inimitetsproblem och olika hämningar och hang ups.

• Anonym (Fundersam)

Jag tror inte på dig, klart du skulle ha märkt om han har kommit eller ej. Tror att detta bara är en i raden av alla märkliga trådar på FL. 

• Anonym (Mb)

Nej jag har inte märkt något för han fejkad varje gång, plus visa gånger frågade jag då fick som svar ?ja? 

de båda som tar initiativ då innan han berättade. Men han gjorde det för min skull. 

de här med oralsex skulle jag kunna få honom att komma om jag visste att han inte kunde komma via samlag, jag hade ingen aning. sen innan han berättade ja, jag har njutit. 
    sex är viktigt för oss båda de bara att han tappar ?lusten? för han tänker att det kommer endå inte funka. 

näe han då berättade då fick han oralsex men de va också så att jag kunde hålla på hur länge som helst, när han hjälpte till med sitt hand då gick det.  

jag vet inte om det är något han behöver kolla upp eller om jag ska kolla upp mig själv. han skulle inte vilja prata med någon om våran sex liv för enligt honom sånt pratar man inte om. 

• Bunny s

Nu väljer jag att hoppa över allt annat i din text och bara fokusera på sin vilja och oro kring barn.

Från RFSL: 
    "Att göra en insemination hemma innebär att du/ni själva för upp spermier i slidan vid ägglossning, med hjälp av en plastspruta eller slang. "

Kanske kan det här vara ett alternativ? 

• Anonym (Sandra)

Jag var tillsammans med en kille förut som hade det problemet ibland men inte alltid, han sa att han hade haft det med andra tjejer också. De gångerna han inte kunde komma av själva samlaget brukade han oftast runka själv ett tag och sen stoppa in den precis innan han kom och jag blev gravid på det sättet. Tror det kanske var att han var van att hålla väldigt hårt när han runkar , har läst om ?death grip?. Men är inte säker på att det var det. 

Tyckte iförsej att det förstörde sexlivet en del att det var så. Det tog slut mellan oss strax efter att vi fick barn av andra anledningar och nu lever jag med en kille som inte har det problemet som jag väntar mitt andra gemensamma barn med. Min nuvarande partner är nästan lite tvärtom , han kan nästan aldrig komma av avugning eller när jag runkar utan bara genom samlag (och iförsej när han runkar själv).  

Men ja om du tycker att det är värt att fortsätta vara tillsammans och inte tycker att det förstör för mycket så finns det ju absolut sätt att bli gravid ändå. Man kan ju göra som mitt ex , att han runkar och kommer in i dig precis när han ska komma. Eller så gör man heminsemination. Har läst här om en del män som har svårt att komma under sex just när de ska försöka få barn på grund av pressen och har gjort heminsemination istället av den anledningen. 

• Anonym (Hygglo)

Jag har liknande problem och har fått veta att det sannolikt har en kombination av olika förklaringar. Ålder är en förklaring och rådet har varit att acceptera det som det är, inte att se det som ett problem som ska lösas (om jag inte absolut vill förstås). Jag besökte alltså sjukvården för att få veta om det gick att lösa på något sätt.

Vi försökte med insemination på egen hand med en plastmugg och spruta men det gav inget resultat. Sedan gjorde vi IVF på vanligt sätt och har två barn nu. Det räcker så.

• Anonym (Mb)

Är det fortfarande så? Min man är 34år gammal de borde väl inte vara problem eller ? Men vad sa vården kring det ?  Finns det hjälp ? 

De här med barn vet jag att jag kan bli gravid på andra sätt, jag är bara orolig att i framtiden kommer inte funka mellan Oss då är det ett barn som kommer emellan. 

tack för ni delar med er <3

• Anonym (Hygglo)
    Anonym (Mb) skrev 2024-11-13 12:41:26 följande:

Är det fortfarande så? Min man är 34år gammal de borde väl inte vara problem eller ? Men vad sa vården kring det ?  Finns det hjälp ? 

De här med barn vet jag att jag kan bli gravid på andra sätt, jag är bara orolig att i framtiden kommer inte funka mellan Oss då är det ett barn som kommer emellan. 

Det kan som sagt bero på en kombination av saker. De menade att problemet är "psykologiskt" och att man teoretiskt kan jobba med det men det finns inget piller eller någon annan enkel lösning. 

Jag skulle inte vara så orolig för att vara ensamstående med barn. Att vara det är ett betydligt bättre alternativ än att vara barnlös.

• Anonym (Svårt)
    Anonym (Mb) skrev 2024-11-13 12:41:26 följande:

Jag börjar få allt svårare att få utlösning, men jag är 50+ så det är mera "väntat". Jag har läst att det finns ett ganska starkt samband med sen debut och svårighet att få utlösning, och det passar in på mig
Svar på tråden Ingen utlösning