• Anonym (Trött)

Bortprioriteras och mätt på det!!

Som rubriken lyder är jag mest trött och mätt på att min ?särbo? eller vad jag ska kalla honom aldrig har tid för mig. Det är en stor åldersskillnad i våran relation, ca 20 år (han är äldre) jag är ca 30 och han ca 50. Han har 3 barn, en är ca 20 och de andra två strax under 20. Jag har inga barn men jag har full förståelse för att barn tar mycket tid och engagemang men det finns väl gränser. kanske ska nämna att denna mannen blev lämnad av sin exfru för ca ett år sedan efter att ha varit tillsammans sedan tonåren också och det är något som oroar mig, om allt detta curlande beror på det?! Hon har flyttat och tar absolut inget ansvar för sina barn och dom bor inte med henne. Vi ses Max en gång i veckan och då kommer han hem till mig på kvällen och sen märker jag redan på morgonen hur stressad han är över att hans nästan vuxna barn är ensamma hemma och vadå, väntar på honom?! Nej jag känner mest att jag börjar bli deprimerad av detta och undrar om någon annan varit i en liknande situation och kan ge något råd? Vi har träffats i lite mer än ett halvår men tog en paus under sommaren på hans intiativ och han kan inte riktigt berätta varför heller.. anar att det är hans äldsta barn för barnet har gjort små pikar och protester mot mig när jag varit där och hälsat på nämligen. Är det någon idé att fortsätta Vill jag väl mest veta? 
  • Svar på tråden Bortprioriteras och mätt på det!!
  • Anonym (Syster)
    Anonym (60-talist) skrev 2024-11-07 17:11:14 följande:
    Haha, ja det är väl så många ungdomar ser på oss som är äldre.

Jag är 60 (kvinna) och min man är 50, ingen av oss har problem med det.

Och gissa vad, inga gula tänder, ingen Omeprazol (kul att du nämner det, man kan ju undra varför...), inga onda knän och festar vi så festar vi natten lång.

Sånt kommer du förstå när du mognat lite. Så ha tålamod!
    Nödvändigt att trycka ner andra användare eller..? Tydligen behöver även du lite mognad.
  • Anonym (Inez)

Barnen är vuxna om de är över 18 år och såvida han inte curlar dem och behandlar dem som småbarn så låter det som en bortförklaring det här med barnen. 

• Anonym (Trött)
    Anonym (Inez) skrev 2024-11-07 19:02:08 följande:

Barnen är vuxna om de är över 18 år och såvida han inte curlar dem och behandlar dem som småbarn så låter det som en bortförklaring det här med barnen. 

Den äldsta är över 18, de andra två mellan 18-15 år. Har du något råd att ge mig? Hur jag ska ta upp detta med honom och vad jag ska säga utan att han blir arg? Han tar allt som har med hans barn att göra som kritik och får taggarna utåt direkt 
  • Anonym (Syster)
    Anonym (Trött) skrev 2024-11-07 19:24:25 följande:
    Den äldsta är över 18, de andra två mellan 18-15 år. Har du något råd att ge mig? Hur jag ska ta upp detta med honom och vad jag ska säga utan att han blir arg? Han tar allt som har med hans barn att göra som kritik och får taggarna utåt direkt 
    Det finns inget att ta upp. Han kommer inte att lyssna.
  • Anonym (Trött)
    Anonym (Syster) skrev 2024-11-07 19:27:32 följande:
    Det finns inget att ta upp. Han kommer inte att lyssna.
    Nej du har nog rätt. Känns ju ganska meningslöst 
  • Anonym (GirlyGirl)

Det är enkelt. Han tycker säkert att det är super härligt att träffa dig, men det är för tidigt. För alla. 
    Han har gått ur en lång relation, det inkluderar hela deras familj. Han är säkert orolig för hur kidsen tar det. Och det gör att han inte kan fokusera på dig. 
    Du står här redo att köra men han har nu en enorm ryggsäck att bära på. 

Jag skulle säga att det kanske inte är er tid ännu? 
    I din situation skulle jag antingen ta det som det kommer, men då måste man också vara okej med det. Ses nån gång då och då utan förväntningar. 
    Eller avsluta. Om du tycker det är jobbigt att inte vara någons prio så är det inte rätt för er. 

Han kommer inte kunna fokusera på dig så som läget ser ut just nu. Så du måste vara ärlig mot dig själv, vad är du ok med? Det behöver inte betyda att man avslutar det med ilska och dramatik, eller att ni inte tycker om varandra. 
    Det betyder bara att tiden är fel. Han behöver landa i sitt.

• Anonym (60-talist)
    Anonym (Syster) skrev 2024-11-07 17:16:56 följande:
    Nödvändigt att trycka ner andra användare eller..? Tydligen behöver även du lite mognad.
    Jag har inte tryckt ner någon, jag har upplyst en person med förutfattade meningar. Aka fördomar.
  • Mrs Moneybags

Ni ses bara en gång i veckan och ni har redan tagit paus. 

Det är som den där boktiteln: He?s not that into you. Läs den. 

• Anonym (Syster)
    Anonym (60-talist) skrev 2024-11-08 05:19:40 följande:
    Jag har inte tryckt ner någon, jag har upplyst en person med förutfattade meningar. Aka fördomar.
    Ja för det här är ju verkligen iiiinte att trycke ner någon.... 
    Sånt kommer du förstå när du mognat lite.

• Anonym (50+)
    Haha, ja det är väl så många ungdomar ser på oss som är äldre.

Jag är 60 (kvinna) och min man är 50, ingen av oss har problem med det.

Och gissa vad, inga gula tänder, ingen Omeprazol (kul att du nämner det, man kan ju undra varför...), inga onda knän och festar vi så festar vi natten lång.

Sånt kommer du förstå när du mognat lite. Så ha tålamod!
    Jag är 50+ och beskriver bara det jag ser och hör omkring mig, i vänners relationer. Elakt men tyvärr sant.

Kanske 1/3 lyckas stå emot förfallet men det är många som redan har blivit tjocka, trötta och gnälliga.
  • Anonym (särbo?)
    Anonym (Trött) skrev 2024-11-07 16:49:05 följande:
    Det är han som tar initiativ till att ses. han blir sur om jag säger ?vi kan väl se om det passar? tex För jag blir bara stressad när jag vet hur det blir, att han ska stressa mig! Tycker inte det är en kärleksfull och mysig interaktion överhuvdtaget. känns som jag är en energidepå för honom typ och när han fått lite vuxen närhet och prata av sig så är det full fart hem till ungarna och sitt familjeliv. han hör ständigt av sig så det är det inga fel på heller men det känns bara lite konstigt alltihopa 
    Han vill såklart ses för att få ligga lite. Sen behöver han koma hem och hantera sitt riktiga liv, vilket är barnen och jobbet troligen. Och jo, så stora barn kan också behöva sina föräldrar. I varierande grad och inte passning som småbarn, men på andra sätt. 

Sen undrar jag varför du kallar honom din särbo. Ni kan ju knappast ha varit tillsammans särskilt länge om han separerade för nåt år sen? Troligen ser han dig som en tjej han träffar. Att det skulle bli nåt långvarigt mellan er håller jag för högst osannolikt. Kan säkert vara kul med nåt ungt ett tag, men sen börjar han nog längta efter nån lite mer mogen och jämlik som partner.  

Men du ska ju agera utifrån dig själv, och i det här läget skulle jag lämna. Du är värd bättre an att vara hans tillfälliga tidsfördriv och unga ligg. 
Svar på tråden Bortprioriteras och mätt på det!!