• Siripiri

BIM december

Väntarpå4an skrev 2024-11-24 17:32:16 följande:
    Lider med dig❤️❤️❤️ massa kramar
    Errorika skrev 2024-11-24 18:31:59 följande:
    Ja, vi får se om det tar sig! Tack för pepp!

Och beklagar verkligen ❤️❤️
    Anonym (Ella-Bella) skrev 2024-11-25 17:16:28 följande:
    Åh lider med dig ❤️ håller alla tummar och tår att så inte är fallet så klart!! Skickar massa kramar ✨
    Tack fina ni! ♥️♥️  började blöda nu på eftermiddagen efter massa ilande/huggande smärtor från lunch i 1.5-2h.. 
    Har bokat missfallsutredning nästa år nu iallafall så får vi se vad det visar.. tror mest det är min eventuella endometrisoen som ställer till de. Nu när jag vart hemma för mina trasiga fingrar jag läst studier kring endometrios och fertilitet, så känns det inte hoppfullt :( 
  • Siripiri

Okej här kommer en liten oväntad uppdatering kanske..
    Det drog inte igång någon riktigt missfallsblödning igår, bara rosa/rödrosa flytningar. Pratade med en barnmorska från gynakuten imorse och hon sade bara jag skulle avvakta 🙄 
    Enligt barnmorskan är jag på 5+4, enligt Preglife 5+6. 
    Symptom är ömmande bröst (ökande sen i söndags), lite halsbränna ibland och molande tjejmage till å från i olika grad och temp imorse på 36,62. 0,1 högre än igår.  

Såhär ser mina test ut: ingen stegring.. och rätt svaga ändå 

Ska nog betala för HCG blodprov för känns inte som man kan lite på ett urin helt efter att ha googlat lite.. ett digitalt CB sade 2-3v igår och det är 25 dagar sedan ÄL 🙄 Orkar inte gå runt och vänta i ovisshet på ett eventuell missfall.. 

• Siripiri
    Väntarpå4an skrev 2024-11-26 19:45:12 följande:
    Åh vad jag hoppas att allt är i sin ordning för er❤️ jag har också haft flera missfall detta året och jag får alltid samma från gyn att de kollar inget innan v.6 det är ju bara några dagar dit, åk upp så du får ett vul och konstaterat hur det är, då kan de lika gärna ta blodprov också.
    Lider med dig men hoppas så innerligt att bebis är kvar❤️🙏
    Mm har bokat HCG-test nu plus några andra tester imorgon, håll en tumme♥️ 

Ja det suger verkligen.. ♥️ hoppas verkligen du får en plus som stannar denna gången! 🎄🎁
  • Siripiri
    Anonym (Ella-Bella) skrev 2024-11-26 20:22:54 följande:

Dagens LH. ska inte ljuga, hade inte höga förhoppningar av någon anledning att jag skulle få något resultat av detta testande, men det ser ju ändå lovande ut? 

har även haft känningar i äggstockarna idag så jag hoppas att det tar denna månad!

Ser verkligen ut som ett Peak-test 😃🙏🏼
  • Siripiri
    Väntarpå4an skrev 2024-11-27 06:07:39 följande:

Hej 
    Förväntade mig en fortsatt höjning idag men istället sjönk tempen till cl? Är det vanligt för att sen öka igen?

Min temp brukar åka gå ner rätt mycket fyra dagar dagar efter den låga ägglossningtempen! Så det är normalt skulle jag säg ☺️
  • Siripiri
    NassaNisse skrev 2024-11-27 08:42:43 följande:

någon som ser detta mer än jag? Eller önskar jag för mycket? Är det ett spökstreck? 

vad jag var säker på 1 vecka för tidig mens kanske var en kraftig nidis?? Vad händer! Jag är i chock! 

Positivt 😍 grattis!!

och grattis PFK1991 😍  

• Siripiri

Här går de utför.. som väntat tyvärr 🙃 MEN, det har gått 3 dagar längre än graviditeten i september🙏🏼 hela 42 dagar, aka gått in i veckan 7 precis. 
    Så fort missfallet kommer blir det p-piller fram till missfallsutredningen, ska bli skönt att inte ha mens och mensvärk. 

• Siripiri
    MG98 skrev 2024-11-28 12:19:43 följande:

Åh nej vad tråkigt! Hoppas du får svar efter utredning. Har man någon aning om det kan vara? Alltså vad kan man få för diagnos efter utredning? Vad misstänker du själv? 

Önskar dig alla lycka i framtiden! 🤗❤️ 

Jaa ja gissar på att utredningen inte kommer visa något alls som det verkar göra för dem flesta.. Har ju vart hos denna gyn för pga min smärtor vid mens, ägglossning och under sex vid ÄL, men på VUL ser allt bra ut. Samt min sköldkörtelnivåer har alltid sett bra ut på blodprov förr.. Jag har definitivt endometrios, så efter att läst massa här idag så är det nog nedreglering(gå i klimakteriet) i några månader om är den bästa lösningen. Så man "tar död" på endon tillfälligt, verkar ha funkat för flera även om man kommer antagligen må piss under dem månaderna 😓

Tack finis❤️ å dito!
  • Siripiri
    mo4s skrev 2024-11-28 21:10:09 följande:

Någon mer här som har hypotyreos? Jag har haft ganska bra värden sista tiden men blir lite nojig nu eftersom jag fick missfall förra gången. Har bokat tid till läkare för ny bedömning och tänkte göra provtagningen imorgon om jag hinner så att jag vet hur det ser ut. 

Jag pratade med en barnmorska idag angående mina missfall och hon sade att i Stockholms region har dem som rutin att man får komma in för blodprov för att Kolla sitt TSH. För tydligen kan det gå upp mycket när man blir gravid 🙄 Jag har alltid haft under 1 när jag har tagit blodprov innan men så sade hon som sagt att det kan stiga när man blir gravid. Så kan vara värt att kolla det alla ni här som fått missfall innan♥️ om inte eran MVC vill göra det så använd werlabs eller testmottagningen som jag gjorde! 
  • Siripiri
    mo4s skrev 2024-11-30 22:29:57 följande:

Efter att ha fått lite höjning på LH- teststickan idag tog jag ett digitalt test på kvällen och fick fast gubbe. Kunde inte låta bli att kolla med Clearblue advanced också, samma där. Tog en teststicka som visade 0.54. 

La in detta som peak i appen Premom och nu ser det ut såhär; jag antar att jag ska lita på Lh-testerna framför temperaturen...?

Det här med att man släpper ägg 24-36h efter peak verkar inte ju inte stämma för fler än mig 🙈 när mitt teststreck var starkare än kontroll (aka peak) då höll jag på att ägglossa, för jag både känner och såg det på tempen följande dag 😁 
Svar på tråden BIM december