• Anonym (Trevlig helg!)

En fråga till kvinnorna på forumet...

1: Har ni någon gång varit med om att mannen ni dejtar har betydligt mindre kuk än erat ex hade?
    2: Innebar det några problem för er? Kunde ni känna honom ordentligt och njuta av den nyas kuk vid penetration?

Jag dejtar nu en härlig kvinna, vi är båda 50+, erfarna och öppna när det gäller sex. När vi pratade härom dagen nämnde hon att hennes ex var rejält utrustad, så jag blev självklart nyfiken och frågade hur stor den var😅
    Kan tillägga att jag är medel+ och nöjd med det.
    Hon, som de flesta kvinnor hade ingen aning om mått i cm men vi hade en varsin 33cl cola zero, så hon ställde dom på varandra och greppade och måttade med handen. hon kom fram till att den var lite drygt 1,5 burk på längden och grovleken någon cm mindre i omkrets är burken. En burk är 14,5 cm lång och har en omkrets på 18,5 cm...så med lite avrundning var hans storlek ca  23 cm med omkrets på 17 cm.
    Hon kunde ta hela exets vaginalt utan problem, endast lite obehag när hon red honom men inga problem bakifrån som jag hört kan vara lite problematiskt vid långa. Jag litar fullt på henne angående mått då dom var tillsammans i närmare 20 år...då vet man😎 Jag frågade om hon njuter av penetration med mig och hon sa att hon känner min bra och njuter...enligt henne är storleken inte avgörande för hennes njutning...hörde ni det grabbar😁 Kan tillägga att hon känns tight och jag njuter mycket av att penetrera henne😍

• Svar på tråden En fråga till kvinnorna på forumet...
  • Anonym (Lyckligt lottad)

Få män har överträffat min första sambo avseende storlek, vi var tillsammans i tio år. Alla, med undantag för några enstaka ONS, har varit mindre. Men, nota bene, många har varit betydligt bättre och kunnat ge mig mer njutning och fler orgasmer. Min nuvarande sambo och mannen jag valde att bilda familj med är nog den som är minst utrustad av alla jag varit med. Men oh boy han vet vad han pysslar med! Så nej, enligt mig har storleken faktiskt ingen egentlig betydelse. 

• Anonym (15)
    Anonym (Trevlig helg!) skrev 2024-11-09 20:30:04 följande:
    Hur tolkar du mig som osäker? ...förklara gärna
    Jag har styrketränat på gym i 40 år och jag frågar fortfarande andra hur de gör övningar och hur det känns för dom.
    Jag har jobbat som ingenjör i 30 år och lär mig ständigt nya saker genom att dela erfarenheter med mina kollegor...varför kan då inte nyfikenhet om hur andra har sex eller upplever olikheter vara intressant eller utvecklande för mig?
    Anonym (A) skrev 2024-11-09 20:06:44 följande:
    Undrar jag med
    Förklara gärna...vad saknas för att du ska kunna svara?...hur kan jag göra frågeställningen tydligare?
    Att fråga sin sexpartner om storleken på exets kuk skriker osäkerhet. Inte heller är det att likställa med att fråga hur man gör övningar på gymmet. Det får dig att verka osäker och barnslig. Skulle bli oerhört förvånad, och avtänd, om en man ställde sådana frågor.
  • Anonym (Lena)
    Anonym (Trevlig helg!) skrev 2024-11-09 19:42:12 följande:
    Var det för att skillnaden var för stor, att det var svårt att anpassa sig för dig fysiskt på kort tid?
    Eller har du en preferens som är L, XL och den nya helt enkelt inte var kompatibel med dig?
    Gillar större bra mycket bättre och det har blivit väldigt tydligt varje gång jag legat med nån med "normal" eller mindre.
  • Anonym (Trevlig helg!)
    Anonym (15) skrev 2024-11-09 21:17:59 följande:
    Att fråga sin sexpartner om storleken på exets kuk skriker osäkerhet. Inte heller är det att likställa med att fråga hur man gör övningar på gymmet. Det får dig att verka osäker och barnslig. Skulle bli oerhört förvånad, och avtänd, om en man ställde sådana frågor.
    Nu var det inte så att jag frågade om hennes ex, det var hon som berättade i ett sammanhang runt sex om en händelse där hon nämnde att hennes ex var välutrustad...vi är öppna och frispråkiga så det var ingen krystad situation där jag frågade ut henne om sånt. 
    Jag respekterar din åsikt och får gärna tro att det handlar om osäkerhet men om du inte tänker svara på frågan hoppas jag att du respekterar mig och lämnar tråden.
  • Anonym (Trevlig helg!)
    Anonym (Lena) skrev 2024-11-09 21:20:30 följande:
    Gillar större bra mycket bättre och det har blivit väldigt tydligt varje gång jag legat med nån med "normal" eller mindre.
    Tack för tydligt svar, då är det att du föredrar och gillar större och inte själva bytet som var problemet.
  • Anonym (Trevlig helg!)
    Anonym (Lyckligt lottad) skrev 2024-11-09 20:53:46 följande:

Få män har överträffat min första sambo avseende storlek, vi var tillsammans i tio år. Alla, med undantag för några enstaka ONS, har varit mindre. Men, nota bene, många har varit betydligt bättre och kunnat ge mig mer njutning och fler orgasmer. Min nuvarande sambo och mannen jag valde att bilda familj med är nog den som är minst utrustad av alla jag varit med. Men oh boy han vet vad han pysslar med! Så nej, enligt mig har storleken faktiskt ingen egentlig betydelse. 

OkGlad... jag tolkar ditt svar som att det inte var några som helst problem för dig att gå från större till mindre...grattis till att ha hittat en sambo som vet vad han pysslar med Flört 
  • Anonym (Kommunikatören)
    Anonym (15) skrev 2024-11-09 21:17:59 följande:
    Där håller jag som man med dig men känner nog att i mina senaste relationer så har jag och mina partners haft en mycket öppna diskussioner kring våra tidigare relationer men kanske mest dess sexuella innehåll, våra preferenser, och erfarenheter. Då har det diskuterats allt mellan golv och tak, och då har kvinnorna lyft sina x förmågor, hur de upplevt kuken etc utan att jag frågat. Nu har väl jag det berömda storkukslugnet både hissat och dissat, så förstår förstås att detta kan vara ett känsligt ämne för vissa män och absolut inte lämpligt för alla att gå in i. Jag kan bara svara för mig själ, jag har upplevt det som om vi delat med oss lite utav kartor om varandra för att lättare hitta hem. Sen infinner sig faktumet att även om du själv är storkukad så finns det alltid någon större, grövre, på en man med mera driv, initiativrikedom etc. Dessutom även mindre som på rätt man absolut både kan utmana och ta kvinnor med storm ;)
  • Anonym (Friggo)

Är man tillsammans ett tag och har en hyfsad frisinnad och öppen inställning så är det väl inte så konstigt om man kommer in på frågor om tidigare sexpartners.

Vad jag dock märkt är att min nuvarande sedan många år haft lättare för att prata om tidigare killar som varit välutrustade än de som tvärtom haft små. Det är väl för att det anses mer positivt med en stor och att det då blir lite mer av uthängning att prata om nån som har liten.

• Anonym (nyfiken)
    Anonym (Trevlig helg!) skrev 2024-11-09 19:56:33 följande:
    Varför tror du det?...tror du inte att man kan vara nyfiken när man är över 50?
    Jag är nyfiken inom många områden...man blir aldrig fullärdFlört
    Psykologi är ett ämne som intresserar mig...läser en del om forskning kring troll och de som känner sig tvungna att ge negativa kommentarer till andra på nätet...intressant läsning som jag varmt rekommenderar...
    Nyfiken på var jag kan läsa om forskningen du refererar till. Har själv funderat över varifrån negativiteten kommer. Och varför några tycks ta det som sin uppgift att ifrågasätta allt och alla. 
  • Tyra myra

Förstår över huvud taget inte varför man tar upp tidigare relationer med sin nya partner.  Möjligtvis om man tidigare levt i destruktiva förhållanden och känner att man behöver förklara sin reaktioner, men som regel är det inte ett framgångsrikt recept att ta in tidigare förhållanden i det nya.

Vill man skapa tillit och trygghet ska man absolut inte tala om sina ex.

Svar på tråden En fråga till kvinnorna på forumet...