• Väntarpå4an

BIM december

Siripiri skrev 2024-11-23 09:29:13 följande:
    Jag tar bort mig tillfälligt för tydligen hade jag inte mens förra veckan utan en stor blödning + vad som kändes som rejäl mensvärk. Min temp sjönk ju med sen plötsligt för några dagar sen började den stiga. Vilopuls ballade ur med 😅
    Tog digitalt idag som tyvärr bara visade 2-3v, borde visa 3+ för är på 23 dagar efter ägglossning.. 
    Bara att invänta mitt typ fjärde missfall på ett år och 6 försök😒

1/12 pfk1991
    1/12 Rdlsgdl9922
    2/12 - Frukörsbär
    2/12 - Sanso
    2/12 RainbowFamilyDreams
    3/12 - Anonym (LängtarEfterTredje
    3/12 - Anonym (mt)
    5/12 - Annpor
    5/12 - Elvaa11
    6/12 Errorika
    6/12 Anonym (Hoppaspånummer3)
    8/12 Anonym (FörstaBebisen)
    8/12 - Anonym (Lantisen) 
    8/12 - väntarpåfyran
    8/12 - Vallmo93
    10/12 - Anonym1050
    10/12 - Finafisken123
    11/12 - Anonym (Oliven)
    11/12 - B3tt4n
    11/12- Peanut25 
    12/12 - Ella-Bella
    18/12 - mo4s
    19/12 - Anonym (Janey)
    19/12 - Anonym (A)
    20/12 - Anonym (Universitetsbebis)
    21/12 - Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral)
    24/12 - ILi22
    28/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    29/12 - Anonym (mt)
    Nej så ledsen jag blir 💔 du är säker på att det inte kan vara senare äl så att detta stämmer? ❤️
  • Väntarpå4an
    Siripiri skrev 2024-11-23 10:12:50 följande:
    😔💔 
    Tyvärr stämde temp och äl-smärta väldigt bra överens, sen visst ägget kanske tar sin lilla tid att fästa. vet inte :( 
    Ska till arbetsterapeuten på måndag för mina brutna fingrar, ska se om jag kan få ta blodprov för att kolla HCGn. Samt såklart kontakta gyn så man kan få komma på VUL för är lite rädd för utomkveds då jag haft lite mer ont ibland på höger sida senaste veckan. ♥️ 
    Hoppas du får kolla så du vet. Värsta som finns är att vara ovetandes ❤️ massa styrke kramar
  • Väntarpå4an
    mo4s skrev 2024-11-23 13:32:08 följande:
    Ja, tillverkarna vill ju också sälja så många test som möjligt tänker jag. Och motiverar väl att testa för att inte missa. 😅

Jag har haft ganska kort mellanrum mellan mens (follikulär-fas?) och äl förut så tänkte ändå kanske ta någon dag tidigare och komplettera med fler tester om det skulle ta slut. 
    mo4s skrev 2024-11-23 13:41:18 följande:
    Kan inte du lägga in en bild från ditt premom diagram, sen när du får din ÄL? Hade varit roligt att jämföra temperatur-kurvan. Min fortsätter dala nu efter mensen, men det kanske är normalt? 
    Precis så de är nog inte ledsna att man testar lite extra 😅
    Min har vart så olika men tror det beror på missfallet jag haft. Har haft 2 st sedan juli. 
    Absolut det gör jag, min temp har också gått ner sedan mens tills att den blev lite mer "stabil" tills den idag dippa lite till, vilket den tydligen ofta gör innan äl  så hoppas det är fast gubbe imorgon. Tog ett nytt test nu i eftermiddag men den blinka fortfarande 😅

• Väntarpå4an
    mo4s skrev 2024-11-23 13:41:18 följande:
    Kan inte du lägga in en bild från ditt premom diagram, sen när du får din ÄL? Hade varit roligt att jämföra temperatur-kurvan. Min fortsätter dala nu efter mensen, men det kanske är normalt? 
    Idag kom fast smiley 🥳 och tempen höjdes. Vet inte om man ska se en högre temp innan äl bekräftas eller om detta räcker och att den sedan fortsätter stegra och håller sig där? 
  • Väntarpå4an
    mo4s skrev 2024-11-24 08:27:49 följande:
    Åh, grattis 🤩 Jag vet inte riktigt heller, men tror den kommer fortsätta stegras och sen när den går ner kan man bekräfta att ägglossningen var innan dess? Appen kanske räknat ut också på något vis? 
    Tempen ska nog hålla sig uppe tills att mensen kommer då sjunker den igen. Men vet ibte om det är denna höjningen som räknas som äl höjning😅 aja det märker vi väl
  • Väntarpå4an
    mo4s skrev 2024-11-24 13:14:50 följande:
    Ja, du har helt rätt. Jag trodde att den liksom gick upp och sen ner efter ägglossningen, men det är ju inte förrän den eventuella mensen kommer.

Hur länge tänkte du fortsätta tempa? 
    Jag tänker att jag fortsätter fram till mens, som förhoppningsvis inte kommer 😅
  • Väntarpå4an
    Siripiri skrev 2024-11-24 17:29:24 följande:

Jahopp nu är nog missfallet här 🙃 rosaröda flytningar och tempen var lite lägre imorse. I augusti var jag gravid i 39 dagar och idag är på 38, så det är väl så länge som min kropp vill behålla ett embryo.. 😶 
    Nu tror jag att det blir babymaking-paus♥️  

Lycka till allihopa♥️♥️🌸

Lider med dig❤️❤️❤️ massa kramar
  • Väntarpå4an
    mothertotwo skrev 2024-11-24 19:58:06 följande:

Har precis köpt mig en temp, då jag tänkt försöka tempa. Första mens dagen idag, men lär inte ha tempen hemma förrän om någon dag så jag beställde hem en 😅. 

Då jag är ny på detta, undrar jag när I menscykel man ska börja med detta eller om man kan göra det så fort mensen är slut och vilken app är bäst att använda sig av? 🙂

Jag började tempa denna cykeln också. Börja direkt så hinner du få några temp innan äl kommer. Jag kör med premom och tycker den är enkel och bra. Den räknade ut exakt när min äl skulle komma efter några dagars inmatade info från mig och det stämde väldigt bra 😊
  • Väntarpå4an
    Gari skrev 2024-11-25 17:47:49 följande:

Hej!

första gången med ägglossningsstickor och behöver lite råd. Detta är för mig cykeldag 13 med BIM 4/12. Ska man tolka detta som positivt eller kan det bli starkare?

Jag får aldrig fullt utslag på rfus tester på mig. Men egentligen ska teststrecket vara starkare än kontrollstrecket, jag hade dock tolkat det som positivt i mitt fall
  • Väntarpå4an

Hej

Hade min LH peak i söndags och fast glad gubbe med cb lila. Igår dunder äl smärtor och idag höjdes tempen till 36.62 har inte fått en coverline än men ni som tempat ett tag, ser detta ut att vara en normal höjning och skulle ni ta det som en bekräftelse på att äl skett? 

Vi har verkligen försökt pricka denna månaden hade vuxenmys tor, lör, sön, mån 😅 nu har vi nog paus ett tag. Hoppas det tar sig på detta nu❤️🙏

• Väntarpå4an
    Vallmo93 skrev 2024-11-26 08:23:35 följande:
    Åh vad kul! Ja det är en jättefin stegring i tempen - jag hade absolut utgått från att ÄL var igår (Med tanke på lh peak och smärtor också). Men NC (som jag använder) bekräftar ÄL först när man haft 3 höjda temps så förhoppningsvis kommer den ligga där uppe, så blir den bekräftad. Eventuellt höjas lite lite till (tror man brukar säga att diffen mellan follikulär och luteal ligger runt 0,4-0,6). 😄❤️
    Tack snälla för svar❤️ ja jag tror man ska ha tre höjningar innan coverline visas. Hoppas tempen ökar lite till och håller sig där nu🙏
  • Väntarpå4an
    Siripiri skrev 2024-11-26 19:35:08 följande:

Okej här kommer en liten oväntad uppdatering kanske..
    Det drog inte igång någon riktigt missfallsblödning igår, bara rosa/rödrosa flytningar. Pratade med en barnmorska från gynakuten imorse och hon sade bara jag skulle avvakta 🙄 
    Enligt barnmorskan är jag på 5+4, enligt Preglife 5+6. 
    Symptom är ömmande bröst (ökande sen i söndags), lite halsbränna ibland och molande tjejmage till å från i olika grad och temp imorse på 36,62. 0,1 högre än igår.  

Såhär ser mina test ut: ingen stegring.. och rätt svaga ändå 

Ska nog betala för HCG blodprov för känns inte som man kan lite på ett urin helt efter att ha googlat lite.. ett digitalt CB sade 2-3v igår och det är 25 dagar sedan ÄL 🙄 Orkar inte gå runt och vänta i ovisshet på ett eventuell missfall.. 

Åh vad jag hoppas att allt är i sin ordning för er❤️ jag har också haft flera missfall detta året och jag får alltid samma från gyn att de kollar inget innan v.6 det är ju bara några dagar dit, åk upp så du får ett vul och konstaterat hur det är, då kan de lika gärna ta blodprov också.
    Lider med dig men hoppas så innerligt att bebis är kvar❤️🙏
  • Väntarpå4an
    TrueResolution skrev 2024-11-26 14:39:03 följande:

Hoppar in här från tidigare trådar! 
    försöker med syskon till vår tjej som blir två till sommaren.

Sambon och jag har alltid velat ha "2 under 2" och täta barn så efter att ha försökt större delen av 2024 sedan mensen kom tillbaka börjar uppgivenheten och sorgen smyga sig på. Tyvärr. Vad lätt det är att inte låta sig påverkas av alla känslor.. 😅 

Är väldigt ödmjuk till processen då vårt första barn tog mååånga försök med. Ändå tog November-nederlaget mig väldigt hårt. Allt flöt på så bra by the book och hade verkligen hoppats på att få plussa innan jul & årets slut men icke.. 😭 

aja, tacksam för trådarna här som lyser ipp & skänker pepp och tankar när det känns motigt. Min BIM är i slutet av December på självaste nyårsafton så lång väntan nu 😅🥂🍾
    Hoppas på att få se många plus av er på vägen ❤️

Känner igen mig i så mycket som du skriver. Är också väldigt tacksam för dessa forum och att det finns nån som står ut med alla ens tankar som detta innebär😅

Vi har försökt i ett halv år nu och hunnit med två mf 💔 jag har tre barn sen innan och aldrig haft mf innan och har tidigare blivit gravid väldigt lätt men nu är jag 36 år och det är många år sedan sist. Hoppas att vi får ett nytt plus som vill stanna kvar i början av december. Har bim 9 dec

Jag hoppas ni får fira nyår med ett plus och ett nytt kapitel på riktigt ❤️❄️
  • Väntarpå4an
    Siripiri skrev 2024-11-26 20:43:51 följande:
    Mm har bokat HCG-test nu plus några andra tester imorgon, håll en tumme♥️ 

Ja det suger verkligen.. ♥️ hoppas verkligen du får en plus som stannar denna gången! 🎄🎁
    Håller tummarna ❤️❤️
    Tack jag hoppas vi båda får positiva besked snart
  • Väntarpå4an

Hej 
    Förväntade mig en fortsatt höjning idag men istället sjönk tempen till cl? Är det vanligt för att sen öka igen?

• Väntarpå4an
    Nanathalie skrev 2024-11-27 07:18:58 följande:
    Tempen kan variera om ägglossling är bekräftad, inget att oroa sig över. Den går säkerligen upp imorgon.
    Okej, skönt. Första gången jag tempar så blev lite orolig. Jag tyckte väl att äl blev bekräftad med gårdagens temp? Vad tror du?
  • Väntarpå4an
    Siripiri skrev 2024-11-27 07:58:00 följande:
    Min temp brukar åka gå ner rätt mycket fyra dagar dagar efter den låga ägglossningtempen! Så det är normalt skulle jag säg ☺️
    Då ska jag vara lugn 😍🙏
Svar på tråden BIM december