• Anonym (Hjälp)

Spärrad från Marketplace - hjälp??

Jag kommer sedan en vecka tillbaka inte in på Marketplace och jag vet inte varför och jag vet inte vad jag ska göra. På köp- och säljgrupper ser jag heller inte vanliga annonser utan bara diskussionsinlägg. 
    Jag måste ha blivit blockad på något sätt men vet inte varför och har inte fått någon feedback från Facebook eller någonting jag kan reagera på eller överklaga. 
    Vad gör jag??
    Det enda jag kan komma på att jag anses ha gjort fel är att jag försökt lägga upp annons i lokal köp och säljgrupp om att vi säljer?Newbody?, alltså kläder från det företaget. Åt barnets idrottslag. Men som sagt ingen nekad annons som jag kan överklaga eller någonting. 

• Svar på tråden Spärrad från Marketplace - hjälp??
  • SmulanFnulan
    Anonym (a) skrev 2024-11-04 18:12:51 följande:
    Diskret ej TS Smulfnul.
    Har anmält ditt inlägg.
  • Anonym (a)
    SmulanFnulan skrev 2024-11-04 18:15:22 följande:
    Har anmält ditt inlägg.
    Det är du som dragit in TS i någon fantasi så självklart är du anmäld.
  • Anonym (a)

Men vem säger att de anmäler när de själva förtalat TS?  Jaha, intresseklubben antecknar.

• SmulanFnulan
    Anonym (a) skrev 2024-11-04 18:16:44 följande:
    Det är du som dragit in TS i någon fantasi så självklart är du anmäld.
    Det är du som krökar på en måndag och hittar på en massa saker. 
  • Anonym (a)
    SmulanFnulan skrev 2024-11-04 18:19:04 följande:
    Det är du som krökar på en måndag och hittar på en massa saker. 
    Så inlägg 14 finns inte? Nähä. Lika trevlig som vanligt.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (E) skrev 2024-11-04 18:13:10 följande:
    Vad får du ut av att låtsas vara ts? Du vet att det automatiskt kommer upp (Trådstarten) liksom
    Precis, tack! 
  • Anonym (Hjälp)

Ingen mer som har idéer? 

• klyban
    Fjäril kär skrev 2024-11-04 15:29:19 följande:

https://thinglabs-io.translate.goog/how-to-get-unbanned-from-facebook-marketplace?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=sv&_x_tr_hl=sv&_x_tr_pto=rq

Här kanske du kan få lite hjälp. 

Om du säljer mycket kan Facebooks egna algoritmer ha stoppat dig för att det kan räknas som spammande . 

Kanske att det är att de tror det är ett företag som säljer och att det är därför man blir avstängd.

Men känns som man då måste sälja en satans massa, eller massa av samma annonser eller om och om igen och samma vara.
    (Nu verkar det inte vara företagsverksamhet såg jag rader ned.)

Vad betyder kvalificeringskrav, IP, plats eller vad?

För det låter lite som i meddelandet att kontot inte uppfyller vissa krav.(Men det i sig är väl konstigt om det inte var ett problem innan, eller om personen har flyttat eller bytt Internetleverantör.)

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Hjälp)
    klyban skrev 2024-11-05 16:22:28 följande:

Kanske att det är att de tror det är ett företag som säljer och att det är därför man blir avstängd.

Men känns som man då måste sälja en satans massa, eller massa av samma annonser eller om och om igen och samma vara.
    (Nu verkar det inte vara företagsverksamhet såg jag rader ned.)

Vad betyder kvalificeringskrav, IP, plats eller vad?

För det låter lite som i meddelandet att kontot inte uppfyller vissa krav.(Men det i sig är väl konstigt om det inte var ett problem innan, eller om personen har flyttat eller bytt Internetleverantör.)

Ja jag har ju inte gjort något konstigt vad jag kan komma på.inget företag, ingen flytt, inte bytt internet. 

Lägger ut lite grejor då och då. kanske 2 annonser per månad. Men det jag sen gjorde tror jag när ungefär detta hände var att jag försökte lägga ut annons för att vi sålde Newbody. Det har jag gjort tidigare också så här. Dvs i den lokala köp och säljgruppen gör man reklam för att idrottslaget säljer Newbody. Problemet var att det blev knäppt med någon länk osv så jag tror jag tog bort annonsen igen och gav upp, här är det lite oklart. För det var inte så den här blockeringen hände direkt när jag höll på. Utan jag måste ha upptäckt det ett antal dagar senare. Och som sagt  jag har ingenstans någon annons jag kan överklaga eller så. Så det känns extremt knepigt. 

Svar på tråden Spärrad från Marketplace - hjälp??