Inlägg från: Anonym (Hygglo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hygglo)

Ingen utlösning

Jag har liknande problem och har fått veta att det sannolikt har en kombination av olika förklaringar. Ålder är en förklaring och rådet har varit att acceptera det som det är, inte att se det som ett problem som ska lösas (om jag inte absolut vill förstås). Jag besökte alltså sjukvården för att få veta om det gick att lösa på något sätt.

Vi försökte med insemination på egen hand med en plastmugg och spruta men det gav inget resultat. Sedan gjorde vi IVF på vanligt sätt och har två barn nu. Det räcker så.

• Anonym (Hygglo)
    Anonym (Mb) skrev 2024-11-13 12:41:26 följande:

Är det fortfarande så? Min man är 34år gammal de borde väl inte vara problem eller ? Men vad sa vården kring det ?  Finns det hjälp ? 

De här med barn vet jag att jag kan bli gravid på andra sätt, jag är bara orolig att i framtiden kommer inte funka mellan Oss då är det ett barn som kommer emellan. 

tack för ni delar med er <3

Det kan som sagt bero på en kombination av saker. De menade att problemet är "psykologiskt" och att man teoretiskt kan jobba med det men det finns inget piller eller någon annan enkel lösning. 

Jag skulle inte vara så orolig för att vara ensamstående med barn. Att vara det är ett betydligt bättre alternativ än att vara barnlös.

Svar på tråden Ingen utlösning