Anonym (Jz) skrev 2024-11-18 00:09:14 följande:
Jag bor inte i USA och jag kan bara återberätta vad jag har läst och tittat på, så...
Det verkar som att majoriteten uppfattade ekonomin under Trump som bättre, inte bara hans tidigare väljare. Det verkar som att han fick en del nya.
När ekonomin stagnerar då är immigration, särskilt illegal sådan, alltid ett problem. För många mun som vill ha mat helt enkelt.
Woke galenskap är iden att hela värlens orättvisor kan reduceras till förtryckare och förtryckta, kombinerad med fascistiska inslag av cancel culture. En religion liknande kult som har kidnappat den ursprungliga woke rörelse (vilken är inte det minsta galen). Exempel på galna woke ideer är they/them pronomina för singular, biologiska män i kvinnlig idrott, och queers for palestine.
Woke galenskap verkar inte påverka dagliga livet så mycket men blev ett kvitto på att vänstern har tappat förnuftet.
Men de som immigrerar till USA kan ju inte leva på bidrag från myndigheterna, de jobbar (svart eller vitt) och försörjer sig själva, så jag förstår fortfarande inte hur de skulle påverka amerikanerna så negativt att det blir en valfråga.
Exempel på galna woke ideer är they/them pronomina för singular, biologiska män i kvinnlig idrott
Det där med
they i stället för "hen" som vi har när man inte vet könet upptäckte när jag läste en deckare på engelska. Den kvinnliga huvudpersonen förföljdes i natten av en mörk skepnad och så stod det "they". Va, var det flera förföljare? Nej, hon visste inte om det var en man eller kvinna (det visade sig vara en lång kvinna). Men då kunde det ju stått "s/he" och "him/her". När man pratar går det ju bra att säga "he or she" resp "him or her". Eller är det politiska och inte praktiska skäl bakom? (Vårt hen är tydligare.)
Känns hur som helst som ett mindre irritationsmoment. Är det verkligen sådant som avgör hur amerikanerna röstar?
Biologiska män i kvinnoidrotter? Menar du män som opererat om sig till kvinnor? Eller män som säger sig
känna sig som kvinnor och sedan kräver att bli behandlade som kvinnor? Är det inte något idrottsorgansationerna kan lösa själva?
"Cancel culture" gillar jag inte heller men drabbar det inte mest kulturpersonligheter, inte vanliga amerikaner?