Min dotter menar att få är så fattiga som vi, stämmer det?
❤️
Var har jag skrivit att hon är bortskämd? Lägenheten är ju bara en del av det. Hon klagar på att vi tjänar sämre än alla hon känner.
det är andras slutsats att hon är bortskämd eftersom vi lägger många tusen i månaden på henne. fattar du inte som EpicF säger att hon hade fått ännu mindre om vi bott å en lägenhet som kostat 10000 kr mer.
skulle vi låta henne bestämma det tycker du?
Ja precis, saker blev som dom blev. Vi fick sonen som unga, det blev inte av att vi utbildade oss, bl.a. (visst aldrig för sent) men sen blev vi kvar på våra jobb där vi trivts. Men precis, ridningen kostar hur mkt som helst. Ett tag fick hon rida på två ridskolor, visserligen för att se om hon Trivdes bättre i den andra men vi lät henne vara kvar. Den ena red hon på i många år, Sveriges dyraste ridskola. 50.000 per år två timmar per v. Helt absurt. Vi har lagt stora simmar på hennes ridning
sen gick hon över till att bli medryttare helt och hållet i stället tre dagar i veckan. Ibland mer och det ligger 4 mil bort där maken sitter och skjutsar henne hela tiden mer eller mindre. vi lär fortsätta betala för hennes medryttarhästar men det är ändå en liten summa jämfört med ridskolan.
Hon red två dagar i veckan på den ridskolan, 40.000 per år kostade det. Inte 50.
sen alla ridläger, lektioner osv.
Det hade vart så mycket bättre!
ja där var ju alla svinrika.
Jag anser inte att hon är bortskämd gällande boendesituationen som den personen hakade upp sig på. Blev ett missförstånd där.
Nej men precis, vissa saker är värda att lägga lite extra på. Ridningen har medfört så mkt positivt med för henne. Och som för din dotter, en relativt dyr aktivitet som får kosta lite extra. Vet en annan mamma i ridgruppen som arbetade med samma som mig, men ensamstående vars barn fick sluta. Denna låg så centralt och många billigare ridklubbar och medryttarhästar kräver ofta att man har bil.
Finns massvis med tonåringar som bor som oss här i området. Tycker inte heller att det är nåt isomorft alls att bo i en mindre lägenhet här i Stockholm. Och framförallt inte när barnen har egna rum.
*konstigt