• Siripiri

BIM december

Anonym (Hoppaspånummer3) skrev 2024-12-01 05:56:00 följande:

Nu behöver jag inte tveka längre 🥰 

Lycka till alla här inne och grattis till er som redan plussat! ❤️
    Grattis ♥️
    Sanso skrev 2024-12-01 07:32:17 följande:

Mitt illamående var tydligen inte inbillning. Bim-1 🥰 
    Grattis♥️
  • Siripiri

Kanske lite OT.. förlåt För de ♥️ 

Någon som vart med om utomkveds i denna tråden? 🥺
    och att kroppen löst det själv? 

Läste detta då jag fortfarande inte fått mens och mina bröst ömmar som fan..  stämmer in på mig fast jag inte haft yrsel, men lite illamående och  blödningen har upphört.  

Idag har jag haft en  tilltagande molsmärta men inte jätte ont bara på höger sida, inte lika högt som när jag har ägglossning utan längre ner längs höftbenet. Gravtestet idag är lika svaga men synliga som förra helgen. 

Ringde gynakuten imorse och dem sade att jag kunde komma men jag känner mig så töntig och vill inte ta hjälp av vården i onödan😞 Har läst så många andra trådar där folk åker in och så ser dem ändå inget? sedan slutar det med att dem åker in till slut igen pga smärtor och får göra operation. Har sån ångest över detta.. 💔 Tog ju blodprov i tisdags med, 88.3 i HCG hade jag då, men när jag kollar på stickorna så är stickan som svagast av alla jag tagit under veckan. 

• Siripiri
    Anonym (Åvt) skrev 2024-12-01 11:55:08 följande:
    Åk in om de säger att du kan komma. Då kanske det går att undvika att det blir akut och äggledare brister eller måste plockas bort ❤️
    Malines skrev 2024-12-01 12:48:00 följande:

Tycker definitivt också du ska åka in och kolla om de säger det, sparar dessutom på vårdens resurser att gå i tid och inte dra ut på de så att de kan få chans att bli värre och bli mer akut för dig också ❤️

Väntarpå4an skrev 2024-12-01 13:17:17 följande:
    Har inget egen erfarenhet av det men åk in❤️ tänk på dig själv och inte att du inte ska belasta någon. Säger de dessutom att du ska komma så åk❤️❤️ lycka till
    Tog mig mod till och åkte in, mötes såklart av ?ett plus är alltid ett plus även om det är svagt?. Hatar när dem säger de.. hade jag haft mycket HCG hade det vart starkt streck.. 😒  samt har ju faktiskt ont på ena sidan, samt med stor Sannorlikhet endometrios + har haft klamydia utan att veta om det för massa år sedan i ett halvår. Så nästan att under att jag inte fått ett ektopiskt innan.. 

tack för pepp hurni ♥️♥️♥️
  • Siripiri
    Jen20 skrev 2024-12-01 14:11:37 följande:
    Så de undersökte dig inte och du fick åka hem?😠
    Joo dem tog som tur emot mig men kände mig inte välkommen 😒 Fick sitta ner och vänta, tagit blod blodprov och blodtryck nu vilket var kaos😅 har så mycket ångest just samt white rock syndrom.. så blir väldigt stressad utöver de bland vårdpersonal. Nu väntar jag på läkaren ♥️
  • Siripiri
    Väntarpå4an skrev 2024-12-01 16:17:15 följande:
    Hoppas det gick bättre sen, en del ska inte vara på den platsen de är när deras bemötande brister. Det är tråkigt att de bemötte dig så men så bra att du åkte och kollade upp det❤️
    Ja väldigt gulliga sjuksköterskor sen och läkaren hittade inget.. bara att jag höll på att ägglossa på vänster sida🙄 sedan att det fanns blåsor i den högra äggstocken som gör ont, men verkar inte vara något i äggledarna♥️ Frågan är varför jag fortsätter plussa då?! blödningen och smärtorna i början på veckan. Blir så frustrerad 😣 ett MA? Får se om jag blir mer klok av att läsa min journal sen. 
  • Siripiri
    Väntarpå4an skrev 2024-12-01 17:27:52 följande:
    Va bra ❤️
    Ja men gud så konstigt. De hade ingen teori som de sa till dig? Verkligen knepigt :(
    Nope :( ganska säker på att det är ett X.. hittat fler storys som liknar min. Men när man har under 200 HCG så gör man ändå inget utan får bara vänta på de ska lösa sig själv ♥️
  • Siripiri
    Väntarpå4an skrev 2024-12-01 20:26:17 följande:
    Usch så jobbigt 😭💔 styrke kramar till er 
    Ja detta suger :( 💔♥️ 
    Detta stod i journalen nu:

Rädd för äggstockscancer 😭 
  • Siripiri
    MG98 skrev 2024-12-07 14:13:37 följande:

Blå är nuvarande cykel men slutade tempa inatt efter att clearblue sa gravid 2-3 igår redan på äl+ 13 😊 Orange är förra cykeln som efter plus på äl+ 11 slutade i missfall på cd 30. 

Åh grattis♥️. har inte hängt med senaste dagarna! hoppas den lilla krabaten hänger i denna gången ????🏼
  • Siripiri
    Anonym (Tredje) skrev 2024-12-08 10:48:36 följande:

Fick beskedet i onsdags att jag har mitt andra MA i rad. Fick göra själva aborten i fredags (v10) hårt nedslag. 
    Hoppas att cykeln kommer igång nu i december och att jag eventuellt kan få ett plus med engång. 
    Bim? Slutet av Dec, början av Jan? 

Nej va tråkigt.. beklagar 💔♥️
  • Siripiri
    Väntarpå4an skrev 2024-12-07 20:34:22 följande:

Måste bara skriva av mig lite.
    Känner mig så uppgiven denna cykeln. Vi har försökt sedan i juli och vart gravida 2 gånger sedan dess men det vill inte stanna kvar 💔😢
    Vi gör verkligen allt för att logga, pricka in rätt dagar, vitaminer you name it. 
    Jag känner typ gravid symptomen jämt efter ägglossning känns det som så jag känner mig bara dum sen när mensen kommer som "trott" nåt.

Känns bara som att tiden går och vi bara försöker, lyckas och misslyckas. 

Usch detta är verkligen jobbigt och påfrestande i perioder och jag önskar att jag hade kunnat känna mer av "blir det så blir det". 

Förlåt för gnälligt inlägg men va tvungen att få ur mig det, finns det nån mer som känner samma sak? 
    ❤️❤️❤️

Samma här ju, går ju runt och väntar på vad nu som pågår i min kropp 😒 vart hos gyn två gånger nu, dem hittar inget och HCG är lågt men har stigit senaste veckan iallafall. ♥️ 
    Jag ska på fertilitetsutredning nästa år, men är redan bestämd kring vad jag ska be om, ska köra på progesteron och trombyl efter ÄL. Verkar iallafall hjälpa om man har endometrios, kan bli gravid men inte får behålla de.. ta i kontakt med någon bra gyn och rådfråga♥️ 
  • Siripiri

Väntarpå4an skrev 2024-12-08 18:31:29 följande:
    Ja fy vilken fruktansvärd väntan och ovisshet 😞💔❤️

Jag skrev faktiskt idag till en privat kvinnoklinik som gör utredningar. Kostar 5500 men det får de vara värt. Tror även de kan vara lättare att få ordentligt med hjälp utav än den regionäravården. 
    Jag hoppas det går bra för dig och att HCG fortsätter att öka och allt ser bra ut❤️

Det är ju de 😒💔♥️ 

Sedärja! Helt rätt steg ♥️ Ja det tror jag med! 

Tack fina du♥️ mått lite illa idag och vet inte om det är pga stigande HCG eller sjunkande östrogen (missfall på ingång) som vanligt bara att vänta å se.. min temp har ju stigit fint senaste dagarna och har blivit friskare från en förkylningen. Men fattar fortfarande ingenting.. 

• Siripiri
    Väntarpå4an skrev 2024-12-09 05:59:47 följande:
    Ja jag tror det är enda sättet för oss att få hjälp. Skickade en egenremiss till sjukhuset men de avfärdade den :(

Din temp ser riktigt lovande ut❤️🙏 min sjönk som en sten idag så förväntar mig mensen nu.
    När kan det göra ett vul på dig för att se? ❤️❤️
    Meh va tråkigt :( ♥️ 

ja tyvärr sjönk jätte mycket idag men tempade inte vid samma tid heller.. Nej va tråkigt 😔♥️💔 

Hon sade i fredags att jag skulle få ett nytt VUL på torsdag efter nytt HCG prov på onsdag men hon har varken uppdaterat min journal eller skickat ut ny tid på 1177 så jag är väl bortglömd.. ♥️ just nu känner jag bara ? fakkk detta ? tbh. Var så inställd på att få en paus från allt med babymaking och fertilitet. Sen till råga på de så bröt jag ju fingrarna för en månad sen och i fredags var jag med i liten krock.. GUD VA BRA det går för mig 🥲 innan de fick jag ju missfallet i v6 följt av problem inom familjen som gav mig sjukt mycket ångest. Den här hösten har verkligen vart piss💔 
  • Siripiri
    Ellen24 skrev 2024-12-09 19:49:27 följande:
    Förstår verkligen att det inte känns bra och jag lider med dig så mycket men det blir bättre och försök att bara glöm allt detta jobbiga och blicka framåt!! Efter regn kommer solsken❤️
    Tack fina du! ♥️ jag hoppas verkligen de ☀️ pallar inte mer skit nu.. 💔 
  • Siripiri
    Anonym (Tjejhej) skrev 2024-12-10 09:06:29 följande:

Känner mig lite dum 🥶 Fattar ju att det bör vara idag eller imorgon ju men nu blir jag orolig att min kropp inte släpper ägg och om den gjorde de igår borde inte tempen stigit imorse?

Nejdå ska du inte göra! 

bara för att dina äl-tester visar en peak betyder inte det att du har/ska ägglossat, bara att kroppen har försökt ägglossa♥️
    Hur är det med sekret å så? Jag har själv inte satt det märks i trosan kring ÄL, men märks tydligt vid mys att jag har ägglossning 🤪
    Mys på dagarna framöver bara och så kommer förhoppningsvis kroppen försöka ägglossa igen och tempen stiga 🙌🏼

• Siripiri
    Ellen24 skrev 2024-12-10 16:42:00 följande:

cd20 och har inte fått ägglossning än, står i appen att jag ska ha mens om 4 daga men alla ägglossningstest sen min förra mens har varit negativa? 
    Mår så dåligt och vill bara att den ska komma så man vet att allt står rätt till! 
    Har någon fått liknande? Jag har inte fått missfall och fick ägglossning förra månaden 

Har du vart sjuk senaste veckan? När jag fick covid flyttades min ägglossning fram en vecka 😊 
  • Siripiri
    mo4s skrev 2024-12-13 06:27:01 följande:

Ett plus imorse 🥹 Trodde verkligen inte det, mardrömmar om graviditetstest, temperaturen dippade lite imorse och sov riktigt dåligt inatt. 

Nu hoppas jag att det utvecklas som det ska och får vara kvar denna gång 🙏🏼

Mf i oktober, vecka 7, har haft en normal mens mellan.

Grattis 🥹♥️
  • Siripiri
    drömmenomfamiljelivet skrev 2024-12-13 21:33:50 följande:

Hej gänget!

inte varit aktiv på några dagar pga att mensen kom 11/12, 1 dag efter BIM. Något som jag dock upplever som konstigt är att jag dag 1 blödde rätt så mycket och hade en del mensvärk. Dag 2 blödde jag också normalt men hade ingen mensvärk alls. Idag har jag totalt sett knappt fyllt en tampong tror jag, har i princip inte blött något alls? Vanligtvis blöder jag ändå en del i 4-5 dagar. Vet någon vad detta kan bero på? 

Var med om samma sak förra månaden med min mens. På CD8 började mina värden balla ur (temp, vilopuls steg osv) och tog sedan ett gravtest två dagar senare som visade svagt positivt 😅
    Sedan på CD13 fick jag väldiga smärtor och började sedan få rosaröda flytningar i några dagar samtidigt som gravtesten blev svagare.
    På dagen jag  testade positivt så mös jag och sambon pga tog också ett ÄL-test som blev positivt SJUKT fort, gravtestet tog sina 5 mintuer på sig, så såg det efter myset. Så antagligen så fick jag ägglossning dagarna där efter för mina test gick först ner i styrka sen började dem öka och blev starkare än dem någonsin vart innan.
    Men missfall igen i fredags.. efter ha vart hos gyn tre gånger senaste två veckorna och tagit blodprov och gjort VUL då jag haft lite ensidig Smärta samt HCG har inte stigit som det ska. 
  • Siripiri
    Nanathalie skrev 2024-12-19 14:13:55 följande:

DET VAR INGA SPÖK!! 😭😭 ÄL+8! ÅHH ❤️❤️❤️❤️❤️

Massa grattis!!♥️💕
Svar på tråden BIM december