• Anonym (Hjälp)

Spärrad från Marketplace - hjälp??

Jag kommer sedan en vecka tillbaka inte in på Marketplace och jag vet inte varför och jag vet inte vad jag ska göra. På köp- och säljgrupper ser jag heller inte vanliga annonser utan bara diskussionsinlägg. 
    Jag måste ha blivit blockad på något sätt men vet inte varför och har inte fått någon feedback från Facebook eller någonting jag kan reagera på eller överklaga. 
    Vad gör jag??
    Det enda jag kan komma på att jag anses ha gjort fel är att jag försökt lägga upp annons i lokal köp och säljgrupp om att vi säljer?Newbody?, alltså kläder från det företaget. Åt barnets idrottslag. Men som sagt ingen nekad annons som jag kan överklaga eller någonting. 

• Svar på tråden Spärrad från Marketplace - hjälp??
  • Anonym (Hjälp)
    Fjäril kär skrev 2024-11-04 15:29:19 följande:

https://thinglabs-io.translate.goog/how-to-get-unbanned-from-facebook-marketplace?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=sv&_x_tr_hl=sv&_x_tr_pto=rq

Här kanske du kan få lite hjälp. 

Om du säljer mycket kan Facebooks egna algoritmer ha stoppat dig för att det kan räknas som spammande . 

Jag blir inte klokare. Alla tips går ut på att jag ska överklaga typ en avstängning gällande en viss vara. Men jag har inte fått något som helst meddelande från fb, har ingen vara jag kan överklaga Och kan därför inte använda överklaga-funktionen då det krävs att det finns något att klaga på för att kunna skicka via den. 
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (E) skrev 2024-11-04 16:42:26 följande:

Får man verkligen lägga upp länkar till föreningens försäljning på marketplace?

Jag och alla jag känner har bara postat egna inlägg i nyhetsflödet med länkar där vänner och bekanta kan beställa, så lite spontant tänkte jag att det kan vara det, det är inte en "specifik vara" som annonseras. Lite konstigt att du inte fått en förklaring dock

Jag vet inte. Men jag tycker ju vara jag borde fått inlägget nekat eller borttaget. Inte hela marketplace spärrat? utan förklaring ? 
  • Anonym (E)
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-11-04 17:01:02 följande:
    Jag vet inte. Men jag tycker ju vara jag borde fått inlägget nekat eller borttaget. Inte hela marketplace spärrat? utan förklaring ? 
    Du kanske är "under granskning" typ, fast det borde ju inte ta så lång tid, har du kollat igenom din mail om du fått något där? Även skräpposten
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    SmulanFnulan skrev 2024-11-04 17:10:32 följande:

Du skröt ju om hur du blåste köpare i din andra tråd, det kanske har en koppling? Drömmer

Men oj... Vilken tråd? Vad har hänt?
  • Anonym (E)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-11-04 17:19:28 följande:
    Men oj... Vilken tråd? Vad har hänt?
    Jag vart också nyfiken:)
  • Anonym (Hjälp)
    SmulanFnulan skrev 2024-11-04 17:10:32 följande:

Du skröt ju om hur du blåste köpare i din andra tråd, det kanske har en koppling? Drömmer

Eller så var det verkligen inte min tråd? 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (a)
    Anonym (HjäIp) skrev 2024-11-04 18:09:21 följande:

d

Diskret ej TS Smulfnul.
  • Anonym (E)
    Anonym (HjäIp) skrev 2024-11-04 18:09:21 följande:

Men ja.. hade dåligt med pengar en månad så då la jag ut saker till försäljning som jag egentligen inte hade, typ en MacBook pro och en iPhone. Men jag gjorde det bara typ 5 gånger .. kan det verkligen bero på det? Vore ju helt sjukt 

Vad får du ut av att låtsas vara ts? Du vet att det automatiskt kommer upp (Trådstarten) liksom
Svar på tråden Spärrad från Marketplace - hjälp??