• Zozoi

BIM december

NassaNisse skrev 2024-12-19 19:17:34 följande:

fantastiskt stort grattis till plussen ni som plussat 🥰🥰 jag längtar med iver till mig tur att äntligen få se 2 streck! Om än bara svagt för hoppets skull! 

Jag räknar också som dagen efter jag fått glas smiley så du och jag är på samma dag ÄL+3 ????🏻 håller all tummar för oss!! 🥰

Tack för alla era svar! Ja, så spännande. Håller alla tummar för oss alla som längtar nu efter plus här i december 🥰

• Zozoi

Jag vet inte om det ens är möjligt så kort efter ägglossning men är det någon som plussat som faktiskt känt sig ?tung? i livmodern tidigt efter ägglossning som sen plussat? Jag skulle inte säga att det är som mensvärk utan mer dovt/svagt molande och tung känsla i livmodern. 

• Zozoi
    Anonym (Önskanomnr6) skrev 2024-12-20 05:38:31 följande:

Så, jag kunde ju så klart inte hålla mig tills imorgon.  Trots att jag vet att jag oftast inte brukar få något positivt förens ÄL+10. ... tycker mig ana något, någon annan som ser något? 

Gjorde den även till svartvitt 

Jag tycker mig ana något också, ta nytt imorgon! ☺️

• Zozoi
    Anonym (Karamell) skrev 2024-12-20 08:37:09 följande:

Tog ett första test imorse, vi åker iväg idag och kommer hem på onsdag igen så blir en lång väntan nu till att testa igen. Både jag och sambon kan ana något men vågar inte riktigt tro på det än. Har Bim någon gång runt 22-24 december.

Kan ni se något? (Ursäkta småskitigt handfat 🙈)

Jag ser något svagt också! Vad spännande.
    Ska du inte köpa dig ett test och ta med dig och testa på julaftons morgon? 🙏
  • Zozoi
    Anonym (Karamell) skrev 2024-12-20 10:16:42 följande:

Jättespännande! 

Jag har några test hemma, bland annat ett digitalt men vill nog vänta med det tills vi kommer hem och mensen inte dykt upp. Vi ska vara hemma hos min mamma med hela familjen så känner att jag vill testa i lite lugn och ro hemma sen så jag inte behöver hålla inne alla känslor (vad testet än visar)😄 Men kommer bli svårt att vänta 🤭

Det är nog klokt, skönt att få testa i lugn och ro 🥰 Uppdatera oss här inne! 

• Zozoi
    Anonym (E) skrev 2024-12-20 10:48:43 följande:
    Ja verkligen, hoppas du får ditt plus nu och det efterlängtade syskonet💝 
    Ja jag är så rädd för att testa samtidigt som man är så nyfiken, vill inte bli besviken speciellt inte nu i juletider. Har bara test som mäter 25 hemma, typ 4 stycken o vet inte om dem kommer visa dagar innan, har aldrig fått ett plus eller varit gravid och vågar absolut inte testa med digitalt. För att få ?inte gravid? gör så ont att läsa 
    Jag hade varit överlycklig verkligen. Jag hoppas verkligen detsamma för dig ❤️

Jag är också rädd för att testa, man blir så besviken när det är blankt. Jag har inte heller testa tidigt så jag måste nog tyvärr avvakta tills beräknad mens eller bara någon dag innan isåfall. Känns som att man bara lider i onödan av att testa för tidigt innan det ens är möjligt att få plus, man är ju alldeles för ivrig liksom 😂
  • Zozoi
    Anonym (E) skrev 2024-12-20 11:01:11 följande:
    Jag har inte plussat men jag känner samma som dig. Hela veckan sen drygt tisdags så har jag känt mig typ tung i livmodern, inte haft samma känningar som jag har under ägglossning utan en annorlunda känsla. Det känns som typ att ägget verkligen släppt och nu efter känns det som du säger ett dovt eller svagt motvärk som gör att livmodern känns tung 😅 

Ja men precis, lite märklig känsla. Jag kanske bara inbillar mig men igår kväll så hade jag verkligen dov tyngdkänsla. 

Det återstår att se, känns som en olidligt lång väntan innan man kan testa 😇 När har du BIM?

• Zozoi
    Anonym (Tjejhej) skrev 2024-12-20 14:35:46 följande:
    Håller med dig! Så ivrig. Jag har dock BIM typ på måndag. Säkert tagit fem test och alltid besviken. Letar efter streck liksom🥲 Har dock ont i magen så hoppas det kan betyda något, även brösten värker. Helt omöjligt att skilja på PMS och graviditet.

Det är svårt att stå emot, jag vet. Man lär sig aldrig heller, helt sjukt 😅 Hoppas verkligen att det är tidiga symtom på graviditet för din del. Jag håller med om att det är omöjligt att skilja. Vad jag minns från min förra graviditet med vårt barn är att mensen var sen men jag hade sån mensvärk så jag trodde att mensen skulle komma vilken dag som helst och mycket flytningar. Jag minns faktiskt inte om det var fler symtom, man glömmer fort.

• Zozoi
    Anonym (MiniandMe) skrev 2024-12-20 14:41:47 följande:

Hej! Jag har BIM på julafton(femte försöket).. såå spännande. Men nu till ett litet problem.. ska ha uppesittarkväll med mina bästa vänner + min sambo och vet inte hur jag ska komma undan med att inte dricka.. vill ju inte dricka ifall att man skulle få det där plusset. Har tänkt hälla över alkoholfritt bubbel i en bubbelflaska men är så nervös att bli påkommen. Och vad ska jag säga då? Jag är kanske gravid fast jag vet inte? Har nån någon bra idé hur jag kan göra?

mvh Tjej som verkligen hoppas på en liten julklapp <3

Håller med om att det är så svårt hur man ska tänka. Hur lever ni andra nu i väntans tider? Lever ni som att ni är gravida eller unnar ni er ändå ett glas på helgen? Tycker det är så svårt hur man ska tänka faktiskt. Det är ju inget som säger att man kommer plussa denna månaden heller och inget som säger att man inte kommer det. Tycker det är svårt 🥲
  • Zozoi
    NadjaF skrev 2024-12-21 06:43:22 följande:

Plussade i morse!! 😭😭❤️❤️ 

Wow! Grattis ❤️❤️❤️

Svar på tråden BIM december